Toon posts:

PS/2 muis op USB poort aansluiten: driver tips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op mijn nieuwe laptop geen PS/2 poorten zitten. Omdat ik snel last heb van RSI-klachten, heb ik een ergonomische Anir-muis die ik graag wil gebruiken. Deze heeft dus een PS/2 aansluiting. Ik heb zo'n verloopstekkertje gekocht (van Belkin). Dit is gewoon een adapterje (en geen actieve converter), waarover ik dus nu op internet lees. Helaas wordt de muis door Windows XP niet herkend.

Ik heb precies hierover een topic gevonden, maar ik vind het altijd jammer dat deze nooit afgemaakt worden ([PS2 to Usb converter] Muis doet niks).

Kan iemand mij helpen? Ik zoek dus volgens mij drivers, als dat werkt?

Oja, for the record, de symptomen zijn:
ik plug de muis in, WinXP geeft "New Hardware Found", en dan "Unknown Device". Ik kan hiervoor geen driver of zo vinden. BIOS instellingen ook al gecontroleerd. Is er een workaround voor?

Alvast bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 22:38 . Reden: onduidelijke opbouw ]

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-02 15:00
Kun je niet forceren om de drivers van een 'PS/2 or compatible mouse' te installeren? Ikzelf heb ook een PS/2 muis en deze maakt gebruik van deze (standaard) driver.

Verwijderd

Topicstarter
smeerbartje,

Bedankt voor je reactie.

Heb je ergens de .inf file van jouw driver staan? Ik zou die graag van je ontvangen. stuur hem maar naar dit mailadres: stanjanssen AT gmail PUNT com.

Ik kan namelijk niet in de standaardlijst met drivers van Windows kijken bij de new hardware setup wizard, hij staat dat niet toe.

Alvast bedankt!
Modbreak:Het is hier geen contactforum :o

Verzoeken als dit worden dan ook niet op prijs gesteld. Als het een publiekelijk downloadbare driver is, voldoet een link (dan hebben anderen er ook wat aan). Is dat ding niet publiekelijk te verkrijgen, dan betreft het warez en dat willen we niet op GoT.

Los daarvan, als jij niet in de standaardlijst met drivers bij Windows kan kijken heb je gewoon een softwareprobleem (waarschijnlijk PEBKAC zelfs). Begin daar eens naar te kijken ipv gelijk rare verzoeken te doen...

[ Voor 66% gewijzigd door dion_b op 31-08-2007 15:11 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:43

SA007

Moderator Tweaking
Ik vermoed dat je PS2 muis simpelweg geen usb kan, dan heb je dus een convertor nodig ipv een verloopplugje.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:35
En die werken prima die converters, gebruik er ook al een hele tijd eentje, destijds op de HCC aangeschaft voor een euro of 7 :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik geef je weinig kans met zo'n verloopstekker. Die werken alleen met PS/2 devices die ook USB protocollen ondersteunen. Zo te horen doet jouw (oude) PS/2 device dat niet en heb je dus een actieve coverter nodig die wel zelf een chip bevat die PS/2 danwel seriele protocollen in iets vertaalt wat een USB poort snapt. Dat heb ik trouwens ook al in het eerdere topic gezeged, dus zie niet zo in met wat je over "nooit afgemaakt" bedoelt - het was anno 2005 vrij duidelijk en anno 2007 is er niets aan die conclusie veranderd :o

Oslik blyat! Oslik!

• smeerbartje
He finetuned, om op je verzoek van de driver in te gaan; ze staan gewoon in je drivers-directory van Windows XP SP2. Tenminste, bij mij dan ;). Als je geen nlite-achtige driverloze versie van Windows hebt, dan staan ze daar bij jou ook.

[ Voor 24% gewijzigd door smeerbartje op 31-08-2007 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:

Het is hier geen contactforum

Verzoeken als dit worden dan ook niet op prijs gesteld. Als het een publiekelijk downloadbare driver is, voldoet een link (dan hebben anderen er ook wat aan). Is dat ding niet publiekelijk te verkrijgen, dan betreft het warez en dat willen we niet op GoT.

Los daarvan, als jij niet in de standaardlijst met drivers bij Windows kan kijken heb je gewoon een softwareprobleem (waarschijnlijk PEBKAC zelfs). Begin daar eens naar te kijken ipv gelijk rare verzoeken te doen...
Moderator, sorry, het was absoluut niet mijn bedoeling om regels te schenden. Ik zal de volgende keer beter opletten. Vanzelfsprekend veronderstelde ik dat de poster met de driver mij ook een link zou kunnen geven. Dit terzijde.
Ik vind daarbij je reactie wel erg grof en onbehouden. Zag het eruit alsof ik een illegale driver via e- mail probeerde te ontvangen? Kom op zeg! een generic PS/2 driver?!
En ik voel me toch enigszins beledigd wanneer je mijn probleem een PEBKAC noemt. Kun jij me uitleggen hoe ik die lijst moet raadplegen vanuit de device manager dan? Dat zou mij een stuk verder helpen namelijk. Ik zou hier toch niet komen als ik windows zelf ontworpen had? Dan zou ik ófwel weten hoe het moest, ófwel weten dat het niet kon. Ben ik de enige die hier komt die iets niet weet voor mekaar te krijgen wat wel mogelijk is?????? Ik wist niet dat dat niet mocht namelijk.
Ik doe trouwens ook niet "gelijk rare verzoeken", ik kan héél slecht tegen mensen die overdrijven.

------------------------------------------------------------------------

smeerbartje, ik zie de directory (C:\Windows\System32\Drivers neem ik aan), en daarin staan allemaal .sys bestanden. Hoe wijs ik deze toe aan een device? Wanneer ik via System>Device manager>[Unknown Device]>update driver kijk, dan kan ik alleen .inf bestanden aangeven, en geen .sys. Ik heb al wat op een ander forum gelezen, waar iemand schreef:
There is no way I know of to get a driver recognized by Windows by just having the .sys file. Hardware Wizard MUST have an informational file for Registry info.
Alvast erg bedankt, ook de andere mensen die gereageerd hebben.

• smeerbartje
Ik ben het met de topicstarter eens :) Zie hieronder mijn driver-dialoogje. Ik hoop dat je er iets aan hebt. By the way, PEBKAC betekent: "Problem Exists Between Keyboard And Chair". Weer iets geleerd vandaag ;).

Afbeeldingslocatie: http://nijmegen.lommers.org/public/muisdriver.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door smeerbartje op 31-08-2007 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor alle reacties tot nu toe, maar ik heb het probleem nog niet kunnen oplossen.

Heeft er iemand nog een idee, bijvoorbeeld hoe ik windows kan dwingen een bepaalde driver voor mijn muis te gebruiken (een PS/2 driver?) of hoe ik aan een bruikbare .inf file kan komen om de voorhanden .sys driver te installeren.

Alvast hartelijk bedankt

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Is al een paar keer aangegeven dat het niet aan je driver ligt.

Overigens kun je windows dwingen door bij de eigenschappen van de device een eigen driver te selecteren. Zal echter geen enkel effect hebben omdat hij gewoon niet met het apparaat kan communiceren. Een verloopje is onvoldoende, je moet een actief convertertje hebben. Kost geen drol
http://cgi.ebay.nl/USB-na...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.nl/USB-PS...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt...
Pagina: 1