[Exchange 2003] In bulk duplicaten e-mails verwijderen*

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dollarman
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 15:55

dollarman

Travel is my game

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een applicatie die e-mails stuurt naar meedere gebruikers. Nu zijn de gebruikers in de ene tool als unieke gebruikers geconfigureerd maar in Exchange hebben ze maar 1 mailbox. De ene applicatie stuurt nu dus bijvoorbeeld 4 mails naar dezelfde exchange mailbox.

Hoe kan ik exchange instellen dat hij deze duplicaat e-mails automatisch verwijdert? Ik heb op de KB van microsoft wel gevonden dat Exchange server 2003 een Intelligent Mail Filter heeft maar ik heb nog niet gevonden hoe ik deze duplicate mails kan laten verwijderen. Het liefst voor een specifieke mailbox.

Thanks alvast voor de moeite!

Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou misschien een stukje vba kunnen draaien (in Outlook) om de dubbelen te identificeren.

Overigens kent Exchange single-instance-storage dus meerdere identieke mails worden maar een keer volledig in de database opgeslagen en je disk zou er dus niet sneller door vol moeten lopen.

Is die applicatie niet af te richten dat alleen de eerste keer een mailtje verstuurd wordt, en bij 2+3+4 die stap automagisch overgeslagen wordt omdat je een waarde IsMailed op 1 hebt staan ofzo :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Kan je geen distributie groep aanmaken met die users en die in je applicatie configureren? Misschien dat dat wel werkt. Verder, iets als http://www.mapilab.com/outlook/duplicate_remover/ misschien?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik geef het topic trouwens nog even een tikje naar Windows Servers en Server-software want daar bespreken we Exchange :) Titel ook ietsje aangepast.

OFF > WSS

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• dollarman
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 15:55

dollarman

Travel is my game

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, het zal vast wel te customizen in de applicatie (Remedy 7) maar dat kost weer de nodige uren en dan zit je weer met het gezeik dat bij een upgrade naar een nieuwe versie het niet werkt. Ik dacht misschien kunnen we het ook aan de Exchange kant oplossen.

De tip van de duplicate mail remover zal ik hier eens voorstellen aan het team, moet misschien wat goedkoper zijn dan het aanpassen van de applicatie.

Als iemand nog weet of en hoe dit met het Intelligent Mail Filter van exchange 2003 SP2 zelf kan hoor ik het graag!

Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!

Pagina: 1