Ik wil graag voor mijn moeder een zeer gebruikersvriendelijke desktop installeren maar ik ben benieuwd of er al kant en klare uitvoeringen(software) voor zijn.
De functionaliteiten zouden moeten zijn;
Internet en mail.
Mozilla suite
Remote desktop
VNC
Evt inlezen office attachements.
Openoffice reader?
Wat het OS betreft denk ik aan Ubuntu.
Het grote probleem is dat mijn moeder dus totaal geen ervaring heeft met computers en daardoor waarschijnlijk genegen is om alles aan te klikken bij de zg. "hetnietweerwetenmoment"
Om te voorkomen dat de leercurve te steil wordt voor mijn moeder en de motivatie om het leren verdwijnt zoek ik iemand die een vergelijkbare situatie voor handen heeft gehad en mij wat tips kan geven over welke software / tools te gebruiken.
De functionaliteiten zouden moeten zijn;
Internet en mail.
Mozilla suite
Remote desktop
VNC
Evt inlezen office attachements.
Openoffice reader?
Wat het OS betreft denk ik aan Ubuntu.
Het grote probleem is dat mijn moeder dus totaal geen ervaring heeft met computers en daardoor waarschijnlijk genegen is om alles aan te klikken bij de zg. "hetnietweerwetenmoment"
Om te voorkomen dat de leercurve te steil wordt voor mijn moeder en de motivatie om het leren verdwijnt zoek ik iemand die een vergelijkbare situatie voor handen heeft gehad en mij wat tips kan geven over welke software / tools te gebruiken.