[PORT FORWARDING] lukt maar niet met 2 routers

Pagina: 1
Acties:
  • 800 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2025

Ross

Live Life

Topicstarter
Ik ben al een paar dagen bezig, maar het is me niet gelukt om een poort te forwarden naar mijn computer in mijn netwerk op 2e router.
MIjn netwerk ligt als volgt in elkaar:
Speedlinq - speedtouch modem- dan heb ik een netgear w854 router- dan heb ik weer een belkin router.
De 2e router staat ertussen omdat ik op de zolder niet genoeg bereik heb voor mijn ps3 en laptop.
Ik heb de belkin ingesteld als accespoint. Dus die speelt alles door van de netgear. Als ik dan een poort open gooi op mijn netgear en ik die poort in mijn torren applicatie test, dan blijft die maar dicht. Ik heb ook dmz port geforward naar mijn pc's ip en upnp aan uit, maar niks lijkt te lukken. Hiervoor heb ik op de plaats van de belkin een sweex router geprobeerd, die ingesteld was als een normale router, waar ik ook dmz en port forwarding op heb geprobeerd, maakte ook niks uit. Wat gaat hoer verkeerd?
Moet ik soms iets op de speedtouch opengooien??? volgens mij wel, maar ik kan echt niet vinden hoe ik die poorten open kan gooien. Het gaat om de speedtouch 706. Ik heb al in de handleiding gekeken, maar kan het niet vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Ross op 30-08-2007 23:52 ]

ola

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
nou, na lang zoeken toch zojuist gelukt. Ik heb de modem ingesteld als bridge. Nu kan ik in mijn netgear de poorten naar hartenlust opengooien. Alles werkt. zie : http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=93&Itemid=29

ola

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
klote, te vroeg gejuigd. In bridge mode werkt de telefoon niet meer. Iemand enig idee hoe ik de speedtouch 706 kan instellen om alle poorten open te gooien. Ik zie geen dmz functie en ook niet echt een port forwarding???

ola

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

2 routers gaat gewoon niet lekker werken. Heb een soortgelijke situatie gehad bij een van mijn klanten met 2 LinkSys routers (4400 series) waar het fout gaat met Radius over WLan.
Het fijne weet ik er niet vanaf, maar het schijnt dat het niet werkt omdat het verkeer 2x gerouteerd worde o.i.d.
In mijn geval was het opgelost door 1 WLan router te vervangen door een AccessPoint.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom heb je eigenlijk 2 routers in je netwerk? Wat is het voordeel t.o.v een switch? Ik zie alleen maar nadelen (bijvoorbeeld zoals duidelijk in jouw geval configuratieproblemen)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Gunner schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:47:
Waarom heb je eigenlijk 2 routers in je netwerk? Wat is het voordeel t.o.v een switch? Ik zie alleen maar nadelen (bijvoorbeeld zoals duidelijk in jouw geval configuratieproblemen)
de reden voor 2 routers is dat ik niet sterk genoeg signaal heb om het hele huis met wifi te dekken met in wl router. Ik heb eerlijk gezegd niet echt een probleem met 2 routers heb ik gemerkt. Want zodra ik de modem in bridge modus zette werkte de boel ook normaal. Nu ook wel alleen kan ik poorten opengooien maar verwijsd niks door omdat die in de modum worden tegengehouden. Die speedtouch heeft alleen niet echt een normale manier om poorten open te gooien maar alleen om ze te veranderen, maar ik heb het idee dat het aan mij ligt en dat ik de normale manier nog niet heb gevonden. Dus als iemand weet hoe ik in een speedtouch 706 poorten open gooi, heel graag.

ola

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
het is me na uren doen wel gelukt. Ik heb npg nooit zo'n rare port forwarding meegemaakt. Het lukt me nog steeds niet om alle poorten tegelijk open te gooien. Als iemand weet hoe hoor ik het graag. enkele poorten lukt wel omdat ik bijv.
57606-57606 kan omzetten naar 57606 en dat dan aan mijn routers mac adres toevoegen. Maar zodra ik bij die 2e 57606 poorten 1 tot 66000 wil zetten pakt die dat niet raar genoeg.

ola

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03
Heb je handleiding al gelezen?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kun je niet gewoon de kabel die van je Speedtouch af komt in een LAN poort van je 2de router stoppen en de dhcp op die 2de router uitschakelen?

Dan heb je in feite een draadloze switch.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Maakt niet uit, want de poorten op de modem moeten open. Anders doet die het op de eerste router al niet. Het werkt al, maar ik wil eigenlijk alle poorten tegelijk van de modem open hebben omdat de router het toch al regelt. Verder heb ik de 2e router al als accespoint ingesteld, dus die zet alles gelijk door van 1e router.
Ja ik heb de handleiding gelezen!

ola

Verwijderd

Is het niet handiger/simpeler om de Speedtouch de IP adressen te laten uitdelen en de DHCP server van de router uit te schakelen, kun je rechtsstreeks in het modem de poorten openzetten (ik vraag me af of je alle poorten van de Speedtouch wel open kunt zetten
Pagina: 1