Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wanneer heeft een mp3speler een rijke bass?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 17:18
Nu mijn iRiver iFP799 na 2 jaar trouwe dienst kapot is ben ik opzoek naar een nieuwe mp3speler.

Nu was ik enorm over mijn iRiver te spreken waarom? Omdat het apparaatje zo'n extreem goede bass kon laten horen. Ik luister veel hardstyle en heb van die in-ears doppen dus het ging erop :D

Tot nu.

Want soms kan hij het niet meer aan en gaat ie gewoon onverwachts uit, wat tot een irritatie leidde vanmorgen en zodoende is mijn iRiver nu kapot >:)

R.I.P. iRiver :'(

Nu is mijn vraag waarom was die kwaliteit van de bass zo goed. Nu zie ik bij de specs van die mp3speler het volgende:

Frequency Range: 20Hz~20kHz
Headphone Output Power: 17mW(R) + 17mW(L) (16 Ohm ) at Max. Volume
S/N Ratio 90dB : A weighted
No. Channels Stereo (L+R)

Nu denk ik dus dat het komt door de bold getypte regel.

Nu heb ik de iRiver S10 op het oog en deze heeft de volgende specs:

Frequency Range 20Hz~20kHz
Headphone Output Power 15mW + 15mW (16 Ohm) (at Max. Volum)
S/N Ratio 90dB
No. Channels Stereo (L+R)

Nu zie ik dat bij de S10 maar 15mW output heeft, wil dit meteen zeggen dat de bass wat minder rijk is?

Kan iemand bij dit uitleggen?

w00t

Verwijderd

Ik denk dat de oor-telefoons of hoofdtelefoon, de laatste schakel, het meeste met de bass heeft te doen.
Mijn ervaring is dat met een Sennheiser er uit bijna elke MP3-speler wel fatsoenlijke bass komt, misschien kan je je beter daarop focussen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 20:20 ]

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 17:18
Nou mijn vriendin heeft de iRiver T30 een jaar geleden gekocht en uit die in-ear dopjes heb je dus echt goedkoop geluid. Maar daar staat lees ik nu: (L)15 mW+ (R)15 mW(16 Ohm) max. Volume.

Zou het aan die mW liggen?

Ik wil gewoon een mp3speler kopen waarbij je die bass gewoon flink op kan voeren en gewoon goed klinkt, hij moet een beetje warm nagalmen als het ware, en niet als op die T30 een beetje schel.

w00t

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:57

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Volgens mij niet, je ziet wel eens van die testen waar ze audioapparatuur testen per frequentie niveau hoe luid de apparatuur deze frequentie kan afspelen. Volgens mij moet je gewoon even op zoek gaan naar een dergelijke test.

En volgens mij ligt het ook vooral aan je oordopjes.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk niet dat je naar specs moet kijken, maar naar reviews. Wat dat betreft zul je met iriver en Cowon vaak wel goed zitten.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Bass is niet zozeer afhankelijk van watts (of miliwatts in dit geval) maar van frequentierange en de eventuele equalizer.
Kwestie van een luistertest doen met je favorite muziek en dan luisteren of het goed klinkt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Die milliwats geven vooral het maximale volume aan.
Denk ook dat de gebruikte oordopjes er veel toe doen.
In-ear oordopjes (met van die mousse die je in je oor moet proppen) geven trouwens geschift veel bass af.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
FireStarter schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:16:
Nu mijn iRiver iFP799 na 2 jaar trouwe dienst kapot is ben ik opzoek naar een nieuwe mp3speler.

Nu was ik enorm over mijn iRiver te spreken waarom? Omdat het apparaatje zo'n extreem goede bass kon laten horen. Ik luister veel hardstyle en heb van die in-ears doppen dus het ging erop :D
Hoe doof ben je dan al? ;)

Kwaliteit van het geluid en ook de bas is niet makkelijk in cijfers samen te vatten. iRiver is inderdaad wel een van de allerbeste als het om geluidskwaliteit gaat. Je zou ook 's naar de Zen V (plus) kunnen kijken, klinkt ook prima.
Maar, als irvier je zo goed bevalt neem er dan gewoon weer een! Het zou me echt enorm verbazen als je teleurgesteld wordt. Bevalt het niet, je kan binnen 8 dagen de boel weer retour sturen. :)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

iRiver heeft de SRS geluidsoptie. Daardoor klinkt de bass een stuk voller dan normaal. Het geluid "vervormt" echter wel, maar dat doet een gewone equaliser ook. Het vermogen is daarbij ook van belang, meer = harder en voller. Over het algemeen is 13/15mW per kanaal voldoende i.c.m. in-ears.
Als je dergelijk goed geluid wil houden moet je kijken bij wederom iRiver (nogsteeds SRS), Cowon (meerdere opties onder jeteffect) of Meizu (de mindere van de 3, maar wel veel geluidsopties en veel vermogen)
Samsung zou ook nog de overweging waar zijn, Sony bijvoorbeeld weer niet. Sony's hebben ontzettend goed geluid als je voor zuiverheid gaat, echter zitten er weinig opties bij voor een knallende bass.

@ hierboven: ik heb al eens de overstap van iRiver naar Creative gemaakt. Ding viel me vies tegen en heb ik direct weer weggedaan voor een nieuwe iRiver.

[ Voor 10% gewijzigd door Worldwide op 31-08-2007 11:28 ]

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
Ik overweeg ook nog steeds om die creative zen op mp te gooien. Enige punt is dat ik voor wat dat opbrengt geen iriver vind.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1