[Wireless]Gaming, ja of nee?

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik heb enkele vragen over wireless gamen en dan vooral in snelle spellen als UT2004 en dergelijke.

- Als ik direct een ping request geef aan mijn wireless router geeft hij eigenlijk altijd 1-3ms terug. Maar op servers is de ping toch hoger met wireless dan met een kabel. Hoe kan dit? Vanaf de router zou het pakket toch gewoon via de kabel-upc-servers moeten reizen?

- Als ik aan het gamen ben op welke server dan ook gaat het goed (al heb ik dus een hoge ping) maar soms -ineens- verlies ik even connectie en verliest hij tot wel 300 packets en skyrocket de ping even. Vaak ben ik dan dus dood of sta ik ineens -volledig- ergens anders. Ligt dit aan het geheugen in mijn router? Aan het wireless principe zelf? Ook met kabel komt dit niet voor.

Nu vraag ik dit om uit te zoeken of het probleem niet elders zit als in de wireless verbinding, ik ben op zoek naar mensen die er ervaring mee hebben of hebben gehad. Snel gamen via wireless dus.

Vermijd aub replies als "wireless gaming is voor noobs" want dat is niet nadenken ook; een kabel trekken is in mijn situatie zeer lastig en wireless is dan een uitkomst. Overigens heb ik geen enkel probleem met spellen als Supreme Commander bijvoorbeeld (al zit daar wel eens een hakkeling in, maar dat hebben alle spelers door veel units e.d.).

Ik hoop echt op antwoorden die me wat meer inzicht hierover geven.

De meeste mensen deugen!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:54
Wat je niet echt vermeld in je post is hoe goed je wireless verbinding is op 't moment met je router; als deze niet optimaal is dan zullen d'r gegarandeerd meer pakketjes fout aankomen dan 'normaal', wat ook in 'n hogere ping e.d. zal resulteren.

Verder zou ik niet echt 'n andere reden weten, behalve dan dat wireless 'n relatief hoge kans op storing heeft, en eigenlijk continu door allerlei apparaten gestoord wordt, wat zorgt voor de slechtere verbinding - neem ik aan in ieder geval.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat voor draadloze hardware heb je? Ik had ooit hetzelfde probleem, heb toen mijn SMC wireles USB apparaatje vervangen voor een linksys PCI kaartje-> einde probleem.

• Cassius
  • Niet online
Ik heb zelf een Linksys WMP54G kaartje en er staat een 3Com router met de nieuwste firmware te draaien. De verbinding valt niet echt weg, maar hij verliest ineens een hele bunch packets. Mijn verbinding zelf staat altijd tussen goed en excellent met standaard op very good.

Ik denk erover een Linksys Router aan te schaffen (WRT54GL). Ik vind UT2004 gewoon gaaf en UT3 komt ook in de kast, wil ik het wel fatsoenlijk kunnen spelen. Gaan waarschijnlijk ook weer met het team beginnen en dan wil ik het eigenlijk op orde hebben :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Omdat je er om vraagt. Wireless in voor noobs ;)

Anyways, waarom ga je niet werken met ethernet over je stroomnet. Linksys heeft daar ook mooie apparaatjes voor. Het komt er dus op neer dat je bij je router er 1 in het stopcontact klikt en bij je PC ook. Werkt als een trein.

zie: http://www-nl.linksys.com...Wrapper&lid=9462674557B01

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

gnimmeL_kraD schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:27:
Omdat je er om vraagt. Wireless in voor noobs ;)

Anyways, waarom ga je niet werken met ethernet over je stroomnet. Linksys heeft daar ook mooie apparaatjes voor. Het komt er dus op neer dat je bij je router er 1 in het stopcontact klikt en bij je PC ook. Werkt als een trein.

zie: http://www-nl.linksys.com...Wrapper&lid=9462674557B01
Ik heb van iemand gehoord, dat het een ideale oplossing is, dat je geen draden hoeft te trekken enzo, maar kan het zijn dat je je netwerkkaart opblaast bij veel gebruik hier van?

