Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Update met 'id'werkt niet (CMS - FCKeditor)

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Situatie, ik gebruik FCKedtior in mijn CMS om de teksten van pagina's te wijzigen.

De onderstaande code werkt perfect

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
<?php
error_reporting(E_ALL);
include("fckeditor/fckeditor.php");
?>
<?

include "../includes/config.inc.php";

$db=mysql_pconnect("localhost","$db_login","$db_password");
mysql_select_db("$db_database",$db);
?>

<html>
  <head>
    <title>Testpagina</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
  </head>
  <body>

<?
 if($_POST['bericht1']){ 

$sValue = stripslashes( $_POST['bericht1'] ) ;
        $query = "UPDATE pagina SET inhoud='$sValue' WHERE id = '84'"; //de var $query maken
        mysql_query($query) or die ( mysql_error() ); // Updaten van het nieuws

echo"Update succesvol."; 
        } 
        else {

$query2 = "SELECT inhoud FROM pagina WHERE id = '84'"; //de var $query maken
        $resultaat2 = mysql_query($query2) or die ( mysql_error() ); // Updaten van het nieuws
        $edit2 = mysql_fetch_array($resultaat2);
     ?> 

<FORM ACTION="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" METHOD="post">

<?php
$oFCKeditor = new FCKeditor('bericht1') ;
$oFCKeditor->BasePath = 'fckeditor/'; 
$oFCKeditor->Value = $edit2['inhoud'];
$oFCKeditor->Create() ;
?> 
      <br>
      <input type="submit" value="submit">
    </form>

<?
}
?> 
  </body>
</html>

Ik heb aan de rechterkant een lijstje met pagina's die automatisch uit de database gehaald worden.
Als ik op een pagina klik wordt de editor geopend met de bijbehorende tekst (tot zover geen probleem). Hij doet het nu alleen voor de pagina die ik gedefinieerd heb (id=84).

Nu is het de bedoeling dat ik 'id='84' vervang en zodoende iedere pagina aan de zijkant kan openen en dat hij het vervolgens ook wegschrijft naar de database.

Als ik "where ID = $id" gebruik wordt juiste tekst wordt wel uit de database gehaald maar als ik op submit druk om de wijzigingen door te voeren klik dan worden de wijzigingen niet doorgevoert.

Ik heb het met '".$_GET['id']."' geprobeerd echter werkt dat niet.

Pura Vida

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

$_POST['id'] :? :X

dit is de toch wel meest very basic php vraag hier ooit gesteld volgens mij... :X

Stop uploading passwords to Github!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Waar laat je het id terugkomen in je form? Zo te zien helemaal niet dus dan is het ook niet zo gek dat het niet meekomt in een post. Waarom je een $_GET probeerd is me ook niet duidelijk want het id wordt ook niet meegegeven op de query string.

SchizoDucky: waar komt dat id dan terug in het formulier? Het is niet dat de FCK editor van dat id iets weet ofzo ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Creepy op 30-08-2007 22:02 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
SchizoDuckie schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:01:
$_POST['id'] :? :X

dit is de toch wel meest very basic php vraag hier ooit gesteld volgens mij... :X
In dat geval schaam ik me.. echter dat ik al zover ben gekomen vind ik al leuk. Voor mij is het nog veel trial and error. Ik begrijp dat die ID ergens vandaan moet komen, maar na een aantal uren verlies ik de logica ook.

Pura Vida

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik roep de edit pagina aan en dan wordt de fck editor geopend.

http://www.mijndomein.nl/beheer/editor.php?id=84

Dan weet hij toch om welke ID het gaat? Of sla ik nu helemaal de spreekwoordelijke plank mis?

Pura Vida

• Creepy

Creepy

Je vergat in je startpost te vermelden op welke manier je het ID doorgeeft de eerst keer, en hoe je dat terug laat komen in je form. Alleen een ?id=1 meegeven zorgt er niet automatisch voor dat na het op de submit knop drukken hetzelfde id weer wordt meegegeven en beschikbaar is via $_POST.

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 30-08-2007 22:21 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Creepy schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:18:
Je vergat in je startpost te vermelden op welke manier je het ID doorgeeft de eerst keer, en hoe je dat terug laat komen in je form. Alleen een ?id=1 meegeven zorgt er niet automatisch voor dat na het op de submit knop drukken hetzelfde id weer wordt meegegeven en beschikbaar is via $_POST.
Je hebt gelijk dat ik dat vergeten was. En ik realiseer me ook dat hij bij de submit niet weer de id meegeeft... (eigenlijk zie ik dat ook).

Maar ik zit al de hele avond te kijken hoe ik dat juist wel voorelkaar krijg.

Pura Vida

• Creepy

Creepy

Dat is toch niet zo moeilijk? Zorgt dat je in php een veld aanmaakt in je formulier met het id erin.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Creepy schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:35:
Dat is toch niet zo moeilijk? Zorgt dat je in php een veld aanmaakt in je formulier met het id erin.
Ja misschien ga ik nu teveel vragen maar kan je een voorbeedje geven? Ik ben namelijk al bezig geweest met een Id maar krijg alleen maar foutmeldingen.

Pura Vida

• Creepy

Creepy

Dat is inderdaad eigenlijk teveel. Daarnaast kunnen we je echt niet helpen als je veel te weinig informatie blijft geven. Je lijkt ook wat basis kennis van formulier en van PHP te missen (zoals het verschil tussen GET en POST e.d.), iets wat in een beetje PHP/HTML tutorial prima uitgelegd wordt. Ook is mijn glazen bol al jaren stuk dus welke foutmeldingen je nu krijg zul je echt zelf moeten aangeven.

Anyway: Stel je gebruikt de volgende URL: http://woei.nl/editor.php?id=1

Nu komt het ID mee in een GET request. Dus in PHP kan je het id vinden in $_GET['id'];. Vervolgens zul je ergens tussen de FORM tags het id moeten laten terugkomen d.m.v. een
HTML:
1
<input type="hidden" name="id" id="id" value="<?php echo $_GET['id'] ?>">

o.i.d.
En als je nu op de submit knop drukt wordt het id meegestuurd in een POST request zodat je het juiste ID weer hebt om de zaken te saven. Als je voor een eventueel volgend topic eens Programming Beleid en dan met name Programming Beleid - De Quickstart eens door wilt lezen dan graag. Dan begrijp je hopelijk ook waarom ik dit topic nu op slot doe.

Maar echt, dit is een redelijke basis van PHP en HTML en eigenlijk verwachten we dat je dit soort zaken zelf onder de knie kan krijgen of dat je dat in elk geval probeert en dat kan je in een topic hier laten zien door voldoende informatie te geven.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.