Toon posts:

Wolfenstein enemy territory op vista 64 bit

Pagina: 1
Acties:
  • 2.304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

enkele weeken heb ik nu windows vista 64 bit draaiien. Werkt in principe goed.
Alles met nieuwe hardware: dual core x2 64 6000 + etc, geforce 8600 GTS

Op XP draaide wolfenstein enemy territory prima op mijn 7600 GT videokaart, met goede framerate. tussen de 90 en 125 ongeveer.

Sinds ik vista 64 bit draai crasht wolf et ongeveer om de 5 minuten bij mij op vista. de volgende dingen heb ik geprobeerd:

1) i.p.v. nvidia video driver de windows driver gebruiken. Dan werkt het wel maar krijg ik tussen de 15 en 25 fps. lijkt me geen optie met een 8600 gts

2) wolf et in win xp sp2 compatible mode draaiien. crasht nog steeds

3) wolfenstein opnieuw installeren inclusief de 2.60 & 2.60b patches

4) video drivers opnieuw installeren

5) andere video kaart geprobeerd --> heb inmiddels de 8600 GTS videokaart aangeschaft (ook voor andere doeleinden)

6) onder XP werkt wolf et prima

7) ik heb nog geen crashes gehad met andere appz/games wat er op duidt dat er niet perse fundumenteel iets mis is met de driver

Naar mijn idee lijkt de nvidia video driver (speciaal voor vista 64 bit) niet compatibel met wolfenstein enemy territory. Heeft iemand anders deze ervaring ook met wolfenstein enemy territory en vista (64 bit) ??

--> de crash treed niet meteen op, variabel tussen de 5 en 15 minuten. een enkele keer duurt het nog langer <--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

start de game is met administrator rights.
rechtermuis op je icoon van W:ET en dan run as administrator.
kan ook aan punkbuster liggen die niet in admin mode draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:31
http://xfire.be/?x=tutorial&mode=item&id=14

draai het zelf ook op vista ultimate x64, gaat als een trein. je moet echter opletten dat op PnKbstrA & PnKbstrB , het 2e onderdeel van PB is noodzakelijk voor nieuwe spellen, maar vertraagt ET enorm. Je moet dus zorgen dat je deze uninstalled.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. Punkbuster is hetgeen wat problemen veroorzaakt bij 64-Bits os :)

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08 09:49
Waar kan ik die PnKbstrB dan uninstallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:45:
Idd. Punkbuster is hetgeen wat problemen veroorzaakt bij 64-Bits os :)
K maar hoe dit dan op te lossen, want heb ook zware problemen om ET vlot te draaien. En heb de tutorial al gedaan vanuit de xfire site.

Mijn probleem is het volgende. Ik kan dus spelen maar om de 7 seconden of zo iets heb ik een zeeeeeer storende hapering. ik denk dat het lag pieken zijn, maar weet niet zeker want als ik spel opstart en dus zelfs nog geen server heb gekozen dan heb ik er al last van. Het is ergerlijk want als ik speel dan mik ik naar iemand, schiet ik en plots staat hij 3 meter verder.
Btw mijn ping is altijd goed, rond de 80 constant.
Ik weet dus niet aan wat het ligt.
Dacht eerst aan mijn router maar mijn andere pc draait ET perfect en zitten dus op zelfde router.
Weet er iemand raad want kwil terug serieus spelen maar het gaat niet :'(

Zal mss proberen om es filmpje te maken zodanig dat jullie mss meer kunnen zien dan dat ik zie.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 17:15 ]

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08 09:49
Ik heb precies het zelfde! Alleen ping altijd rond de 20 en FPS altijd 90, alleen de FPS valt om de 7 seconden terug naar onder de 15 FPS

[ Voor 30% gewijzigd door TictaCNL op 20-09-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 20:41
Ik heb hetzelfde probleem. Heb ook vista x64. Met ET gaat het dan om de paar seconde ineens een grotere hapering geven.
Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-01-2022

lil

Wolfenstein enemy territory op vista 64 bit of 32 bit

Advies: 64 of 32

Ik heb namelijk de keuze voor mijn nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het is hier op GoT de bedoeling dat je wat inzet doet voordat je een vraag stelt. In 90% van de gevallen werkt iets gewoon wél of níet op 64-bits, dus is de keuze snel gemaakt. Hier valt toch wel zat mee te vinden?

[ Voor 10% gewijzigd door TheZeroorez op 04-08-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
lil schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:02:
Wolfenstein enemy territory op vista 64 bit of 32 bit

Advies: 64 of 32

Ik heb namelijk de keuze voor mijn nieuwe pc.
Wolfenstein ET draait al 1 jaar en 9 maanden prima op mijn Windows Vista x64 systeem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-01-2022

lil

GENETX schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:28:
[...]

Wolfenstein ET draait al 1 jaar en 9 maanden prima op mijn Windows Vista x64 systeem 8)7
mooi :D
Dan weet ik voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 18:53

-_-

Mijn huidige systeem: Vista ultimate

ET foutmelding:
RESTRICTION: Missing/Corrupted Windows API Function [131144]

heeft iemand ervaringen met deze foutmelding? Ik heb al een beetje op google gezocht maar daar staan niet echt duidelijke oorzaken.

Ondernomen acties:

- pb ge-update
- drivers ge-update
- run as administrator
- reinstall
- http://www.crossfire.nu/?x=tutorial&mode=item&id=14 gedaan

Op onderstaande link heb ik nog geen acties ondernomen. Geen idee of dit Vista doet schaden:
http://www.crossfire.nu/?x=tutorial&mode=item&id=62

[ Voor 24% gewijzigd door -_- op 25-08-2008 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StgMt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-07 23:37
Ik heb wel draaien op vista 64b maar ik heb hem op een andere schijf staan dan de windows install. Misschien ligt dus idd aan je rechten probeer dat een. En update je punkbuster wil ook wel eens helpen je kan het gewoon via een programma doen zonder de game te starten. Kijk even op de punkbuster site.
Pagina: 1