Toon posts:

Kan bios setup utility nergens vinden in de bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Ik heb het volgende systeem:
CPU Type Intel Pentium 4 516, 2933 MHz
Moederbordnaam Gigabyte GA-8I915PM
Geheugen 1024mb ddr pc3200
Grafische kaart MSI NX7900GTO

Zoals je ziet is de processor niet de nieuwste meer, en ik wilde gaan kijken wat ik eruit kon halen door hem over te clocken.
Ik zet er binnen enkele dagen een Artic pro 7 processor koeler op en voeg nog 1024mb geheugen toe.
Nu wilde ik net alvast even kijken hoe het allemaal werkt in BIOS. Maar kon de Bios setup utility nergens vinden, waardoor kan dit komen, en vooral hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel in de Bios setup utility kan komen voor het overclocken?

Alvast bedankt

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Control F1 in de bios, voor geavanceerde opties.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik ga het even nachecken. brb

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:11:
Control F1 in de bios, voor geavanceerde opties.
als ik (control) F1 induw als ik in de bios(bij mij heet het CMOS setup utility) kom ik bij general help, dus niet bij geavanceerde opties

Verwijderd

Topicstarter
Zijn mijn processor en moederbord trouwens wel geschikt voor overclocken, of anders gezegd is het mogelijk met dit systeem?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat wil je eigenlijk bereiken?

Kan je de FSB niet gewoon verhogen in de BIOS? Die optie kan je ook niet tevoorschijn toveren he!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
nee ik kan hem niet vinden, want hij staat er niet gewoon bij, zoals dat hoort te zijn.
Mijn doel is idd gewoon de fsb te verhogen, zijn er ook nog andere mogelijkheden van overclocken op de bios na?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 21:37 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als ik het goed zie is dit een OEM bord, en gaat het je niet lukken dit te unlocken, tenzij je ergens een ander BIOS vandaan haalt om erin te flashen. Een door users aangepast BIOS is zeer riskant, maar je zou even met GigaByte contact op kunnen nemen.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Het lijkt inderdaad een OEM BIOS zonder OC opties. Je kan het echter ook met 'gewone' software doen, b.v: http://www.techpowerup.com/systool/ heeft expliciet ondersteuning voor je mobo ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
oke dan ga ik dat eens bekijken, dankjewel

Verwijderd

Topicstarter
oke systool loopt vast zodra ik hem wil starten, dus vroeg ik me af of je misschien nog een ander programma weet, is clockgen misschien geschikt?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je al gereboot?

Verder kun je clockgen ook gewoon even zelf proberen?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:53:
oke systool loopt vast zodra ik hem wil starten, dus vroeg ik me af of je misschien nog een ander programma weet, is clockgen misschien geschikt?
Je moet kijken naar welke clockgen chip op je moederbord zit, op die chip staat een code, dat code is gelijk aan de pll die je moet kiezen in clockgen. Dus als jou clockgen in het lijstje zit is de kans groot dat het werkt.
Pagina: 1