Toon posts:

geen beeld na koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net een nieuwe koeler (dual heatpipe vga cooler van zalman) op mijn ati x1800 gezet en nu geeft mijn monitor geen beeld meer. Me monitor ledje blijft oranje, terwijl die op groen hoort te springen zodra me computer opstart.

De computer lijkt het nog normaal te doen, start op enzow, alleen geen beeld. :(
De fan en led van de koeler doen het prima, ook het niveau verstellen van de snelheid van de fan enzow.

Ik heb de stekkers goed aangesloten. Anders zou me monitor ook een bericht geven dat ie niet geconnect is. Ook brand er normaal gesproken een rood lampje op me 3d kaart als stekker niet goed zit. (dit doet het ook nog trouwens)

Wat zou het probleem kunnen zijn?
Kan dit komen door teveel van die pasta of misschien door die memory heatsinks?

Groetjes Martin

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 09:45
Ik vermoed dat of je nieuwe koeler geen fatsoenlijk contact heeft met je video kaart waardoor deze direct te warm word of dat je een onderdeeltje hebt gesloopt. Het kan ook zijn dat je video kaart niet helemaal goed in het slot zit. Keertje aanduwen wil ook nog wel eens helpen.

Ik denk dat het verstandig is om het ding nogmaals op nieuw te plaatsen. Dus koeler eraf kaart helemaal schoon maken, nieuwe thermalgoop, en dan terug plaatsen. Als je zeker weet dat de koeler goed zit misschien toch maar gaan zoeken naar een nieuwe kaart.

Is dit trouwens de Zalman ZM80D-HP koeler?
Zo ja dan vraag ik me af of je daar uberhaupt een X1800 wel mee kan koelen, als ik de handleiding lees dan zie ik voornamelijk 9800pro en gf5 e.e.d langskomen. Misschien dat je er in dit geval nog een fan op zou moeten schroeven.

[ Voor 20% gewijzigd door Zarkov op 30-08-2007 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm,

ik had nog 1 vraagje voordat ik hem even helemaal opnieuw ga installeren (erop zetten).

hier heb ik een linkje met de beschrijving die ik gevolgd heb. Had een vraagje over de blauwe blockjes op plaatje 1 en 2 van de site.
Link naar wat ik bedoel

Die blokjes als die er niet goed opzitten hoort je kaart nog wel beeld te geven? (Dat zou in ieder geval al voor mij uitsluiten dat het daarzo niet aan kan liggen)

Verder weet misschien iemand ook een linkje of plaatje met hoeveel van die pasta je ongeveer op je processor moet smeren?

//edit
Nee das niet die cooler, deze cooler is ermm...

Deze:

Zalman cooler Link

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 15:30 ]

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-07 15:24
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:22:
Die blokjes als die er niet goed opzitten hoort je kaart nog wel beeld te geven? (Dat zou in ieder geval al voor mij uitsluiten dat het daarzo niet aan kan liggen)
- Ja
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:22:
Verder weet misschien iemand ook een linkje of plaatje met hoeveel van die pasta je ongeveer op je processor moet smeren?
- Helemaal niet veel, het zorgt er enkel voor dat de gpu en de cooler een betere aansluiting hebben zodat de gpu z'n warmte makkelijker kwijtraakt. Kijk hier even: link

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :*)