Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telefooncentrale thuis (upc telefonie)

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 21:07

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Het probleem:

Ik heb een eenmanszaak en ik heb een vastelijn van UPC (telefonie over de kabel).

Nu wil ik graag een situatie creeeren waar ik een soort van thuiscentrale heb met de volgende mogelijkheden:

- als ik ingesprek ben een soort van bandje met 'al onze mederwerker(s) zijn in gesprek
- fax schakeling
- tijd schakeling voor wanneer ik gesloten ben

Ik heb wel wat rond gekeken op internet maar zie nog geen kant en klare oplossing. Iemand ervaring met zoiets of kan iemand mij een centrale aanbevelen die ik achter mijn modem zou kunnen zetten?

Pura Vida

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Maverick2001 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:52:
- als ik ingesprek ben een soort van bandje met 'al onze mederwerker(s) zijn in gesprek
Volgens mij gaat dat niet werken, als je in gesprek bent krijgt de beller vanuit de UPC centrale al een in-gesprektoon, het telefoontje komt niet bij jouw centrale uit. Je hebt ook maar 1 lijn standaard. Heb je een tweede lijn afgenomen?

[ Voor 5% gewijzigd door SeatRider op 30-08-2007 14:56 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
SeatRider schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:55:
[...]

Volgens mij gaat dat niet werken, als je in gesprek bent krijgt de beller vanuit de UPC centrale al een in-gesprektoon, het telefoontje komt niet bij jouw centrale uit. Je hebt ook maar 1 lijn standaard. Heb je een tweede lijn afgenomen?
Nee heb nog niet een 2e lijn genomen. De ingesprektoon vind ik ook niet zo erg.. ze snappen ook wel dat ik de enige medewerken ben, dus dat is niet het grootste probleem. Zou het wel leuk vinden dat wanneer ze binnenkomen ze een tekst krijgen 'welkom bij blah blah blah...'

Pura Vida

Verwijderd

volgens mij kun je voicemail instellen bij upc dus zouden ze als jij in gesprek die voicemail krijgen en kun je ze vragen om eventueel hun gegevens achter te laten zodat je later contact kunt nemen met hun

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Je zou eens kunnen kijken naar asterisk. Met asterisk software en een oude pc zou je zoiets voor elkaar kunnen krijgen. Het is alleen een boel configureer werk voordat het een beetje deftig werkt.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:03:
volgens mij kun je voicemail instellen bij upc dus zouden ze als jij in gesprek die voicemail krijgen en kun je ze vragen om eventueel hun gegevens achter te laten zodat je later contact kunt nemen met hun
Ja maar dat is maar 1 dingetje van wat ik wil. Ben meer opzoek naar hardware die dingen voor je kan regelen achter een normale telefoonlijn.

Pura Vida

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Wat je zoekt heet een pbx of post branch exchange.

Die heb je als (fatsig dure) apparaten, maar ook als grtis software zoals asterisk (en afgeleiden)

Kan je doorkiesmenu's, wachtrijen, etc mee maken.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Waarom niet vrolijk een Linux-bak neerplempen en Asterisk eropdumpen? Kost even tijd, maar qua geld ben je iig minder kwijt dan met een hardwarematige bak.

Edit: Wat SA007 zei dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sprite_tm op 30-08-2007 22:15 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:04
Mocht dat niets wezen, op http://www.teleron.nl kan je een telefoonnummer kopen met extra opties, zoals sluitingstijden, keuze menu's. Deze kan je makkelijk door laten sturen naar je telefoonnummer. Het kost helaas wel wat extra geld...

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Bedankt voor de tips! Ik ga eerst met Linux aan de slag. Valt me trouwen wel op dat zo'n 09xx nummer wel erg goedkoop is in aanschaf. De secundaire diensten zullen het wel duur maken.

Pura Vida

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
^^ valt wel mee, maar je verdient op een 70ct/minuut maar 15-20 cent, rest gaat naar je provider, die verdient daar lomp veel aan.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Heb je een analoog toestel of een ISDN toestel op je UPC aansluiting zitten? In het laatste geval kun je zonder problemen een Quadrovox aansluiten met een telefoonbeantwoorder op aansluiting 1 en je toestel op nummer 2 (dan kun je ook nog mensen in de wacht zetten) en in het analoge geval zijn er genoeg huiscentrales die hetzelfde kunnen. (je telefoonbeantwoorder doet dan gewoon dienst als "virtuele telefoniste"). Je hoeft in principe geen tweede lijn erbij te laten leggen want zoals gezegd, een eventuele in-gespreksituatie kun je via UPC voicemail afhandelen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

SA007 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:28:
Wat je zoekt heet een pbx of post branch exchange.
offtopic:
Private Branch Exchange

Ik stem ook voor asterisk. Je kunt ook wel "standaard" oplossingen kopen, bijvoorbeeld een Vox Davo o.i.d.

Weet niet of die op UPC gaat werken, weet ook niet wat je budget is.

Voor "zo goedkoop als mogelijk"; gebruik asterisk.

[ Voor 12% gewijzigd door Rainmaker op 03-09-2007 13:44 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Pagina: 1