Access 2003 reageert niet meer bij import ASC-bestand

Pagina: 1
Acties:

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Probleem: als ik in een lege database een ASC-bestand wil importeren, en de importspecificaties aan wil geven, gaat Access naar 100% CPU en reageert niet meer.

Stappen:
Ik open een lege database.
Dan haal ik een ASC-bestand op door Bestand->Externe gegevens ophalen->Importeren te kiezen.
Als ik het tekstbestand open, krijg ik een dialoogvenster met linksonderin een knop "Geavanceerd".
Als ik daarop klik, gaat Access op z'n smoel en moet ik Access killen in Taakbeheer om de boel weer tot rust te brengen.

Ik heb uiteraard eerst een reparatieinstallatie van Office uitgevoerd; geen soelaas. Inlogscript loopt ook naar behoren, er zijn geen netwerkverbindingen die toevallig nog gespecificeerd staan maar geen verbinding hebben (zoals hier beschreven, en foutmeldingen zoals deze krijg ik ook niet.

Doe ik hetzelfde op een andere machine, dan werkt het gewoon; zowel met eigen aangemaakte data als de bestanden die ik aangeleverd krijg.

Ook is het probleem rechtenonafhankelijk; ga ik als gewone gebruiker naar binnen, dan gebeurt hetzelfde als wanneer ik dit als domain admin of local admin doe.

Hardware heb ik ook vervangen (harddisk in een identieke machine); geen oplossing.

Ik zit even stuk; misschien weet iemand hier een oplossing?

De machine zelf draait Windows XP Pro SP1; SP2 kan ik op dit moment nog even niet installeren.
Hardware is niet zo spannend; P4 3000 met 1GB geheugen op een I865G chipset.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Gaat de import van een ander type file wel goed, of de data koppelen i.p.v. importeren?

[ Voor 28% gewijzigd door Lustucru op 30-08-2007 21:18 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• thomrob
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 12:22

thomrob

allround developer

heb je al een bestand geprobeerd met 1 rij?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Import van willekeurig welk tekstbestand met wat voor extensie dan ook gaat mank; zodra ik die "Geavanceerd"-knop indruk slaat de boel vast.
Koppelen precies hetzelfde overigens.
Een bestand met maar 1 rij levert hetzelfde op, helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door Kaj. op 31-08-2007 16:18 ]

Verwijderd

eens volgen met processmonitor/regmonitor/filemonitor wat er precies gebeurt, en eens kijken of je een logentry hebt in eventvwr.
mss is er wel iets mis met de isam engine.
eventueel de mdac component checker downloaden om een diagnose & herinstallatie te doen.