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Nee, uiteraard niet. De "netwerkkant" is gewoon volledig ethernet compatible met de juiste voltages. Dus ik weet niet van wie je dat gehoord hebt, maar dat is een fabeltje.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

gnimmeL_kraD schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:47:
Nee, uiteraard niet. De "netwerkkant" is gewoon volledig ethernet compatible met de juiste voltages. Dus ik weet niet van wie je dat gehoord hebt, maar dat is een fabeltje.
uitgaande van de internet-via-stopcontact, zal er niet teveel storing/afwijking op het signaal zitten dat je flinke latency krijgt?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:35
SinergyX schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:50:
[...]

uitgaande van de internet-via-stopcontact, zal er niet teveel storing/afwijking op het signaal zitten dat je flinke latency krijgt?
Over zo'n korte afstand zal het me al verbazen als er 1 ms latency bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

latency is het probleem niet, wel is het zo dat je moeilijk kunt voorspellen hoe goed het in jouw huis zal werken, omdat je van buiten de kwaliteit van je stroomnet niet kunt beoordelen. Als je huis niet ouder is dan een jaar of 20 moet het echter geen probleem zijn.

Ik heb het 3 jaar gebruikt, maar ben toch over op draadloos. Mijn netwerkadapters hielden het namelijk maar een half tot driekwart jaar uit, waarna ze zonder aanwijsbare reden er gewoon mee kapten. Ook leek mijn verbinding niet altijd even stabiel, waardoor de ping kort omhoog schoot.

• Cassius
  • Niet online
Nou ik heb een nieuwe Linksys router (WRT54GL met nieuwe Tomato en zendkracht twee keer zo hoog), maar het probleem blijft in exact dezelfde vorm bestaan. Als ik dan in UT2K4 rondren, dan sta ik ineens klem en als ik dan probeer te bewegen trilt mijn hele scherm.

Vervolgens ben ik ineens heel ergens anders of vaak gewoon dood en zie je ineens 300P/L staan in het escape venster. Ik denk dat het gewoon aan wireless in principe ligt, surfen/msn/youtube/mailen gaat allemaal prima; maar daar maakt het ook niet uit of je even 300 packets verliest, die stuurt ie gewoon rustig opnieuw. Dat doet hij dus ook ingame, maar dat is dus - letterlijk - fataal :P .

Dat via het stopcontact internet is vrij duur eigenlijk en moeilijk te krijgen. Ik denk dat ik via via liever een kabel heb; jammer ... maar afijn.

De meeste mensen deugen!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42

hilgo

Clear your mind of can't.

Cassius schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:57:
Dat via het stopcontact internet is vrij duur eigenlijk en moeilijk te krijgen. Ik denk dat ik via via liever een kabel heb; jammer ... maar afijn.
Dat LAN (want dat is het uiteindelijk toch meer, imho) via het stopcontact is gewoon bij de mediamarkt te halen. Heb het toevallig vorige week gehaald i.v.m. wifi problemen in mijn huis en dit werkt echt perfect.

Discogs

• Cassius
  • Niet online
Maar dat kan ik gewoon aansluiten op de router via CAT5 zeg maar en vervolgens in de muur? Daarna een aparte netwerkkaart nodig of kan dit gewoon in mijn onboard beestje?

Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt en of je ook een goede snelheid haalt (hoger dan 3Mbps), bedankt :) !

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Kort antwoord: als het ook met kabel kan dan NEE. Anders JA.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:31

Spoooky

Core temp 37°C

Sommige spellen zijn veel gevoeliger voor latency drops dan anderen. De reden waarom pingen geen slechte waarden retourneerden is waarschijnlijk omdat je testte met de standaard (=kleine) packetsize. Is het geen oplossing om dichter bij je AP/Router te gaan zitten?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Cassius
  • Niet online
We hebben de router al verplaatst door de kamer, we hebben zend krachten van de antenne gevarieerd al dat spul. En @ am2; dat begrijp ik wel, maar ik vraag me dus af of ik een wireless 'probleem' heb (die verbinding moet toch gewoon continue strak staan en geen packets droppen?) of dat het gewoon bij wireless hoort en ik dus via kabel / electriciteit moet gaan denken ... alleen dat laatste is gewoon lastiger (obviously :) ).

De meeste mensen deugen!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42

hilgo

Clear your mind of can't.

Cassius schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:16:
Maar dat kan ik gewoon aansluiten op de router via CAT5 zeg maar en vervolgens in de muur? Daarna een aparte netwerkkaart nodig of kan dit gewoon in mijn onboard beestje?

Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt en of je ook een goede snelheid haalt (hoger dan 3Mbps), bedankt :) !
Modem > utp > stopcontact ------ stopcontact > utp > pc, geen drivers, niks, nada.
Mijn internet is 15Mbit en die snelheid haal ik.
De starter set die ik heb gekocht was, uit mijn hoofd, 138 euro en dan krijg je dus 2 "stekkers" met 2 utp kabels van, ik gok, 1 meter en wat meuk. Dit was de versie die tot 85Mbit aan zou moeten kunnen. Er is ook nog een duurdere variant die tot 200Mbit aan zou moeten kunnen.
Ik speel redelijk veel online (mmorpg's, xbox live) en het werkt, tot nu toe, allemaal perfect en geen last van de bekende wifi problemen (wegvallen verbinding).

Discogs

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:20

mvds

Totally awesome!

Houd ook rekening met buren die wireless kunnen hebben. Als die hetzelfde kanaal zitten kan dat storing opleveren op jouw verbinding. Ook moet je je SSID niet verbergen. Als je dat wel doet en je verbinding valt weg, dan moet ie steeds alle kanalen af gaan zoeken tot ie de goede heeft gevonden. Ook je beveiliging kan invloed hebben, hoe beter de beveiliging (WEP, WPA, WPA2) hoe langer (in termen van ms) het zal duren voor je weer een volledige verbinding hebt.

Wireless gamen kan prima hoor! Al moet je wel je wireless verbinding optimaliseren zodat je zoveel mogelijk uitsluit wat vertragingen op kan leveren.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 10:00

JohnD

Bernd

obsidian schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:47:
Houd ook rekening met buren die wireless kunnen hebben. Als die hetzelfde kanaal zitten kan dat storing opleveren op jouw verbinding. Ook moet je je SSID niet verbergen. Als je dat wel doet en je verbinding valt weg, dan moet ie steeds alle kanalen af gaan zoeken tot ie de goede heeft gevonden. Ook je beveiliging kan invloed hebben, hoe beter de beveiliging (WEP, WPA, WPA2) hoe langer (in termen van ms) het zal duren voor je weer een volledige verbinding hebt.

Wireless gamen kan prima hoor! Al moet je wel je wireless verbinding optimaliseren zodat je zoveel mogelijk uitsluit wat vertragingen op kan leveren.
hoe doe je dat? Kan je misschien een paar aandachtspunten posten?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 11:36

Arethusa

Niet die server

Nou ik heb een nieuwe Linksys router (WRT54GL met nieuwe Tomato en zendkracht twee keer zo hoog), maar het probleem blijft in exact dezelfde vorm bestaan. Als ik dan in UT2K4 rondren, dan sta ik ineens klem en als ik dan probeer te bewegen trilt mijn hele scherm.

*knip*
Het trillen heb ik ook gehad op mijn pc, wel bekabeld met de router, maar dat had te maken met het feit dat ik cool & quiet gebruik wat resulteert in een variabele mhz. Zo uit het hoofd moest ik dan
D:\UnrealTournament\System\UnrealTournament.exe -cpuspeed=2200 (in mijn geval) als snelkoppeling gebruiken. Dat lostte dat probleem op.

[ Voor 9% gewijzigd door Arethusa op 06-09-2007 13:06 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• mvds

mvds

Totally awesome!

SunStorms_sletje schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:59:
[...]

hoe doe je dat? Kan je misschien een paar aandachtspunten posten?
Bijvoorbeeld de punten die ik al aangaf ;) :P
  • Dus kijken op welke kanalen je buren zitten, en daar vanaf gaan, 7, 9 en 11 zijn veelgebruikte kanalen. Dus neem die zeker niet!
  • Zet SSID broadcast aan, lekker boeiend dat je buren kunnen zien dat je wireless hebt...Maar je verbinding is sneller terug als het aanstaat.
  • Zorg voor maximale ontvangst, dus kies de plek van je wireless modem/router/accesspoint zorgvuldig. Als je beneden de zeer goed gaat, probeer dan je modem/router/accesspoint te verplaatsen (misschien verdieping hoger/lager).
  • En natuurlijk, kies de juiste apparatuur, liefst alles van één merk, en dan ook nog van een bekend/A-merk. Als je op je wireless verbinding wilt gaan gamen, dan is het ECHT de moeite waard om iets meer geld uit te geven aan je spullen om problemen te voorkomen.
  • En beveiliging, tja, daar kom je niet onderuit, maar als WEP genoeg is voor je, ga dan niet WPA2 gebruiken, is wel veiliger, maar ook trager want het is meer werk om te en/de-crypten
En bedraad gamen heeft ALTIJD de voorkeur.

