Toon posts:

disk boot failure probleem :s

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey iedereen!
heb een probleem met mijn oude pc, de pc heeft altijd goed gedraaid, tot een paar dagen geleden, toen starte hij niet meer op wegens een beschadigd bestand van windows dat nodig was om op te starten.
goed, heb dus mijn xp cd maar boven gehaald om een chkdsk/r te doen maar toen ik dat deed in de herstelconsole bleef deze gedurende 5 minuten ofzo hangen. daarna kreeg ik de melding dat chkdsk niet gevonden kon worden en ik de locatie van autock.exe moest geven. dit gedaan maar deze vond die ook niet.
daarna gereboot om nog eens te proberen en sindsdien krijg ik constant de melding disk boot failure.
boot priority staat op CD-rom eerst en daarna HDD

maar nu geeft hij boot disk failure en doet hij niets meer, hij detecteerd wel nog de HDD en CD-rom, maar boot niet.
ook heb ik al meerdere XP cd's geprobeerd maar zonder resultaat, de pc wil niet booten altijd zelfde mededeling van boot disk failure.

iemand enig idee?

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Andere CD-Rom speler? of op enter blijven drukken tijdens opstarten heb wel eens gehad dat mijn scherm niet helemaal goed werd weergegeven en daarom dus de melding "druk op een toets om vanaf cd-rom te starten" niet te lezen was omdat deze buiten het scherm viel

[ Voor 6% gewijzigd door Misluct op 30-08-2007 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
juist ook andere cd-rom speler gebruikt... werkte nog niet :s
mss eens een andere kabel proberen ook... zal direct posten wat het geeft...

*EDIT* andere kabel genomen en nu werkt het blijkbaar wel... nu nog hopen dat de chkdsk het ook nog wilt doen :)

*EDIT2* jup nu doet mn chkdsk /r het wel... wss moet de kabel juist kapot gegaan zijn toen ik begon met men chkdsk... ook wel raar maar swat...

hier mag een slotje op :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 17:18 ]

Dit topic is gesloten.