Toon posts:

[XP] USB driver van laptop werkt niet na reinstall*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.805 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laptop Acer Aspire 3000, en heb hier zojuist opnieuw windows XP op geïnstalleerd. Ik heb met behulp van de bijbehorende CD en met behulp van de download page van Acer ALLE mogelijke aangeboden up-to-date drivers en tools geïnstalleerd.

Alsnog blijft er nu een "USB-Controller" ongeïnstalleerd staan in de lijst met apparaten. Zie het plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://forum.gamer.nl/attachment.php?attachmentid=46589&stc=1&d=1188476533

Verder reageert de laptop op geen enkel USB apparaat. Voor de re-install van windows was er niks mis mee. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Ik zou persoonlijk gewoon de USB-controller verwijderen en zoeken naar nieuwe hardware met een Acer herstel CD/DVD erin...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je hem verwijderd en opnieuw installeert is het probleem dan verholpen? En heb je ook USB 2.0 drivers geinstalleerd indien het USB 2.0 controller is?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 12:27

JW1

Rechtsklikken op de niet geinstalleerde USB controller, eigenschappen, tabblad Details (XP SP2).
Googlen op het apparaat ID (VENxxxxx&DEVxxxxx) x = nummer.

Is minimaal SP1 geinstalleerd voor USB2 support?

[ Voor 14% gewijzigd door JW1 op 30-08-2007 14:39 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Weet je zeker dat je ook de chipsetdrivers hebt geinstalleerd? Verder inderdaad Sp2 installeren

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Het probleem is inmiddels al opgelost. Het bleek dat de setups de usb-controller niet automatisch installeerde, dit moest ik nog handmatig doen nadat ik de juiste bestanden had gedownload.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zetten we nog even het OS in de titel per de Windows Clients - Policy.

Verder: probleem zegt eigenlijk niks, das al duidelijk genoeg omdat je uberhaupt een topic opent.
Zet er dan een korte maar duidelijke probleemomschrijving in.

Zou je daar in het vervolg zelf even op willen letten? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1