Verwijderd

Heb een aantal jaar gegamed met een doorsnee setje van D-Link (DWL-G510 als ontvanger en DI-4xx als router dacht ik). WPA als beveiliging, geen performance verschil gezien t.o.v. WEP. Werkte prima, geen lag oid (moet je alleen wel het meegeleverde tooltje van de fabrikant gebruiken i.p.v. Windows Zero Configuration, die zoekt wel om de xx seconden naar nieuwe acces points wat resulteert in lag)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:13
wireless is niet voor gamers, als je een wireless muis hebt en een wireless netwerk heb je gegarandeerd vertraging.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Ik heb ook wireless, en ik moet zeggen dat ik er perfect op game.

"Nooit" last van lag, en dat met 7 WLANS hier in de buurt. (Opzich is dat niet zoveel.)
Apperatuur ? RangeMax router (Merk schiet me even niet te binnen) en mn adapter is een USB Stickie van Sitecom.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
@ .dani.; ow, ik gebruik niet de linksys software omdat het nogal lompe software is die mij niet nodig leek, dus alleen de drivers geïnstalleerd (grappig dat de Linksys site dat ook aandroeg bij sommige versies van hun kaarten). Maar als wat jij zegt berust op waarheid (doet het dat?) dan ga ik daar zeker eens naar kijken.

@ ph4ge; ik heb nu ook een wireless muis, maar hiervoor komt een MX518/G5 binnenkort ;) . Die wireless muis heb ik overigens weinig last van (MX3000 kit).

@ k8skaaay; "Nooit"? Bij mij is het ook maar 1 keer in de minuut ff 2 seconden lag. Maar als ik dan net met de vlag rondren in UT ... ben ik toch echt dood :/ . En nogmaals; spellen als Supreme Commander werken wel goed online. Speelde je ook erg snelle shooters?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Wat is een snelle shooter ?

Ik heb "vroegah" quake2 gespeeld en CS, maar dat was met kabel.
Op wireless heb ik Warsow gespeeld (een kleine tijd maar, het spul suckte te hard.) en momenteel speel ik Counter-Strike : Source én wat andere spellen online. (World in Conflict Demo enzo.)

Ik ervaar eigenlijk nooit problemen, héél soms maar dat is de schuld van teveel downloads aan hebben. Zet ik ze uit heb ik gewoon een goede, stabiele verbinding. Wanneer ik de router ping, heb ik een ms van 1 ~ 3 , aardig netjes dus. Ik zit op de eerste verdieping in ons huis, en de router staat op de begane grond. Ik gok zo'n 15 meter. Kan natuurlijk iets meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen van de TS klinken me erg bekend. Ik had ook met onder andere WoW ontiegelijk lag en uiteindelijke disconnects. Toch lullig middenin een instance als je de healer van de party bent...

Ik had een Asus WL-138G met een Asus WL500G router. Nu heb ik zo'n adapter voor in het stopcontact van Linksys. Werkt perfect. Boven stekker erin, beneden stekker erin, aansluiten, en je hebt het equivalent van een netwerkkabel liggen. Geen software, geen drivers.

Alle games werken nu echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:05:
De problemen van de TS klinken me erg bekend. Ik had ook met onder andere WoW ontiegelijk lag en uiteindelijke disconnects. Toch lullig middenin een instance als je de healer van de party bent...

Ik had een Asus WL-138G met een Asus WL500G router. Nu heb ik zo'n adapter voor in het stopcontact van Linksys. Werkt perfect. Boven stekker erin, beneden stekker erin, aansluiten, en je hebt het equivalent van een netwerkkabel liggen. Geen software, geen drivers.

Alle games werken nu echt perfect.
zo'n netwerkverbinding via stopcontact is allemaal wel mooi maar het minste dat je ergens een spanningsbewaker (zoals een UPS of een stekkerdoos met spanningsbeveiliging) hebt dan wordt het hoogfrequent signaal op de kabel kortgesloten en is het gedaan met netwerken.

om even in het topic te blijven: wireless gaming is volgens mij niet echt aan te raden omdat je veel pakkets verliest wat weer een trager spel betekend. je moet maar eens proberen een groot bestand van een pc over je draadloos netwerk te sturen (het duurt een eeuwigeheid en lukt dan mss nog niet eens) over een normaal 100 Mbit netwerk dat zelfs nog niet aan voole sneleheid werkt als je het monitreert nog geen 5 minuten ofzo.

momenteel is het meest aangerade netwerk GLAN maarjah de CAT6 kabels zijn niet zo goedkoop :(

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

GLAN mag ook over Cat5e hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
pm1 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:13:
[...]

