Onderklokken hellupp.

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• fotomartin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb een Gigabyte P35DQ6 mammaplank met een 6750 cpu welke ik wil na het overklokken in idle de pc onderklokken/ondervolten. Ik heb de tutorial gevolgd maar ik kan bij RMClock onder profiles de VID select niet instellen. Wat doe ik verkeerd?? Ik neem aan dat dit toch niet enkel voor AMD cpu's werkt.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Waarom zou je software progjes gebruiken en met VID kloten? Ga gewoon de bios in en stel het daar in.

Btw een betere topicstart mag wel, veel moeite om te begrijpen wat je nou zegt.

Verwijderd

Ik ben het met bassie eens, waarom zou je met progies gaan kloten bios is 10 keer beter/sneller. En waarom in hemelsnaam underclocken??? Koop dan een cpu met een lagere fsb.... ben je ook goedkoper uit.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
C1E en EIST aan.

• Nickkok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Je wil in idle zo min mogelijk energie verbruik en in load weer optimale performance vraag me af hoe je dat kan doen.

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08-2025

Soesje

is ook zo

Nickkok schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 07:25:
Je wil in idle zo min mogelijk energie verbruik en in load weer optimale performance vraag me af hoe je dat kan doen.
Zoals je bovenbuurman zegt, C1E en EIST aan. Beide te vinden in je bios en die zorgen dat je processor zich helemaal terugclocked wanneer die idle is. Hierdoor zullen ook je fans langzamer gaan draaien omdat je cpu een stuk koeler blijft.

• fotomartin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-07-2024
C1E en EIST staan al aan. En de vraag waarom onderklokken en waarom niet alleen in de bios, lees eerst eens waarom je zou onderklokken dmv software. Ik wil een rap systeem welk in idle zo min mogelijk energie verbruikt en warmte produceert.

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-01 10:53
Mooie topic titel!

Opleiding Brandveiligheid

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

fotomartin schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:34:
C1E en EIST staan al aan. En de vraag waarom onderklokken en waarom niet alleen in de bios, lees eerst eens waarom je zou onderklokken dmv software. Ik wil een rap systeem welk in idle zo min mogelijk energie verbruikt en warmte produceert.
Misschien was het duidelijker geweest als je een begrijpelijke TS had geschreven.

Maar wordt ie dan nu niet ook ondergeklokt als ie idle draait?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
We verwachten hier toch wel enige eigen inzet. Je topicstart is te mager, je hebt niet laten zien wat je allemaal al hebt gedaan, gezocht en gevonden.
Ook dit soort titels willen we hier niet hebben. Je mag het best opnieuw proberen, maar dan wel met wat meer inzet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.