Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke telefoon met goede agenda-opties

Pagina: 1
Acties:
  • 2.955 views sinds 30-01-2008

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:37

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Nadat ik eerst altijd zeer fijne zakelijke Nokia telefoontoestellen gebruikt heb (6301i, 8210, 8910 etc) zonder al te veel speulerij erop, ben ik overgestapt naar Smartphones.
Dit vanwege de uitgebreide mogelijkheden van synchronisatie met Exchange, TomTom, wifi etc.
Ik heb de afgelopen 3 jaar diverse modellen smartphones gehad, maar elke keer loop ik weer tegen het probleem aan, dat ik ze te groot, te log en te zwaar vind.

Nu ook de wens voor gebruik van TomTom op een mobiel apparaat afneemt neig ik steeds meer om weer terug te gaan naar een telefoon. Helaas heb ik me hier de afgelopen jaren totaal niet meer voor geinteresseerd en weet ik echt niet meer wat elk type of model (en zeker niet als ik meerdere merken bekijk) allemaal aan mogelijkhedne hebben of wat de specifieke verschillen zijn.
Daarnaast ben ik meer geinteresseerd in handson ervaring, dus gewoon gerichte gebruikerservaring.

Wat ik dus zoek:
- Kleine, liefst dunne GSM
- Geschikt voor puur zakelijk gebruik )hoeft geen fototoestel of MP3 speler te zijn.
- Er moet een goede agendafunctie op zitten die te synchroniseren is met Outlook, of rechstreeks met Exchange (OWA).
- Bluetooth, maar welke telefoon heeft dat tegenwoordig niet meer

Nu heb ik ook nog een sgekeken naar wat oudere Nokia toestellen, zoals de 8910i, maar ik zou echt niet meer weten hoe die agendafunctie werkt. Is het eenvoudig daar snel een afspraak in te zetten? Kun je daar vlot mee synchroniseren? Kun je gemakkelijk door je agenda heenlopen en inzien welke afspraken er in staan?

Los van de wat oudere toestellen, hoe zit het tegfenwoordig met de nieuwere toestellen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Dus je opent een heel topic met eisen erin en de vraag erachter of anderen voor jou een telefoon willen zoeken?

Ik zou zeggen, bekijk die HTC toestellen eens en de nokia E-series.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 15:49 ]

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Ga naar een winkel en laat je voorlichten :|!

Verwijderd

Ik heb de Nokia 8800 precies om dezelfde reden. Wat betreft Outlook heb ik geen idee, maar iCal op de Mac loopt soepeltjes met mijn telefoontje.
Geen opzichtige camera, geen rare play en mute knoppen. Gewoon lekker bellen :)
Maarja, moet je wel even in de buidel tasten.

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 13:05
er zijn een aantal programmas die dit soort dingen ondersteunenZoek een telefoon die deze programmas ondersteunen en je bent klaar ;)

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:45:
Dus je opent een heel topic met eisen erin en de vraag erachter of anderen voor jou een telefoon willen zoeken?

Ik zou zeggen, bekijk die HTC toestellen eens en de nokia E-series.
Daar heb je een punt, maar ik kan me juist heel goed voorstellen dat er meer met hetzelfde probleem zitten en mij onbreekt het juist aan gebruikerservaring, oftewel handson ervaring van personen die er dagelijks mee werken.

Natuurlijk kan ik me in een winkel voorlichten, maar je krijgt pas echt een gevoel erbij als je langere tijd gebruik maakt van zo´n apparaat en dan heb ik liever vooraf wat meer gerichte informatie van personen die hetzelfde willen of al hebben.

Verwijderd

ChUcKiE schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:59:
[...]

Daar heb je een punt, maar ik kan me juist heel goed voorstellen dat er meer met hetzelfde probleem zitten en mij onbreekt het juist aan gebruikerservaring, oftewel handson ervaring van personen die er dagelijks mee werken.

Natuurlijk kan ik me in een winkel voorlichten, maar je krijgt pas echt een gevoel erbij als je langere tijd gebruik maakt van zo´n apparaat en dan heb ik liever vooraf wat meer gerichte informatie van personen die hetzelfde willen of al hebben.
Ja ok, maar hoe denk je dat anderen aan die informatie zijn gekomen? Die hebben zelluf gezocht voordat ze gingen kopen ;) Voor een tweaker ben je een beetje gemakzuchtig hoor ;)

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:52:
Ik heb de Nokia 8800 precies om dezelfde reden. Wat betreft Outlook heb ik geen idee, maar iCal op de Mac loopt soepeltjes met mijn telefoontje.
Geen opzichtige camera, geen rare play en mute knoppen. Gewoon lekker bellen :)
Maarja, moet je wel even in de buidel tasten.
Naar die 8800 had ik ook al gekeken ja, volgens mij een de opvolger van de 8850 en de 8910 een beetje de exclusieve zakelijke telefoon zonder al te veel (opzichtelijke) `poespas`

Ik zal daar in ieder geval eens wat meer informatie over gaan opzoeken. Ik zie ze trouwens tweede hands al voor iets meer de 200 euro verkocht worden, dus dat valt wel mee.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Een 8800 zou ik nooit nemen, die accu's zijn zwaar bagger.
Ik heb hem zelf ook gehad en was al blij als ik de dag doorkwam op 1 accu, de Sirocco schijnt wel beter te zijn maar die agenda is ook niet geweldig.

Ik zou deze nemen.
Lekker klein en snel en er kan ook TT6 op als het goed is.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 22:12
ik ben nu zelf aan het kijken naar de w95i (sony ericsson)
is een stuk dunner dan de oude smartphones van SE.
Maar wel met alle functionaliteiten (agenda, sync, 4gb intern, touchscreen +keyboard).
de opvolger, w960i komt eraan... die heeft 8gb + een camera

de w950 is hierdoor relatief goedkoop te krijgen

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Bierkameel schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:50:
Een 8800 zou ik nooit nemen, die accu's zijn zwaar bagger.
Ik heb hem zelf ook gehad en was al blij als ik de dag doorkwam op 1 accu, de Sirocco schijnt wel beter te zijn maar die agenda is ook niet geweldig.
Als het een 8800 wordt, dan zowieso de Sirocco Edition (absoluut niet de goude uitvoering :r )

Die vind ik op zich zeker stijvol...moet me alleen dus nog wat verdiepen in de agendafunctie. Tsja en dta het niet meer een vergelijkbare agenda wordt als in een Smartphone weet ik, als het er maar beter uit ziet dan op mijn 6310i :|

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-11 14:06

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

PDA-achtige smartphones waar bijv. TomTom op draait hoeven helemaal niet meer dik, groot en bulky te zijn hoor. HTC Touch voldoet bijvoorbeeld volledig aan je eisen. Als je je telefoon serieus als agenda wilt gaan gebruiken kom je toch uit op iets met een beetje fatsoenlijk schermpje erin.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-11 20:49
SE m600i, touchscreen, synchroniseert makkelijk met outlook, goede agenda functies.. puur een business telefoon. Redelijk goedkoop te krijgen en is vergelijkbaar met de w950i alleen zonder de 4gb geheugen intern.

• frickY
  • Laatst online: 21-11 10:33
Een collega van mij heeft de SE m600i om ongeveer dezelfde redenen.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik ben ze even op een rijtje aan het zetten. Die Se M600i lijkt in ieder geval ook een interessante oplossing en zeker niet te groot (en dun!!). Alhoewel de 8800 Sirocco weer een centimeter smaller is.

Bedankt alweer voor de update. ik dacht al dat er meer mensen waren met vergelijkbare wensen!

Die toestellen van HTC vind ik persoonlijk weer net niets. Ik heb nu de Qtek S200, de kleintste PocketPC-Phone, en dat ding loopt alleen maar vast, geeft veel vreemde problemen, veelal te wijten aan het besturingssysteem. Zoiets hoef ik dus niet meer in ieder geval.

Nu vrees ik dat die smartphones van HTC mij eigenlijk om vergelijkbare redenen zullen gaan tegenvallen.

Verwijderd

Hierbij sluit ik me gedeeltelijk bij Timmo aan: kijk eens goed naar de Nokia E-series.

Bijvoorbeeld een E65 (vrij klein en handzaam).
Zelf heb ik ook zo'n ding met als extra programma's o.a. Papyrus (enorm uitgebreide kalenderfuncties), Search (snel zoeken in je adressen, sms, mail etc. naar namen of sleutelwoorden) en Mail for Exchange.
De telefoon werkt qua synchronisatie goed samen met zowel mijn laptop-van-de-baas (via MfE) en privé iBook (via een plug-in van Nokia).

