Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bestanden direct vanaf het web in word openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vanuit een webapplicatie link naar een word of excel document en kies voor openen dan wordt het bestand altijd in IE of Firefox geladen. Is er ook en aanpassing in de link, code of server te maken zodat je kunt zorgen dat hij het bestand open maakt in Word of het juiste programma, dus dat je de edit balken van het programma direct hebt?

Dus niet eerst opslaan op harde schijf en dan openen.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 20:56

ATS

Probeer eens wat aan de Content-Disposition mime header te klooien vanaf de server?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan krijg je de keuze opslaan of openen, maar is het ook nog mogelijk om direct openen te krijgen?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
ik denk dat dat uit het kader van beveiliging hopelijk niet mogelijk is.

Stel je voor je komt op een website, auto-redirectje naar een Word bestand met VB-script aan, en ineens dat op je scherm terwijl het scriptje vrolijk begint alles te deleten, en dat zonder tussenstap van de gebruiker

:(

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

En hoe weet je dan of Word het juiste programma is om een bestand in te openen? Misschien willen mensen het juist wel in Firefox of Internet Explorer openen. Het idee is dat als je de juiste Content-Type header meestuurt, de client maar moet zien wat hij ermee doet.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ben nu niet beter af met een "a-la-Google-Docs"-oplossing? Dus: een complete online tekstverwerker of wat dan ook, incl. alle balkjes die je wilt? Dan hoeft er niets te worden opgeslagen.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 00:17
Ik weet niet of dit misschien voor een intranet bedoeld is maar websites die Word bestanden gebruiken voor informatie uitwisseling gaan bij mij meteen ALT+F4.

Probeer het eens met een formaat dat door iedereen geopend kan worden, PDF is een redelijk alternatief.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
word to html converter? O-)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Als het document wordt geopend binnen de browser zonder editbalken, dan wordt het in feite ook opgeslagen op de harde schijf, alleen dan in de tempmap.
Wat jij wil is dus volgens mij mogelijk met de Content disposition header.
De gebruiker krijgt dan na het klikken op de link een dialoogvenster met de keuze Openen of Opslaan.
Kiest hij voor Openen, dan wordt het bestand ook gedownload naar de tempmap, en vervolgens geopend in Word(bij een word document uiteraard) op de pc van de gebruiker, en dus buiten de browser.

Hij kan ook nog kiezen voor Opslaan om het bestand op een eigen locatie op te slaan.

Ik weet niet welke taal je applicaties in geschreven zijn, maar probeer een niet direct te linken naar een wordbestand, maar het via een script te doen, en dan dus die Content-disposition header mee te sturen.
In PHP krijg je dan zoiets:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
header("Content-Type: $contenttype");       
header("Content-Length: ".filesize($download_location));
header("Content-disposition: attachment; filename=".$download);