zo'n netwerkverbinding via stopcontact is allemaal wel mooi maar het minste dat je ergens een spanningsbewaker (zoals een UPS of een stekkerdoos met spanningsbeveiliging) hebt dan wordt het hoogfrequent signaal op de kabel kortgesloten en is het gedaan met netwerken.

om even in het topic te blijven: wireless gaming is volgens mij niet echt aan te raden omdat je veel pakkets verliest wat weer een trager spel betekend. je moet maar eens proberen een groot bestand van een pc over je draadloos netwerk te sturen (het duurt een eeuwigeheid en lukt dan mss nog niet eens) over een normaal 100 Mbit netwerk dat zelfs nog niet aan voole sneleheid werkt als je het monitreert nog geen 5 minuten ofzo.

momenteel is het meest aangerade netwerk GLAN maarjah de CAT6 kabels zijn niet zo goedkoop :(
Maar is die packetloss dan coherent aan het wireless principe, is dat dus zeg maar -normaal- :/ ? Want dan weet ik genoeg en wordt het of boren / of die electriciteits oplossing.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehjoa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 07:56
Ik heb zelf geen ervaring met wireless internet, maar ik speel al jaaaren UT2004 (en daarvoor de originele UT), en ik heb nog nooit iemand in positive woorden horen praten over zijn wireless verbinding.
Ook heb ik een tijdje terug Doom3 Coop proberen te spelen met een vriend van me. Als ik de game hostte zag ik hem constant door het hele level warpen, en als hij hostte kon ik soms een paar seconden gewoon helemaal niks doen (lopen, schieten, items oprapen, helemaal niks).

Naar mijn mening niet echt een aanrader dus, wireless online gaming.
k8skaaay schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:55:
Wanneer ik de router ping, heb ik een ms van 1 ~ 3 , aardig netjes dus.
Wanneer ik mijn (wired) router ping, heb ik een tijd van <1 ms. Dat is, verhoudingsgewijs, een behoorlijk verschil met jouw 1~3 ms.

[ Voor 22% gewijzigd door Jehjoa op 07-09-2007 12:07 . Reden: Effe kwoot erbij zetten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:35
Vroeger toen ik nog Tactical Ops speelde ben ik ook overgegaan op de kabel.

Wireless voldeed gewoon niet. Ik had veel last van packetloss (5-10%) en de ping was geregeld boven de 100. Daarnaast ben ik gewoon overgegaan op een kabeltje en problemen waren opgelost.

Ondertussen speel ik sporadisch nog wel eens een potje en heb daarbij nooit packetloss en ping is rond de 50-60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
ph4ge schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:54:
wireless is niet voor gamers, als je een wireless muis hebt en een wireless netwerk heb je gegarandeerd vertraging.
mwah...heb zelf een Logitech G7...ik merk niets van wat voor een latency dan ook...zelfs niet ivm bedraade muizen...dan gaat 't hier al over miliseconden...als 't daarop moet aankomen ben je sowieso de sjaak....
Cassius schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 08:35:
@ k8skaaay; "Nooit"? Bij mij is het ook maar 1 keer in de minuut ff 2 seconden lag. Maar als ik dan net met de vlag rondren in UT ... ben ik toch echt dood :/ . En nogmaals; spellen als Supreme Commander werken wel goed online. Speelde je ook erg snelle shooters?
Don't run with the flag ;)

Dat soort shit laat ik altijd aan anderen over...heb zelf niet echt de nieging om een target van mijzelf te maken :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Jehjoa schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:03:
Ik heb zelf geen ervaring met wireless internet, maar ik speel al jaaaren UT2004 (en daarvoor de originele UT), en ik heb nog nooit iemand in positive woorden horen praten over zijn wireless verbinding.
Ook heb ik een tijdje terug Doom3 Coop proberen te spelen met een vriend van me. Als ik de game hostte zag ik hem constant door het hele level warpen, en als hij hostte kon ik soms een paar seconden gewoon helemaal niks doen (lopen, schieten, items oprapen, helemaal niks).

Naar mijn mening niet echt een aanrader dus, wireless online gaming.

[...]

