[Edimax spullen] 802.11b - wat kan ik daarmee doen?

Pagina: 1
Acties:

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-03 14:33
Tijdens het opruimen van kamer (goed van mij he!) ben ik "Wireless LAN Kit" van Edimax tegengekomen.

Het bestaat uit:
- 1x Access Point (EW-7206APB)
- 2x Wireless USB 1.1 Dongles (EW-7117U)

Aangezien dat ze op netwerksnelheid van 11 Mbps werken, zijn ze verouderd.

Ik ben benieuwd wat ik met ze kan doen.

Mogelijkheden met "Kan ik...":

- Kan ik ze upgraden? dus hogere netwerksnelheid door middel van software of zo?

- Kan ik access-point omtoveren tot een linux-servertje of zo?

- Kan ik het beste alles weggooien?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-03 13:05
Zo sloom is 11Mb nog niet hoor.. Mijn netwerk hier draait daar ook op en ik heb er geen problemen mee (je zou er wel problemen mee kunnen hebben als je adsl2 hebt ofzo, maar heb jij dat?).

De eerste optie kan iig niet. De hardware is voor 'b' gemaakt. De tweede is theoretisch gezien mogelijk, maar nogal moeilijk... Weggooien kan natuurlijk altijd, maar je zou t ook voor een paar euro (20 bijvoorbeeld) kunnen verkopen of gewoon weggeven aan een vriend/familielid die nog geen draadloos netwerk heeft.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-03 14:33
Mr.Qips schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:51:
Zo sloom is 11Mb nog niet hoor.. Mijn netwerk hier draait daar ook op en ik heb er geen problemen mee (je zou er wel problemen mee kunnen hebben als je adsl2 hebt ofzo, maar heb jij dat?).

De eerste optie kan iig niet. De hardware is voor 'b' gemaakt. De tweede is theoretisch gezien mogelijk, maar nogal moeilijk... Weggooien kan natuurlijk altijd, maar je zou t ook voor een paar euro (20 bijvoorbeeld) kunnen verkopen of gewoon weggeven aan een vriend/familielid die nog geen draadloos netwerk heeft.
Nou, ik heb op "Vraag & Aanbod" gezet. Ben benieuwd of iemand interesse heeft...