Raid 0 met 1 schijf NCQ?

Pagina: 1
Acties:

• Ivolve
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-02 09:52
Hallo,

Ik zat eraan te denken om mijn systeem te voorzien van 2 74Gb Raptor schijfjes in een RAID 0 config. Nou kan ik er een aankomen 2e hands via een vriend van me maar ik vermoed dat dat nog de oude versie is. Nou begreep ik dat de oude versies nog TCQ ondersteunen terwijl de nieuwe NCQ gebruiken.

Is het uberhaupt mogelijk deze te combineren? en zo ja kun je dan op die nieuwe nog wel op de voordelen van NCQ rekenen?

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-02 17:23
NCQ heeft in een desktop situatie geen voordeel, eerder is het een nadeel qua performance.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 22:14

MrDrako

nep ict'er

staat ncq ook niet uit als raid ingeschakeld is?? zoiets meen ik ergens gelezen te hebben

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29
Heb je überhaupt wel een RAID controller die NCQ ondersteund?

• Ivolve
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-02 09:52
Dus als ik het goed begrijp is het wel mogelijk de oude raptors (8mb cache TCQ) te combineren met een nieuwe raptor (16mb NCQ) maar wordt er in beide gevallen geen gebruik gemaakt van command queing?

Ik wou dit dan trouwens gaan doen met de onboard raid controller van mijn moederbord (asus P5N32-E SLI). Heb daar op dit moment 1 ide schijf aanhangen, een SATA dvd writer en een SATA 320 Gb schijfje.
Is het dan nog mogelijk om later nog een 320 Gb schijf bij te kopen en deze in raid te hangen met die ander.

Dus de volgende combo:
2x raptor RAID 0
2x 320 Gb RAID 0
1x dvd writer
op een controller?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:08
RTFM :). Als hij alle 4 de schijven in RAID kan aansturen, dan kan inderdaad wat jij wilt :).
Pagina: 1