Wanneer ik mijn (wired) router ping, heb ik een tijd van <1 ms. Dat is, verhoudingsgewijs, een behoorlijk verschil met jouw 1~3 ms.
Klopt, maar wired haal ik ook gewoon <1 ms hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 14:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Rey Nemaattori schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:48:
[...]

mwah...heb zelf een Logitech G7...ik merk niets van wat voor een latency dan ook...zelfs niet ivm bedraade muizen...dan gaat 't hier al over miliseconden...als 't daarop moet aankomen ben je sowieso de sjaak....
juist en die ene miliseconde is net het verschil tussen 0wnen en ge0wned worden O-)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:46:
[...]

juist en die ene miliseconde is net het verschil tussen 0wnen en ge0wned worden O-)
right on 8) 8)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Ik ben een attacker / flag carrier in het team, dus mijn effi is ook bijna altijd < 50 procent. Lees: ik moet friggin snel rennen :P . Maar ik ben nu gewoon aan het oefenen en dit is met wireless niet te doen. De ping is dan nog redelijk (alsnog ingame 50/60 ... vroeger herinner ik me op mijn lijntje toch wel 30 naar servers); maar ik kom ook klem te zitten in muren, dan stotterd het beeld en ik kan niets.

We gaan het weekend een boor regelen, ik ben het vrij zat. Heb het druk met mijn studie en als ik dan ontspan dat spul werkt niet frusteer ik me enorm. Gebruik nu trouwens een MX510 ipv de wireless MX3000 en heb nu een meer directere feel. Ook mouse smoothing strenght in UT uitgezet; of ik nu snel of langzaam beweeg en welke kant ik ook op ga -> een centimeter voor de optische sensor wordt altijd naar dezelfde afstand op het scherm vertaald. Ik werd gek van die acceleratie.

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
En netjes een afsluiting van het topic --> boor geregeld. Kabel en switch gelegd. Wel een stukje van de muur mee door verkeerde druk locatie, ff kut, maar ach :) . Geen lag meer en ping is 20ms minder ingame. Ook geen packet loss meer.

MX510 ook goed afgesteld en ben dus weer helemaal wired en het scheelt een slok op een borrel. Hier staat weer een persoon die zegt: 'wireless en gaming is geen ideale situatie, zeker niet in snelle (FPS) games!'.

Frag on :) !

De meeste mensen deugen!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 19:00
Ik vind dit allemaal een beetje overdreven, het dood gaan of niet doodgaan vanwege 1ms. Een connectie tijdens een game hangt van zoveel factoren af dat je nooit een goede testomgeving kunt creeren. Het is dus ook niet mogelijk om te zeggen dat wireless gaming slechter is dan wired gamen (m.b.t. gamen op internet).

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

AvanCade schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:53:
Ik vind dit allemaal een beetje overdreven, het dood gaan of niet doodgaan vanwege 1ms. Een connectie tijdens een game hangt van zoveel factoren af dat je nooit een goede testomgeving kunt creeren. Het is dus ook niet mogelijk om te zeggen dat wireless gaming slechter is dan wired gamen (m.b.t. gamen op internet).
ok dan niet , doe jij het lekker wireless en ik houd het lekker bij wired ;)

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

ik ga mss binnenkort ook wel wireless gamen en ik ken ook mensen die wireless gamen ( het is te doen) maar verwacht jezelf maar aan zeer korte timeouts waardoor je neergeschoten kan worden :(

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• ThinkPad
  • Laatst online: 16:37
Hoe zit het dan eigenlijk met draadloze toetsenborden en muizen :P
In principe heb je dan ook lag, en zou je dus beter kunnen spelen met bedrade gear :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ThinkPadd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:41:
Hoe zit het dan eigenlijk met draadloze toetsenborden en muizen :P
In principe heb je dan ook lag, en zou je dus beter kunnen spelen met bedrade gear :P
De afstandsverhouding hierbij is vele malen kleiner waardoor je het niet eens merkt.
Maar idd, ook hier zit lag in; daarom heb ik het nut nooit gezien van draadloze dingen :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Nou ik heb een nieuwe Linksys router (WRT54GL met nieuwe Tomato en zendkracht twee keer zo hoog), maar het probleem blijft in exact dezelfde vorm bestaan.
Dat kan goed kloppen, je boost de ruis / troep op het signaal namelijk ook en de ontvanger kan niet 2x zo sterk zenden in de meeste gevallen. Boosten van het signaal levert in de meeste gevallen geen winst.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

is het de maximale zendkracht van een router niet in belgië beperkt op 100 mWatt ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Laatst online: 29-06-2023
gnimmeL_kraD schreef:
Wireless in voor noobs ;)
met gaming inderdaad ja ;) dat moet echt wel via een ethernet kabeltje wil je veilig zitten!

