Situatie, ik gebruik FCKedtior in mijn CMS om de teksten van pagina's te wijzigen.
De onderstaande code werkt perfect
Ik heb aan de rechterkant een lijstje met pagina's die automatisch uit de database gehaald worden.
Als ik op een pagina klik wordt de editor geopend met de bijbehorende tekst (tot zover geen probleem). Hij doet het nu alleen voor de pagina die ik gedefinieerd heb (id=84).
Nu is het de bedoeling dat ik 'id='84' vervang en zodoende iedere pagina aan de zijkant kan openen en dat hij het vervolgens ook wegschrijft naar de database.
Als ik "where ID = $id" gebruik wordt juiste tekst wordt wel uit de database gehaald maar als ik op submit druk om de wijzigingen door te voeren klik dan worden de wijzigingen niet doorgevoert.
Ik heb het met '".$_GET['id']."' geprobeerd echter werkt dat niet.
De onderstaande code werkt perfect
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
| <?php error_reporting(E_ALL); include("fckeditor/fckeditor.php"); ?> <? include "../includes/config.inc.php"; $db=mysql_pconnect("localhost","$db_login","$db_password"); mysql_select_db("$db_database",$db); ?> <html> <head> <title>Testpagina</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> </head> <body> <? if($_POST['bericht1']){ $sValue = stripslashes( $_POST['bericht1'] ) ; $query = "UPDATE pagina SET inhoud='$sValue' WHERE id = '84'"; //de var $query maken mysql_query($query) or die ( mysql_error() ); // Updaten van het nieuws echo"Update succesvol."; } else { $query2 = "SELECT inhoud FROM pagina WHERE id = '84'"; //de var $query maken $resultaat2 = mysql_query($query2) or die ( mysql_error() ); // Updaten van het nieuws $edit2 = mysql_fetch_array($resultaat2); ?> <FORM ACTION="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" METHOD="post"> <?php $oFCKeditor = new FCKeditor('bericht1') ; $oFCKeditor->BasePath = 'fckeditor/'; $oFCKeditor->Value = $edit2['inhoud']; $oFCKeditor->Create() ; ?> <br> <input type="submit" value="submit"> </form> <? } ?> </body> </html> |
Ik heb aan de rechterkant een lijstje met pagina's die automatisch uit de database gehaald worden.
Als ik op een pagina klik wordt de editor geopend met de bijbehorende tekst (tot zover geen probleem). Hij doet het nu alleen voor de pagina die ik gedefinieerd heb (id=84).
Nu is het de bedoeling dat ik 'id='84' vervang en zodoende iedere pagina aan de zijkant kan openen en dat hij het vervolgens ook wegschrijft naar de database.
Als ik "where ID = $id" gebruik wordt juiste tekst wordt wel uit de database gehaald maar als ik op submit druk om de wijzigingen door te voeren klik dan worden de wijzigingen niet doorgevoert.
Ik heb het met '".$_GET['id']."' geprobeerd echter werkt dat niet.
Pura Vida