Toon posts:

Silverstone LC16M + Scythe Mugen

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mij een graag een stille en krachtige HTPC bouwen maar zit met enkele vragen.
Toen ik op zoek ging naar een HTPC viel mijn oog op de Silverstone LC16M een zeer mooie degelijk kast met een redelijke prijs. Nu zou ik ook graag een Scythe Mugen installeren om alles goed koel te houden.

Heeft er al iemand ervaring met deze combinatie?
Past deze koeler in de case?

In sommige reviews over de Silverstone LC16M stond te lezen dat de case niet compatible is met lange grafische kaarten. Ik wil in de komende maanden een GeForce 8800 GTS plaasten is dit ook zo een lange kaart of zal deze passen?

Alvast bedankt!

• royozz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik heb zo'n zelfde kast vorige week besteld en ontvangen , maar de draaiknop was afgebroken dus kon hij weer direct retour :( .
Ik heb zelf een vga 7900 gto en dus ook een vrij lange kaart . IK hoop dat deze erin past , anders moet ik een beetje gaan dremelen en das toch wel zonde van zo'n dure kast.

Ik laat wel wat weten...

Verwijderd

Topicstarter
De Silverstone LC16M zou maar 17 cm hoog zijn zal dit problemen lever met de Scythe Mugen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:31
De buitenkant van de LC16m is 17cm? Of heb je boven je moederbord 17cm ruimte?

De mugen is 16cm hoog. You do the maths...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 18:22

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik gebruik een Nvidia 8600GTS (vrij lang, maar niet zo lang als een 8800) en die raakt de DVD-rom net niet. Je zou een 8800 denk ik er wel in krijgen als je geen DVD-rom erin stopt. Kijk zowiezo voor de minst diepe DVD-rom/brander die je kunt vinden. De kleinste die ik vond toen was de NEC 7170.
Wat betreft koeler, ik gebruik een Zalman 9700CU, die past prima.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:28
Ik heb ook zo'n kast besteld (bij EMPC). Ik wacht er alleen al ruim drie weken op :( . Ik heb er een passieve 8600GT bij besteld (een Gigabyte). Ik hoop ook dat hij past. Ergens heb ik gelezen dat dat moet lukken. Ik heb een oude NEC brander die ik eerst wil proberen, mocht dat toch niet lukken dan zien we wel verder.

Ik moet overigens zeggen dat ik niet begrijp waarom ze die kast niet een paar centimeter langer hebben gemaakt. Daarnaast zou voor die prijs (toch meer dan 200 euro) een betere ophanging van de harde schijven geen overbodige luxe zijn. Maar goed het blijft een mooie kast en HTPC behuizingen zijn nu eenmaal erg duur...

Groet,
Ruben

• Dukey

Dukey

verbaanr schreef op maandag 03 september 2007 @ 22:23:
Ik heb ook zo'n kast besteld (bij EMPC). Ik wacht er alleen al ruim drie weken op :( . Ik heb er een passieve 8600GT bij besteld (een Gigabyte). Ik hoop ook dat hij past. Ergens heb ik gelezen dat dat moet lukken. Ik heb een oude NEC brander die ik eerst wil proberen, mocht dat toch niet lukken dan zien we wel verder.

Ik moet overigens zeggen dat ik niet begrijp waarom ze die kast niet een paar centimeter langer hebben gemaakt. Daarnaast zou voor die prijs (toch meer dan 200 euro) een betere ophanging van de harde schijven geen overbodige luxe zijn. Maar goed het blijft een mooie kast en HTPC behuizingen zijn nu eenmaal erg duur...

Groet,
Ruben
Hij is nu al te diep voor een normaal HIFI meubel....

Wat is mis met de ophanging van de schijven? Ze zitten in stalen cages, dit is zo in 99% van alle pc behuizingen zo? Als je bang bent voor trillingen, dan ligt dan aan je schijven, niet aan de behuizing.

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
verbaanr schreef op maandag 03 september 2007 @ 22:23:

Groet,
Ruben
Is dit nog gelukt trouwens? Ik ben van plan dezelfde combinatie te bestellen..

• Dukey

Dukey

8600GT gaat zeker weten passen aangezien die kleiner is dan mijn 8600GTS en geen externe stroom nodig heeft. De stroomstekker gaat net langs de onderkant van de dvd-rom.

