Verschillende winkels (o.a. Mediamarkt, Funprice en Alternate) verkopen de Acer Aspire 5710. Dit model is onderdeel van de nieuwe Gemstone generatie en dit zijn alvast wat specs:
Acer Aspire 5710G-4A2G16M
Processor: Intel
Processor Techniek: Core Duo
Processorsnelheid: 2.0GHz
Cache: 2MB
Geheugen: 2048MB DDRII (2x 1024)
Wireless: Wireless 802.11a/b/g
Netwerk: 1x RJ-45 10/100MBit
Uitgangen: S-Video
Videokaart: ATi Mobility Radeon HD 2300 128MB/896MB shared
Scherm: 15.4"TFT WXGA CrystalBrite
Gewicht:
Besturingssysteem: Microsoft® Windows® Vista Home Premium
Software: Works 8.5 + Office Home & Student 2007 Trial
Bijzonderheden: Intergrated 0.3Mp CrystalEye Orbicam
Nu kan ik alleen op de website van acer (en op tweakers.net forum/pricewatch) geen informatie vinden over dit model. De 5720, waar dit model erg op lijkt, staat er wel op. De specificaties komen dicht in de buurt van de 5720, maar de CPU is van een oudere core duo generatie, de videokaart heeft minder dedicated memory (128 vs 256) en het systeem heeft een lagere bussnelheid (533 vs 667). De 5720 is 100 euro duurder.
Nu verwacht ik niet dat ik de extras die de 5720 heeft ook nodig heb, dus ik ben meer geinteresseerd in de 5710. Maar het is wel raar dat dit model niet op de website van Acer staat. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je drivers wilt updaten? Die kun je dan waarschijnlijk niet via de site terugvinden. Ook het idee dat het model semi-officieel is vind ik wat raar. Betekent dit dat Acer de aandacht wil vestigen op de andere (meer high-end) modellen? Misschien omdat de 5710 de prestaties van de nieuwe Gemstone generatie negatief beinvloedt? Waarschijnlijk moet ik voor deze specifieke vraag bij Acer zijn, maar ik ben wel benieuwd of dit vaker gebeurt op de PC markt.
Acer Aspire 5710G-4A2G16M
Processor: Intel
Processor Techniek: Core Duo
Processorsnelheid: 2.0GHz
Cache: 2MB
Geheugen: 2048MB DDRII (2x 1024)
Wireless: Wireless 802.11a/b/g
Netwerk: 1x RJ-45 10/100MBit
Uitgangen: S-Video
Videokaart: ATi Mobility Radeon HD 2300 128MB/896MB shared
Scherm: 15.4"TFT WXGA CrystalBrite
Gewicht:
Besturingssysteem: Microsoft® Windows® Vista Home Premium
Software: Works 8.5 + Office Home & Student 2007 Trial
Bijzonderheden: Intergrated 0.3Mp CrystalEye Orbicam
Nu kan ik alleen op de website van acer (en op tweakers.net forum/pricewatch) geen informatie vinden over dit model. De 5720, waar dit model erg op lijkt, staat er wel op. De specificaties komen dicht in de buurt van de 5720, maar de CPU is van een oudere core duo generatie, de videokaart heeft minder dedicated memory (128 vs 256) en het systeem heeft een lagere bussnelheid (533 vs 667). De 5720 is 100 euro duurder.
Nu verwacht ik niet dat ik de extras die de 5720 heeft ook nodig heb, dus ik ben meer geinteresseerd in de 5710. Maar het is wel raar dat dit model niet op de website van Acer staat. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je drivers wilt updaten? Die kun je dan waarschijnlijk niet via de site terugvinden. Ook het idee dat het model semi-officieel is vind ik wat raar. Betekent dit dat Acer de aandacht wil vestigen op de andere (meer high-end) modellen? Misschien omdat de 5710 de prestaties van de nieuwe Gemstone generatie negatief beinvloedt? Waarschijnlijk moet ik voor deze specifieke vraag bij Acer zijn, maar ik ben wel benieuwd of dit vaker gebeurt op de PC markt.