wireless surfen is prima te doen.. maar echt gamen enzo.. nee ! niet wireless doen..:

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
MauSS schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:19:
[...]

met gaming inderdaad ja ;) dat moet echt wel via een ethernet kabeltje wil je veilig zitten!

wireless surfen is prima te doen.. maar echt gamen enzo.. nee ! niet wireless doen..:
Niet mee eens. Zelf anderhalf jaar wireless gezeten. PC op zolder, router begane grond. Goedkoop belkin routertje / netgear usb stick, werkte perfect. Had nooit last van de problemen die TS heeft. Speelde voornamelijk UT2004, waarin je dat toch echt wel merkt als er ook maar een 10ms hiccup is. In al die tijd is de verbinding 1x doodgeslagen wat op te lossen was met een router reset.

Zit nu bedraad omdat de afstand tussen PC en modem nog maar 5 meter is, maar merk totaal geen verschil in ping tijden.

Er zullen vast mensen zijn die problemen hebben met een draadloze verbinding, maar er zijn er ook genoeg die niets merken. Of het aan de kwaliteit van de apparatuur / storingsbronnen in de omgeving ligt, geen idee. Ben bij mijn ouders een draadloze verbinding op aan het stellen geweest en daar was de signaalkwaliteit 23% over een afstand van slechts 10 meter, terwijl met dezelfde apparatuur over langere afstand hij bij mij altijd in het groen stond.

Draadloos is gewoon wat storingsgevoeliger, maar draadloos = noob is een noob opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

niet om je voor het hoofd te stoten, maar het gaat juist niet om die ping tijden, het gaat om de packetloss bij wireless !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Even om voor mij het verhaal af te sluiten. Na intensief testen is de ping -altijd- lager als de ping die ik met wireless had, altijd. Soms 20ms, soms wel 40ms :) !

Verder is mijn grootste probleem ook nooit meer teruggekomen, packetloss --> haperen in game op bepaalde momenten. Dus het gaat nu een stuk beter :D ! Die MX510 muis heb ik ook nu zonder acceleratie lekker gekregen en heb de afgelopen week toch wel een heel aantal potjes kunnen winnen.

Ik baal alleen van 1 ding ... het team is niet actief en de UT2K4 iCTF ladders stellen ook niet veel voor. Het is dus echt wachten op UT3 :/ .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Laatst online: 29-06-2023
Dantar schreef:
Niet mee eens. Zelf anderhalf jaar wireless gezeten. PC op zolder, router begane grond. Goedkoop belkin routertje / netgear usb stick, werkte perfect.

Zit nu bedraad omdat de afstand tussen PC en modem nog maar 5 meter is, maar merk totaal geen verschil in ping tijden.
het klopt wel wat je zegt, het kan ook goed werken... maar zoals je zelf al aangeeft is het storingsgevoeliger! daarom blijft gewoon het "beste" bedraad (voor gaming dan) en je spreekt jezelf ook een beetje tegen want hoe perfect het ook werkt draadloos (in jouw ogen) je zit nu toch wel zelf ook "bedraad" ;) ben het wel met je eens dat die noob opmerkingen niet echt ergens op slaan..

bedraad vs draadloos = niet te vergelijken. draadloos is niet bedoeld voor een verbinding die nonstop 24u eeuwig draait.. maar voor "gemak" :)

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 09:34
ph4ge schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:54:
Qua wireless netwerk ben ik het absoluut niet met je eens. Sommige fanatiekelingen lopen er maar op te hameren dat wireless gamen niet goed gaat maar ik heb alleen maar positieve ervaringen hiermee. Ik game al tijden probleemloos op mijn draadloze netwerkje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Nippletwister schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:27:
[...]

Qua wireless netwerk ben ik het absoluut niet met je eens. Sommige fanatiekelingen lopen er maar op te hameren dat wireless gamen niet goed gaat maar ik heb alleen maar positieve ervaringen hiermee. Ik game al tijden probleemloos op mijn draadloze netwerkje :)
Zomaar nieuwsgierig, maar ook bij zeer snelle spellen die geen klein beetje packet loss toelaten? Spellen als Unreal Tournament dus, of andere zeer snelle shooter?

Want zoals gezegd, online Supreme Commander of zelfs Fifa ging wel goed :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

MauSS schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:19:
[...]