Wat wel een probleem is bij deze kast (en vast nog veel andere HTPC kasten) is dat tussen de pci-kaarten de warmte blijft hangen, mede ook door de lengte van een PVR500MCE en 8600GTS. Een passieve kaart is denk ik geen aanrader in dit geval, tenzij de koeler aan de achterkant zit zoals bij de MSI modellen (dan word de videokaart gekoeld door de processorkoeler). Ook kan mijn processorkoeler niet genoeg verse lucht binnenkrijgen (hangt dan weer samen met vorige probleem). Ben aan experimenteren met een zuinigere processor en andere fans om temperatuur en geluid onder controle te krijgen.

Binnenkort brengt Asus een moederbord uit met de Intel G35 chipset die krachtig genoeg is om HD-DVD of Blu-ray's te bekijken. Heb je dus geen losse videokaart meer nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Dukey op 09-11-2007 13:56 ]

• Hardcell
Ok thnx!
Goede tip van die videokaart. Ik ga eens kijken wat MSI aan passief gekoelde 8600GT's te bieden heeft.
Die zalman wat jij erin hebt is dat dezelfde als de Zalman CNPS9700 LED? Ik was zelf nl. aan het twijfelen tussen de 9700 en de 9500 i.v.m. de ruimte. De 9700 zou net iets hoger dan 14cm moeten zijn en ik las ergens dat je 14cm ruimte over had voor een cpu cooler.

edit:
Die MSI kaarten zijn voor zover ik kan zien niet HDCP comliant, geen optie dus... Misschien maar een Asus 8600GT vanwege het iets grotere koelblok erin anders.

[ Voor 38% gewijzigd door Hardcell op 09-11-2007 15:04 ]

• Dukey

Dukey

Hardcell schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:55:
Ok thnx!
Goede tip van die videokaart. Ik ga eens kijken wat MSI aan passief gekoelde 8600GT's te bieden heeft.
Die zalman wat jij erin hebt is dat dezelfde als de Zalman CNPS9700 LED? Ik was zelf nl. aan het twijfelen tussen de 9700 en de 9500 i.v.m. de ruimte. De 9700 zou net iets hoger dan 14cm moeten zijn en ik las ergens dat je 14cm ruimte over had voor een cpu cooler.

edit:
Die MSI kaarten zijn voor zover ik kan zien niet HDCP comliant, geen optie dus... Misschien maar een Asus 8600GT vanwege het iets grotere koelblok erin anders.
Nee mijn zalman is plat zeg maar terwijl die 9700 rechtop staat. MSI kaarten zijn wel degelijk HDCP te krijgen (kijk maar die diamond GTS), de 8600GTS zijn zowiezo allemaal HDCP ongeacht merk.

Wat ook een leuk kaart is, is de Gigabyte 8600GTS, die heeft een speciale heatpipe constructie en is passief. Hij geleid de warmte naar buiten toe via het tweede pci slot.

• Hardcell
Dukey schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:14:
[...]

Nee mijn zalman is plat zeg maar terwijl die 9700 rechtop staat. MSI kaarten zijn wel degelijk HDCP te krijgen (kijk maar die diamond GTS), de 8600GTS zijn zowiezo allemaal HDCP ongeacht merk.

Wat ook een leuk kaart is, is de Gigabyte 8600GTS, die heeft een speciale heatpipe constructie en is passief. Hij geleid de warmte naar buiten toe via het tweede pci slot.
Okee, dan moet ik nog eens goed kijken of deze koeler wel gaat passen of dat ik toch een andere neem. Ik kan op internet weinig vinden over welke koelers nu wel en niet passen in deze behuizing en welke geadviseerd worden i.v.m. de airflow in de kast.
edit:
Heb je misschien een link naar die wat jij hebt? Ik kan die nergens vinden..

Die Gigabyte is idd een leuke kaart, maar die ligt (evenals de GTS kaarten van MSI) eigenlijk wat buiten m'n budget wat ik voor een videokaart had gesteld (ca €100). Ik denk ook dat het een beetje overkill is omdat ik toch niet ga gamen op het systeem, het is puur en alleen voor het kijken van tv / dvd / divx en hd-content van de harddisk en in de toekomst eventueel blu-ray / hd-dvd (vandaar dat hdcp compliant wel een eis is).
Voor nu neig ik toch naar de Asus 8600GT 256mb silent.

[ Voor 4% gewijzigd door Hardcell op 10-11-2007 00:28 ]

Pagina: 1