Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb me te pletter gezocht en heb o.a. dit topic gevonden. Ik heb ook wat artikels gevonden op de Microsoft site waarin beschreven staat hoe je Office maar één keer hoeft te installeren in een dual boot W2000/XP. Alleen... ik vind niks (behalve bovenstaand topic) over een dual boot Vista/XP.

In de W2000/XP omgeving moet je wel Office 2x installeren, maar gewoon op dezelfde locatie. Zo bespaar je schijfruimte, maar schrijf je wel voor ieder OS de nodige verschillen weg i.v.m. profiel, etc.

Heeft iemand dit al eens geprobeerd in een Vista/XP omgeving?

Alvast dank voor jullie reacties.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het wachten is op versieverschillen en optimalisaties in bestanden die in de weg gaan zitten. Patches die voor 1 wel uitkomen/geinstalleerd zijn en op 2 niet. Ik zou er niet eens aan beginnen, en die 500 MB extra diskspace voor lief nemen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus eigenlijk is het alleen aan te raden als ik mij wat avontuurlijk voel. Niet dus!

Nog een vraagje (vergeef me als het wat primitief lijkt, maar een dual boot hebben we nog nooit eerder geprobeerd): In hoeverre zijn beide omgevingen gescheiden? Er zijn zo nog wat programma's die ik wil installeren, maar dan in verschillende versies.
1. MySQL: Je kan geen 2 verschillende versies van MySQL server op één pc draaien, maar kan het wel in twee verschillende OSs?
2. Visual Studio: Software ontwikkeld in VS; zelfde vraag, 2 versies 2 OSs? En moet je de software dan compileren in het juiste OS of maakt dat niet uit?

Thx!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
HulpIsWelkom, GoT is een forum voor de gevorderde computergebruiker. Daarom hebben we wat regels opgesteld om het bezoek voor iedereen aangenaam te maken.
Een daarvan is dat we ons in een topic beperken tot een enkel probleem.
Daarnaast willen we graag zien wat je zelf zoal had ondernomen om een antwoord te vinden, eventueel inclusief je zoektermen als je niks kon vinden :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
'k Snap het, hoor, maar gezien er dus niks zinnigs te vinden was op jullie forum alsook niet bij Microsoft of andere forums, durfde ik te veronderstellen dat dit iets is voor de gevorderde gebruiker. Ik zoek de techneut die graag experimenteert en iets dergelijks al heeft uitgeprobeerd.

Maar goed, op jullie forum gezocht op: dual boot office, dual boot partities data, dual boot outlook; bij Microsoft: vista file location program files, vista xp program files, dual boot outlook, dual boot office, dual boot xp vista, dual boot xp vista outlook, ... en verder hetzelfde op nog een handvol forums en 'tech sites' die ik mij al niet meer herinner.

Als je oordeelt dat dit niet thuis hoort bij de gevorderde gebruikers, probeer ik het gewoon zelf uit. 't Had mij alleen (veel) tijd kunnen besparen als 't niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
Volgens mij is het zo, omdat je 2 OS-en gebruikt, ook in 2 verschil registers worden beschreven etc.

Het kan wel dus, maar zorg ervoor dat het niet in dezelfde directory geïnstalleerd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jarcol schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:42:
Volgens mij is het zo, omdat je 2 OS-en gebruikt, ook in 2 verschil registers worden beschreven etc.

Het kan wel dus, maar zorg ervoor dat het niet in dezelfde directory geïnstalleerd wordt!
Maar dat is nou net niet wat hij wil. Want dat is X:\Program Files\Microsoft Office\Office12\* vanuit beide besturingssystemen gebruiken :P

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
sanfranjake schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:00:
[...]

Maar dat is nou net niet wat hij wil. Want dat is X:\Program Files\Microsoft Office\Office12\* vanuit beide besturingssystemen gebruiken :P
Tsjah, wat je dan zou kunnen proberen is om het in xp te installeren, vervolgens de betreffende map in vista te verwijderen en in vista te installeren, maar of dat gaat werken, beats me..

en dat was de vraag natuurlijk

[ Voor 3% gewijzigd door Jarcol op 31-08-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:00:
[...]

Maar dat is nou net niet wat hij wil.
't Is "zij", jongens... ;)

'k Heb even het Microsoft artikel terug opgezocht. Zie hier. Kort samengevat: als w2000 en XP allebei op een partitie staan in een zelfde formaat (FAT16), dan kan je Office gewoon 2 keer op dezelfde locatie installeren. Als de OSs op partities met verschillend formaat staan kan het niet.

In dit geval gaat het natuurlijk niet om FAT16, maar om NTFS voor beide partities. Tot daar kan er dus geen compatibiliteitsprobleem zijn. Als je mijn vraag nu even anders bekijkt, moet ik dus gewoon zien uit te vinden of er een reden kan zijn waarom hetzelfde dan niet zou werken voor XP en Vista.

En ik weet het, 't gaat maar over een goeie 600 Mb, maar ik heb zo ook nog bv Visual Studio en dat zijn al 2 Gb. 'k Ben eigenlijk letterlijk aan 't bitneuken... :D But that's me... 8)7
Pagina: 1