[Macbook Pro] Bootcamp XP Touchpad Tikken

Pagina: 1
Acties:

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 10:14

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
Normaal gesproken kan je in OSX 1 keer klikken door een 'tikje' te geven op het touchpad, en als je rechts wil klikken doe je datzelfde maar dan met twee vingers tegelijk. Volgens mij ook wel "tikken" genoemd. Opzich werkt dit goed in OSX, en dit kan ik ook gebruiken als ik in Vmware Fusion mijn bootcamp partitie inlaad. Helaas werkt dit niet als ik domweg herstart en boot naar Windows XP.
Om te klikken moet ik dus echt m'n knop onder m'n touchpad gebruiken, en om te rechtsklikken moet ik met twee vingers op de touchpad tikken en de knop indrukken (zeg maar 3 handelingen).

Ik heb natuurlijk Bootcamp geinstalleerd, kale install van XP erop en vervolgens de Bootcamp Driver CD (v1.4) alles laten installeren. Daarna geprobeerd: Tikken werkt niet. Vervolgens dus pas weer naar OSX geboot en met VmWare de partitie ingeladen, waarna me muis het helemaal niet deed in Windows. Dus toen ook maar de Vmware Tools geinstalleerd, en sindsdien werkt het dus wel 100% goed (inclusief Tikken) in Vmware.

Terug booten naar Windows XP, niks veranderd: Nog steeds geen Tikken.

Nu kon je normaal gesproken in Windows in het Configuratiescherm --> Muis --> Tabblad: Hardware kiezen voor "Apparaatinstellingen aanpassen" o.i.d. , maar dat is volgens mij een alleen zo bij Synaptics touchpads? Daar kon je namelijk wel aanvinken om "Tikken gebruken" .

Mijn vraag is neem ik aan nu wel duidelijk; Hoe kan ik op mijn touchpad Tikken als ik ben geboot naar XP??

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 10:14

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
**Schopje**
Of is dit domweg echt niet mogelijk, heeft niemand hier last van dan?

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:03

Bob Popcorn

Plop!

Dat zou een patch moeten zijn voor XP, want in OSX wordt dat softwarematig geregistreerd.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:52
Ik heb dezelfde ervaring, geen idee hoe het opgelost moet worden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

ik zou het ook graag willen weten!

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:10
Het verhaal wat je verteld over Fusion zal kloppen. Want, Fusion vertaald de Mac OS X tikken naar Windows taal. Dus het is juist dat het 'tikken' werkt via Fusion.

Dat het niet werkt in Windows, dat zal komen doordat Windows twee vingers op één touchpad niet ondersteund. Ikzelf deel altijd mijn touchpad onder Windows op in vlakjes waaraan je andere commando's kunt hangen zoals scrollen en rechts klikken. Of dat kan op een Mac weet ik niet.

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 13:09
In de handleiding staat het zelfs beschreven, maar heb het nooit kunnen vinden waar ik dat in kon stellen toen ik via bootcamp xp draaide..

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Het kan niet onder windows omdat de driver voor windows het niet ondersteunt weet je welke hardware word gebruikt voor het touchpad zou je eventueel een andere windowsdriver kunnen zoeken waarin het wel wordt ondersteunt.

ps overigens werkt 2 vingers wel gewoon netjes het is alleen het tikken als muisknop wat je mist
Pagina: 1