[Ubuntu] Separate X Screen venstergedrag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn TV aangesloten op m'n PC. In de nvidia settings heb ik hem op 'seperate x screen gezet'. Nu krijg ik op het andere scherm netjes een bureaublad met panels e.d.
Als ik de Xinerama optie aan zet kan ik ook alle programma's naar dat venster toe slepen.

Ik heb alleen twee probleempjes:
- de muis schiet telkens in het andere venster (de tv) als ik perongeluk te ver naar rechts ga.
- programma's openen soms in het verkeerde venster (de tv).

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 11:29

Crakie

I want my board back, Lance

de muis schiet telkens in het andere venster (de tv) als ik perongeluk te ver naar rechts ga
Niks aan te doen. (Wat is er überhaupt erg aan?)
programma's openen soms in het verkeerde venster (de tv)
Gebeurt dat alleen als Xinerama aan staat of altijd? Post hoe dan ook je xorg.conf eens.

Als workaround kun je programma's starten met de -display :x.y optie, of laten voorafgaan door een export DISPLAY=:x.y &&. (x en y zijn schermnummers). Dus:

mythfrontend -display :0.1

of

export DISPLAY=:0.1 && mythfrontend

start Mythtv op scherm 1.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm dat is niet erg handig. Ik wil gewoon dat elk programma opent op mijn primaire monitor, tenzij ik anders opgeef. Alleen dat lost het probleem van de verdwijnende muis niet op.

Ik kreeg wel deze link:
http://users.tkk.fi/~spniskan/switchscreen/

Dit programma'tje maakt twee desktops aan, met een onderlinge afstand zodat de muis niet uit beeld kan verdwijnen. Alleen stap 3 en 4 van de instructies zijn nogal lastig:
Configure your startup scripts to start a window manager on both screens (normally screens :0.0 and :0.1).

Note that some window managers and/or desktops may have problems running two sessions for the same user at the same time. Sawfish+GNOME seems to work out-of-the-box as long as both screens have the same configuration options.
#

Configure both window managers to run the script togglescreen.sh (included in the package) when you hit some hotkey, e.g. alt-tab. The script toggles the mouse cursor between screens 0 and 1, while remembering the position where the cursor previously was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik in de Nvidia instellingen eens wat gepruts en met deze instellingen komt het aardig in de buurt:
(Xinerama uit, seperate x-screen)
Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/3162/schermafdruknvidiaxservtl2.png

De vensters openen nu allemaal in mijn primaire monitor (tenzij ik ze open vanuit de secundaire monitor)

De enige problemen zijn nu nog:
- De muis verdwijnt nog steeds naar het andere scherm
- Ik kan vensters niet meer slepen (verplaatsen) van het ene naar het andere scherm

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 11:29

Crakie

I want my board back, Lance

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:59:
Hm dat is niet erg handig. Ik wil gewoon dat elk programma opent op mijn primaire monitor, tenzij ik anders opgeef. Alleen dat lost het probleem van de verdwijnende muis niet op.
Zo onhandig is dat niet. Je hoeft slechts eenmalig de commando's 'achter' een icoon te veranderen en dat programma start vervolgens altijd op het scherm dat je wil.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.