Want wireless kan niet veilig zijn? :')

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wireless voor laptops en internetten, ok :) ..veel plezier
wireless voor gaming, nee .. tenzij je online pokert of online schaken doet - of iets waarbij het dus niet kritiek is dat je verbinding tot een fractie van een ms perfect is .. een fps is het een stuk belangrijker dat je verbinding goed is. een soccer manager of een spelletje pool online. daarbij gaat er veel minder data tegelijk over, en is het voor het spel zelf ook veel minder critisch dat je alles op tijd in jouw game hebt.

het *kan* wel .. maar als je verbinding niet !perfect! is kan je het merken in een fps als je op pro/goed nivo bezig bent. en als je verbinding echt bagger is dan merk je het zelfs als noob ook wel :P

en al zou je verbinding de ene dag perfect zijn .. de volgende dag besluiten beide buren ook draadloos te gaan internetten en zeg maar :w wifi for gaming

oh en nog een ding
wireless is for noobs, nee ... dat is het dus niet .. en daar heb ik genoeg ervaring mee (@work @helpdesk @isp) .. :( :(

[*rant on* wel lachen hoor , mensen die denken dat draadloos een pakket is, en alles draadloos moet, "ja maar ik heb toch een draadloos modem?" ja ? dus ? je hebt een desktop die er 2 meter naast staat .. doe in vredesnaam een kabel erin en zeur niet over dat je verbinding traag is/k*t is/lage kwaliteit heeft/wegvalt/elke keer opnieuw ingesteld moet worden/je het zo moeilijk vind/je het niet kan installeren/(enzenz) *rant off*]
MensionXL schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:33:
Want wireless kan niet veilig zijn? :')
hij bedoelde veilig in de zin van wegvallende verbinding enzenzenz
uiteraard is het hier even niet de plek om over de veiligheid van een wifi verbinding te gaan babbelen
(go go wep :') )

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

ik geef je meer dan gelijk maar je verstat toch ook wel dat sommige mensen niet zomaar gaten in hun muren willen boren om even één draadje te trekken, ikzelf heb ook draadloos op mijn kamer en sinds ik een interne draadloze netwerkkaart heb (van belkin) draait alles zeer goed :) ongeveer een 36 MBps met een maximum van 54 MBps maarjah dat kan je verwachten als je door 3 muren moet met zo'n signaal.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pm1 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:31:
ik geef je meer dan gelijk maar je verstat toch ook wel dat sommige mensen niet zomaar gaten in hun muren willen boren om even één draadje te trekken, ikzelf heb ook draadloos op mijn kamer en sinds ik een interne draadloze netwerkkaart heb (van belkin) draait alles zeer goed :) ongeveer een 36 MBps met een maximum van 54 MBps maarjah dat kan je verwachten als je door 3 muren moet met zo'n signaal.
voordeel van mijn belkin is dat de verbinding constant is met andere type draadloze modems schommelt de verbinding vaak en dat merk ik als ik draadloos game en krijg ik lag met de belkin heb ik daar veel minder last van maaar met een kabel werkt het altijd beter.
heb een sitecom een speedtouch een smc en een belkin geprobeert de laatste kwam bij mij als beste uit de test ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:28:
[...]

voordeel van mijn belkin is dat de verbinding constant is met andere type draadloze modems schommelt de verbinding vaak en dat merk ik als ik draadloos game en krijg ik lag met de belkin heb ik daar veel minder last van maaar met een kabel werkt het altijd beter.
heb een sitecom een speedtouch een smc en een belkin geprobeert de laatste kwam bij mij als beste uit de test ;)
offtopic:
probeer eens leestekens en hoofdletters te gebruiken, dat maakt het een stuk duidelijker! En niet het smoesje van dyslectie gebruiken, want dat heeft niks met leestekens en hoofdletters te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:28:
[...]

ik combineer m'n belkin interne kaart met een Dlink DSL router :) de bijgeleverde stick werkt enkel goed op korte afstanden. ik heb het momenteel nog nooit gehad dat m'n verbinding opeens wegviel. bij de Dlink stick was het van goed naar slecht tot zelfs niets. (hoewel ik mss zelf voor dat probleem had gezorgd door hidden SSID aan te zetten :D )

maar nu ben ik een klein beetje bedroefd nu ze ineens op de proppen komen met 300 MBps routers die nu ongever even veel kosten als mijn huidige router, hoewel ik een tijdje geleden iets gelezen heb over IEEE 802.11n dat nog niet naar behoren functioneert
ik heb ook al gehoord van boosters die je in je huis kan gaan plaatsen om het signaal te versterken ? iemand ervaringen mee ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Pagina: 1