Toon posts:

Laptopbatterij laadt niet op?

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben 4 weken op vakantie geweest. Voor vertrek wrtke alles nog perfect. Batterij was redelijk nieuw (ging 2.5 uur mee bij volle lading). Ben terug van vakantie: laptop wil niet meer opladen. Als ik de stekker erin doe, gaat lichtje op oranje (betekende dat hij ging laden). Enkele minuten daarna springt hij op groen (betekende dat hij volgeladen was). En weer enkele ogenblikken later springt hij opo rood (betekent dat hij helemaal niet meer laadt). Wat kan ik nog doen? Had ik de batterij eruit moeten halen? :? Graag jullie reactie. ben trouwens geen techneut en kan niets doormeten of zo.
Op stroom werkt hij trouwens wel.

Verwijderd

wat voor een laptop ?

en heb je de contactjes al schoongemaakt ??

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Een accu voor lange tijd neit gebruiken is idd niet heel goed, staat wel vaker in handleidingen met gewone batterijen daarom haal ik hem er zelf ook altijd voor de vakantie er uit.

Wat geeft Windows eigenlijk aan? De handelingen die jij beschrijft met het lampje lijken mij in eerste instantie eigenlijk vrij normaal...

Dus:
1. Wat geeft windows aan (met en zonder adapter)
2. Hoe lang gaat hij nu mee
3. Hoe lang duurt volledig opladen nu en lukt dat?

Met wat beschrijvingen van het lampje kunnen we weinig op het moment. Ne zoals hierboven gezegd, welke laptop en hoe oud.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:55:
wat voor een laptop ?

en heb je de contactjes al schoongemaakt ??
De contactjes heb ik al schoongemaakt en het gaat om een HP omnibook 6000, een pentium 3

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:06:
Een accu voor lange tijd neit gebruiken is idd niet heel goed, staat wel vaker in handleidingen met gewone batterijen daarom haal ik hem er zelf ook altijd voor de vakantie er uit.

Wat geeft Windows eigenlijk aan? De handelingen die jij beschrijft met het lampje lijken mij in eerste instantie eigenlijk vrij normaal...

Dus:
1. Wat geeft windows aan (met en zonder adapter)
2. Hoe lang gaat hij nu mee
3. Hoe lang duurt volledig opladen nu en lukt dat?

Met wat beschrijvingen van het lampje kunnen we weinig op het moment. Ne zoals hierboven gezegd, welke laptop en hoe oud.
De laptop is ongeveer 5-6 jaar oud. Maar zoals gezegd voor de vakantie werkte alles perfect. Wat de 3 vragen betreft:

1. energiemeter geeft eerst bij status van de batterij aan, dat hij op 13% zit en gaat opladen (voor slechts een minuut of zo), vervolgens bij 17% stopt hij met opladen (resterend staat hij op 18%) en gaat hij op net stroom en tenslotte, weer ongeveer een minuut later, doet de batterij niets meer.
2. hij laadt nu helemaal niet op (had ik ook al duidelijk aangegeven...)
3. nee, opladen lukt dus niet nogmaals, laat staan hoe lang het duurt dat hij opgeladen is.

• GENETX
  • Nu online
Ik bedoelde meer hoe lang de accu nu mee gaat als die "vol" zit zonder netstroom bij vraag 2 ;). Neem aan dat hij toch oplaad als ik dit zo lees al komt hij niet helemaal vol, test gewoon (met laptop uit) hoe lang het laden duurt tot de laptop zegt dat hij vol zit.

Zelf gok ik op een kapotte accu, kan soms heel snel gaan en aangezien de laptop al 5-6 jaar oud is is het geen wonder. Misschien heeft de vakantie het erger gemaakt, maar denk dat hij gewoon al bijna aan het eind van zn leven was

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:01:
Ik bedoelde meer hoe lang de accu nu mee gaat als die "vol" zit zonder netstroom bij vraag 2 ;). Neem aan dat hij toch oplaad als ik dit zo lees al komt hij niet helemaal vol, test gewoon (met laptop uit) hoe lang het laden duurt tot de laptop zegt dat hij vol zit.

Zelf gok ik op een kapotte accu, kan soms heel snel gaan en aangezien de laptop al 5-6 jaar oud is is het geen wonder. Misschien heeft de vakantie het erger gemaakt, maar denk dat hij gewoon al bijna aan het eind van zn leven was
Dat is het hem juist: het lijkt alsof hij oplaadt, maar in werkelijkheid laadt hij helemaal niet op. De batterij was helemaal niet aan het eind van zijn latijn, omdat ik hem al een half jaar gebruik en elke keer bij het opladen ging hij gemiddeld 2.5 uur mee! Ik heb dat ding thuis gelaten, dus niet meegenomen op vakantie. Bij terugkomst wilde ik hem weer gebruiken en toen ben ik achter dit euvel gekomen...

• GENETX
  • Nu online
Tsja, wat je hieronder verteld (zie quote) zecht mij dat hij oplaad...
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:39:
[...]
1. energiemeter geeft eerst bij status van de batterij aan, dat hij op 13% zit en gaat opladen (voor slechts een minuut of zo), vervolgens bij 17% stopt hij met opladen (resterend staat hij op 18%) en gaat hij op net stroom en tenslotte, weer ongeveer een minuut later, doet de batterij niets meer.
Het gaat mij er dan ook niet om dat hij zich helemaal vol laadt, maar hoeveel er nog in gaat, hoe lang dat duurt en of hij nog op de accu kan draaien. We weten dat hij niet meer helemaal vol komt te zitten, echter willen we hier wel graag weten voor hoever hij het dan nog wel doet.. Zoals ik het hier lees laadt hij op, alleen niet helemaal.

Aan:
2. hij laadt nu helemaal niet op (had ik ook al duidelijk aangegeven...)
hebben we bijvoorbeeld ook niks. We kunnen nu niet weten of hij werkt op de accu of dat ook niet. Ik heb geen glazen bol zodat ik dit soort standaard testjes zelf even kan uitvoeren op je laptop om te kijken wat er mis is snap je. Jij zult je spul gerepareerd willen hebben of iig weten wat er mis mee is, dan zul je zelf ook wat moeten doen....

Met opladen bedoel ik dan ook gewoon aan de stroom hangen en kijken voor hoever er wordt op geladen. Opladen is NIET gelijk aan het helemaal vol laden van een accu.
Pagina: 1