WLAN valt weg bij overmatig veel verkeer

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:46

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik heb hier een Sweex LC100040 gebaseerd op de ZyDAS ZD1211 chipset.

Het probleem is dat ik bij vormen van veel netwerkverkeer (MP3 streamen, torrenten maar voornamelijk lokaal dingen van PC naar PC kopieren) hij z'n verbinding verliest, en ook niet meer oppakt.

Driver-updates lijk ik niet voor Vista te kunnen vinden, en ik zit ook meer te denken aan de driver attributes die ik kan zetten:
Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/1243/lc100040settingssq2.gif

Ik ben geen netwerkkoning, dus wellicht een koning die het wel begrijpt ;)

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 23:00
Waarschijnlijk ligt het aan je router die deze verbindingen niet meer aankan, wat voor 1 heb je ?

sowieso sweex..... tsja...
ik zou meteen zeggen dat het pure zooi is voor de 5 euro gamma bak, maarja, nieuwste drivers erop ? al eens met alleen b geprobeerd ? wat voor transfer rate haal je ?

[ Voor 50% gewijzigd door Moning2 op 30-08-2007 20:33 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:05
Dit heb ik ook veel bij mijn SMC router, bij veel downloaden kan hij het niet meer aan en helpt alleen een resetje weer :(

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:46

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Nou het is geen router issue, ik heb hier succesvol met 2 andere laptops gezeten op m'n router (de geeikte Linksys WRT54g) dus ik vermoed echt dat het daar aan ligt. Zodra ik 'm d'r in en d'r uit doe is het weer goed.

Moning > voorheen eigenlijk geen problemen mee gehad, het is nu icm Vista. De drivers zijn niet te vinden op de site voor Vista (uberhaupt IETS downloaden lukt niet, zie eerste link), dus er zit niks anders op dan de door Windows Update aangedragen drivers te gebruiken... driver komt overigens van 5-7-2007, dus dat is ook niet erg oud.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Al eens een statisch IP adres geprobeerd ipv. DHCP. Was vroeger vaak de oorzaak van de meest gekke storingen. Als andere PCs en de router zelf dan wel blijven werken, lijkt het me inderdaad een 'lokaal' issue. Kijk eens met "netstat -an" hoeveel connecties je dan tegelijkertijd open hebt houden, WinXP kan er max. 2000 simultaan (inc. wait-state) aan ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin