Toon posts:

Camera zichtbaar als schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

ik ben momenteel in het bezit van een Canon Powershot A550. Deze camera heeft voor mij twee enorme nadelen:
  • Hij wordt door de computer niet als schijf gezien maar als camera.
  • Hij kan geen foto's maken als hij is aangesloten aan een computer.
Nou wil ik graag een nieuwe camera aanschaffen, maar deze moet bovenstaande mogelijkheden wel hebben. Hij moet dus als schijf te zien zijn en hij moet gewoon foto's kunnen maken terwijl de camera is aangesloten op een computer. Kunnen jullie me adviseren over merk en type dat ik moet kiezen?

Ik heb op internet al op diverse merken gezocht, maar nergens worden deze opties expliciet aangegeven.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten Niek

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 13:59 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik weet toevallig dat fuji (5xxx, 6xxx en 9xxx series iig) als HD herkent worden. Ik ken eerlijk gezegt geen canons die als HD herkent worden.

wat dat betreft heb ik maar 1 tip: neem een cardreader.

foto's maken wanneer aangesloten op de PC zou wel vermeld moeten staan in de specs lijkt me.
Trouwens gaat het 'herkennen als hd' en het 'fotos maken als aangesloten op pc' waarschijnlijk niet samen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kunt toch met de 'remote shooting' functie van de Canon Software foto's maken als je camera aangesloten is? of ben ik teveel gewend geraakt aan m'n EOS?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik hoop dat er een camera is die dit wel combineert, de camera is nl. voor een applicatie op een tablet pc. Het is dus de bedoeling dat er een foto gemaakt wordt en dat deze direct met de tablet van de camera gehaald kan worden. Voor de applicatie die gebruikt wordt is het het beste als de camera als schijf gezien wordt maar dit is mider belangrijk dan het feit dat de camera aangesloten ook foto's moet kunnen maken. Het verwisselen van de SD Card of de camera steeds koppelen en ontkoppelen is geen optie.

Remote Capturing wordt trouwens niet ondersteund door de A550

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 14:13 ]

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Zowel m'n stokoude fuji a201 als m'n D50 kan ik of als disk of als camera herkend laten worden. Weet je zeker dat het bij jou niet ergens diep in een menu zit?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:10:

Ik hoop dat er een camera is die dit wel combineert, de camera is nl. voor een applicatie op een tablet pc. Het is dus de bedoeling dat er een foto gemaakt wordt en dat deze direct met de tablet van de camera gehaald kan worden. Voor de applicatie die gebruikt wordt is het het beste als de camera als schijf gezien wordt maar dit is mider belangrijk dan het feit dat de camera aangesloten ook foto's moet kunnen maken. Het verwisselen van de SD Card of de camera steeds koppelen en ontkoppelen is geen optie.

je zou natuurlijk een applicatie kunnen maken die je camera uitleest. Je hoeft je cam dan niet persee als schijf te zien.
Windows bied ook gewoon functionaliteit voor het benaderen van camera's

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:10:

Volgrns mij ben je veel makkelijker af als je die app een webcam laat aansturen :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

BasieP schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:31:
Windows bied ook gewoon functionaliteit voor het benaderen van camera's
Niet als je nog een oude OS gebruikt....

@TS: wat is je OS ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wijnands schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:28:
Zowel m'n stokoude fuji a201 als m'n D50 kan ik of als disk of als camera herkend laten worden. Weet je zeker dat het bij jou niet ergens diep in een menu zit?
Canon's zuigen flink wat dat betreft, Een losse cardreader is een stuk makkelijker met die dingen.
Er zit wel een stukje software bij om de foto's er van af te halen, maar dat moet je apart installeren en administrator rechten hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door bouwfraude op 30-08-2007 16:13 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 09:26
Een klant van ons heeft ook een dergelijke applicatie, en daar moest persé een Olympus camera aanhangen, maar ik weet helaas niet welk type.

Misschien kun je daar eens bij kijken?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Olympus toestellen hebben wel direct hd toegang, als ik goed heb.
Nikon: geen idee.
Jammer wordt dat weinig aangegeven bij de camera eigenschappen.

Het mag irritant zijn dat Canon geen mogelijkheid heeft om snel eraf te halen, je krijgt wel meteen overview van alle foto's en je kan alleen nieuwste foto's eraf halen. Wat reeds eraf is gehaald is gemarkeerd. Zo voorkom je dus ook dubbele foto's op je hd.
Cardreader is goed idee, maar sommige toestellen hebben zo'n lastige gecombineerde batterij+memory klep dat men liever direct USB op aansluit.
Daarbij biedt software ook mogelijkheid om in-camera settings te aanpassen.
Alleen als je bij een vriend foto's eraf wil halen, dan moet geheugenkaart eruit.

Dit geldt ook net zo als je foto's laat afdrukken bij de winkel, daar kan je nog niet camera via USB op aansluiten.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij de Nikon D50 kan je in het menu tool / USB kiezen tussen mass-storage (harddiskje) en PTP.
Pagina: 1