Toon posts:

[XP] Mic instelling/bug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet wat er gaande is, maar als ik op ventrilo of teamspeak zit, horen mensen mijn ingame volume best hard als ik praat.
Het ligt niet aan de headset, en ik speel NIET met boxen. Ik heb al 4-5 andere headsets en zelfs losse mics geprobeerd om het probleme te achterhalen.
Ik heb nu een Sennheiser PC131
Ik heb te horen gekregen dat ergens een instelling niet goed is ofzo.
Ik heb zelf Realtek AC97.
Iemand die ik ken heeft OOK Realtek AC97 en OOK Sennheiser PC131, heb ik dus ook, en hij heeft nergens last van.
Ik ben niet de enige met het probleem en zou graag willen weten wat er dan fout zou zijn.

Bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 18:26 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Microfoon volume in windows te hard??

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:40
Kijk eens bij 'opnemen' bij je volumeregelaar (in windows, dat speakertje). Hoogstwaarschijnlijk staat dat niet op 'microfoon' ingesteld. Dat vinkje daaronder moet je even aanklikken.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in de start balk op volume klik en dan op microfoon, wat ik ook doe, er veranderd niks.
Mr Qibs, ik heb het aangevinkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 18:34 ]

• Mr.Qips
Eventjes twee vraagjes om de boel wat duidelijker voor ons te maken (hoor je eigenlijk zelf al bij je topic te zetten):

Welk OS gebruik je? Windows XP of Windows Vista of iets anders?
Dat 'volume'-schermpje, heet dat 'Hoofdvolume' of 'Opnameregeling'? Je moet namelijk de laatste hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP en Opnameregeling

• Mr.Qips
Hmm als je daar je 'Microfoon' hebt aangevinkt zou ik niet weten wat t probleem is... Als je namelijk 'Stereo-mix' aanvinkt stuurt 'ie al t geluid door dat uit je speakers (of koptelefoon in jouw geval) komt. Het enige wat ik me nu nog kan voorstellen is dat je line-in (microfoon) en line-out (speakers/koptelefoon) op de een of andere manier met elkaar storen...

Iemand anders kan je vast wel verder helpen ;)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Dus je teammates horen jouw _game_-geluid? Dus niet alleen je microfoon maar ook het geluid uit het spel?
Dan moet je idd wat Mr.Qips zegt "Microfoon" aanvinken en niet Stereo Mix, maar dat had je al. Je hebt verder gewoon simpel alles aangesloten en geen wazige koppelverbindingen o.i.d. gebruikt? In Ventrilo/TS staat ook het AC97 gekozen als input-apparaat en niet Wave-mid oid?

[ Voor 73% gewijzigd door HyperioN op 30-08-2007 20:40 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dat heeft vrij weinig met electronica te maken, maar klinkt meer als een Windows-iets. Ik gooi je topic naar Windows Clients toe.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hopen maar dat ze er hier iets van weten...
HyperioN, alles wat je zei, heb ik goed staan, ik heb ALLEEN microfoon aangevinkt en niet stereo mix, alles gewoon ingeplugd achter in de PC en op ventrilo staat het ook op Realtek AC97 en niet op wave
Pagina: 1