Toon posts:

[xp] Pc komt niet uit standby na langere tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd probleem, ik heb al op Google gezocht, maar niet echt een oplossing gevonden. Het gaat om een Windows XP Prof. SP2 machine, die in standby gezet wordt. Dit gaat perfect, en de machine is ook weer terug te halen uit standby, zodat er weer mee te werken valt. Als de pc echter langer dan ongeveer 10 minuten in standby staat, komt deze niet meer 'terug', wat je ook doet. De enige optie is dan de stroom eraf, en de pc opnieuw opstarten.

De pc is volledig up-to-date, geeft verder geen errors/conflicten o.i.d.

Iemand bekend met dit probleem?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat zijn de instellingen in je WIndows Energie-beheer?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Topicstarter
De instellingen van energiebeheer zijn heel simpel, alles staat namelijk op nooit. De pc wordt handmatig uitgezet of in sommige gevallen op stand-by. Dat werkt normaal gesproken prima, maar in dit geval komt de pc niet meer terug uit de stand-by stand.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 23:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee of ben ik te ongeduldig? Ik heb op Google ook gezocht, maar helaas geen oplossingen gevonden!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Welke Standby state heb je in de BIOS ingesteld; S1 (Suspend To Disk) of S3 (Suspend To RAM) ? Heb je toevallig een Asus mobo ? Laatste BIOS erop ? Wat zijn sowieso je hw. specs ? En je zegt "alles staat op nooit", dus hij laat je HDDs ook niet parkeren ?

En wat gebeurt er als je 'm na langere tijd weer aanzet. Reageert totaal niet of knipperen je toetsenbord lampjes even ? Brand het power lampje, hoor je de PC iets aan geluid maken ? Hard overgeklokt ? En met een iets mindere overklok ?

[ Voor 5% gewijzigd door SKiLLa op 10-09-2007 22:02 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik weet niet of dit helpt, maar ik had net zoiets en het bleek aan de DVI-kabel te liggen. Als ik die niet op een bepaalde manier in de PC prik, krijgt het beeldscherm geen signaal van het wakker worden van de PC en blijft op zwart staan. Het was vreselijk frustrerend en heeft lang geduurd voor ik er achter was. En iedere keer als ik de PC moet loskoppelen is het weer mogelijk dat ik een half uur aan 't klooien ben. De boosdoener is overigens niet de kabel, maar de PC, want in een andere PC werkt het wel flitsend.

Verwijderd

Topicstarter
Deze pc/monitor maakt gewoon gebruik van een VGA kabel, die goed aangesloten is. Als de pc voor een kortere tijd in de standby staat, wordt deze ook 'wakker' als er op de muis of het toetsenbord geklikt wordt (dit zou dan ook niet gebeuren als de VGA kabel er niet goed in zat).

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 13:11
SKiLLa schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:02:
Welke Standby state heb je in de BIOS ingesteld; S1 (Suspend To Disk) of S3 (Suspend To RAM) ?
S1 != Suspend to disk, dat is S4.

Hoe staan in de BIOS de wake-up instellingen? Het zou kunnen zijn dat je daar wat mee moet spelen, bijv. Wake on USB aanzetten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:10:
Als de pc voor een kortere tijd in de standby staat, wordt deze ook 'wakker' als er op de muis of het toetsenbord geklikt wordt (dit zou dan ook niet gebeuren als de VGA kabel er niet goed in zat).
Ex-squeeze me?
Dat dat gebeurt wel degelijk hoor, alleen zie je niks op je monitor.

Maar beantwoord nou eens de eerder gestelde vraag voor wat betreft de exacte hardware in deze PC?
Je blijft namelijk erg op de vlakte, en dat is niet echt nuttig als je een oplossing wil hebben.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1