Verwijderd

Als je dan E serie gaat zou ik alleen voor de E61i kiezen, die andere telefoons zijn imo minder bruikbaar doordat er geen qwerty bord op zit. Wat betreft de M600 van SE, dan zou ik de P1i kiezen ipv een oud model.

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 14:04
Zelf heb ik een E61i en vind het een erg goede telefoon. Agenda functie is goed te synchroniseren met outlook of isync. Tomtom draait er ook goed op en het grote scherm en qwerty toetsenbord is ideaal. Dan is er ook nog een hoop aan software te vinden dus al met al erg prettige telefoon.
Enig nadeel wat ik me voor kan stellen is het formaat. Toch past hij bij mij goed in iedere jas- of broekzak aangezien hij plat is.
Mijn vriendin heeft de E65 en die kan eigenlijk precies hetzelfde maar dan mis je het grote scherm en toetsenbord. Verder is dat toch ook een hele goede telefoon.
Zoek je het nog net iets eenvoudiger dan is de eerder genoemde e50 een goede optie. Weliswaar een nog iets kleiner scherm en geen wifi maar wel een goede zakelijke telefoon met goede agendafunctie en stabiel besturingssysteem.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Hmm, de E61i wordt het zeker niet, die is me te groot! De SE P1i valt ook af, want doordat deze net nieuw is, is deze telefoon mij te duur in vergelijking met de andere genoemde (M600i en de 8800 sirocco).
De Se M600i heeft veruit de meeste functionaliteti, terwijl ik de Nokia er mooier uit zie vinden...

de Nokia E65 is eigenlijk ook een goed alternatief ja...

[ Voor 8% gewijzigd door ChUcKiE op 30-08-2007 20:22 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Misschien is de Nokia 6120 Classic wel wat voor je?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Persoonlijk zou ik sowieso niet voor een al te kleine mobiel gaan als je graag een goede agenda functie wil.
Agenda's draaien om overzicht en leesbare tekst. Daarvoor heb je in mijn ogen een relatief groot scherm nodig. Met een klein scherm door losse agendapunten heen scrollen is niet aan te raden.

Daarom sluit ik me dan ook aan bij het advies om voor een smartphone a-la HTC of Blackberry te gaan.
Zelf ben ik in bezit van een Nokia 7710. Een wat meer verouderd model, maar kan zich nogsteeds goed meten met de huidige lichting smartphones. Plus, hij heeft een lekker groot breedbeeld touchscreen.
Klein is het niet. Ook niet extreem groot (kleiner als menig PDA), en de functies die er in zitten lenen zich perfect als electronische agenda en mobiele comunicator.

Edit: ohja, er draait Symbian Series90 op als besturingssysteem, wat in mijn ogen superieur is aan Windows Mobile. Daarnaast schijnt het goed te syncen te zijn met je favoriete mailprogramma dmv Nokia PC Suite.
Dit ga ik binnenkort uittesten zodra ik mijn datakabel heb (heb geen bluetooth op PC ;) anders deed ik dat wel)

[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 30-08-2007 20:55 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• frickY
  • Laatst online: 21-11 10:33
ChUcKiE schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:17:
Hmm, de E61i wordt het zeker niet, die is me te groot! De SE P1i valt ook af, want doordat deze net nieuw is, is deze telefoon mij te duur in vergelijking met de andere genoemde (M600i en de 8800 sirocco).
De Se M600i heeft veruit de meeste functionaliteti, terwijl ik de Nokia er mooier uit zie vinden...

de Nokia E65 is eigenlijk ook een goed alternatief ja...
Als de functionaliteit van de m500i je aanspreekt maar het uiterlijk niet, wacht dan de w960i even af?
Of bekijk de w950i. Gelijk aan de m600i behalve met 4GB intern geheugen, en een keypad ipv toetsenbord. Mist alleen software voor het bekijken van doc en pdf, itt de m600i.

[ Voor 16% gewijzigd door frickY op 30-08-2007 21:13 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Zo, ik zie dat er je nu al ongeveer 9 toestellen zijn aangeboden...

Iedereen heeft een andere smaak, heeft een bepaald gevoel bij een bepaald merk en zal jou daarom toestel X adviseren. Maar, aangezien JIJ ermee zal moeten lopen, moet jij de keuze maken.

Als je even naar de winkel ga, op sites zoals NieuweMobiel en GSMArena kijkt, moet je er vast en zeker wel uit kunnen komen. En er zijn natuurlijk ook nog de toestel specifieke topics. Succes met het maken van je keuze :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.