Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

versterkertje voor IPOD

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik heb een Panasonic autoradio met een jack-kabel waaraan ik bijv mijn IPOD kan hangen.
Nu moet ik het IPOD-volume bijna op max zetten en daarbij mijn autoradio-volume ook, om een goed geluid te krijgen.

Daarom ben ik op zoek naar een apparaatje om het niveau wat omhoog te krikken. Weet iemand of zoiets bestaat?

edit: zoeken kan ik niet. Ik kan vanuit merk werk-plek alleen tweakers.net en nu.nl bezoeken. Anders had ik zeker van google gebruik gemaakt.

[ Voor 18% gewijzigd door whitehouse op 30-08-2007 13:15 ]

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik vind dat als je op je werk zit en je geen andere sites kan bezoeken je ook niet vragen kan gaan stellen. Zoek het gewoon even uit wanneer je achter een computer zit waar je wel kan googlen.

Apple verkoopt zelf een Audiodock waar je je iPod in kan zetten, waar een soort voorversterktje in is ingebouwd. Ik gebruik hem zelf ook, alleen is het wel even wennen omdat ik hem nu boven op mijn dashboard zet, waardoor je wel een stukje verder moet reiken om ff een ander nummertje op te zetten.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Brodit heeft mooie actieve houders waar gewoon een tulp uit komt. Deze is gewoon onversterkt.

.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Misschien kun je hier iets mee ?

http://www.projectsource.nl/sites/6vaudio/

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjaakmeister schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:34:
Ik vind dat als je op je werk zit en je geen andere sites kan bezoeken je ook niet vragen kan gaan stellen. Zoek het gewoon even uit wanneer je achter een computer zit waar je wel kan googlen.

Apple verkoopt zelf een Audiodock waar je je iPod in kan zetten, waar een soort voorversterktje in is ingebouwd. Ik gebruik hem zelf ook, alleen is het wel even wennen omdat ik hem nu boven op mijn dashboard zet, waardoor je wel een stukje verder moet reiken om ff een ander nummertje op te zetten.
Voorversterkertje?
Volgens mij wordt gewoon de lijn-uitgang gebruikt...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:20

JT

VETAK y0

Je ingang moet het hogere voltage van de iPod dan wel aankunnen, anders vervormt het toch alleen maar.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Heb je niet je volume-limiter aanstaan op je iPod? De koptelefoon uitgaan geeft bij 90% van z'n max volume namelijk lijn-signaal af, wat bij practisch elk draagbaar apparaat zo is.
De audio-dock van Apple gaat ook niet helpen, want die geeft eigenlijk hetzelfde signaal door en is zeker niet sterker dan je koptelefoon uitgang.

Sowieso ga je hier geen apparaatjes voor vinden. Een te zwak volume betekend of een kapotte of verkeerd ingestelde bron, kabelbreuk in je lijn-kabeltje of een defecte of verkeerd ingestelde ontvanger.

Hoe is de kwaliteit van het geluid? Klinkt het ver weg? Dan zit er heel waarschijnlijk een probleem in de massa van het audiokabeltje. Klinkt het verder wel helder? Dan geeft je iPod waarschijnlijk een te zwak signaal. Controleer dan op je volume limiter. En probeer eens een andere bron, een discman of andere mp3-speler. Doen die het wel goed, dan is het echt je iPod, doen die het ook erg zwak, dan is het je kabeltje/radio.

Nogmaals het is wel normaal dat je bij het gebruik van een koptelefoonuitgang je het volume op zo'n 90% moet zetten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:01

BioHazard

*\o/*

Zelfde probleem met mijn iPod en Pioneer radio. Moet het volume 2x zo hoog zetten om hetzelfde geluid te krijgen als bijv via CD. Ligt niet aan kabelbreuk ofzo in dit geval.

• deepbass909

deepbass909

Welke iPod gebruiken jullie dan? Mijn Pioneer geeft via de line-in bij een iPod volume van ongeveer 90% zonder volume-limiet gewoon net zo sterk geluid als wanneer ik heb op m'n iPod adapter aansluit. Hebben jullie het ook zonder equalizer instellingen e.d. geprobeerd? De iPod geeft normaal namelijk een nogal sterk signaal...
Ik gebruik een 1e gen iPod Nano van 1 Gieg.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@deepbass; heb jij toevallig je volumelimiet verwijderd met iets als imod ofzo?

Zal -als ik het niet vergeet- eens kijken hoe het bij mijn pioneer klinkt...

• deepbass909

deepbass909

Ik bedoel de standaard limiet die je zelf in kan stellen zodat je koptelefoon nooit te hard kan. Maar geeft de ipod op een andere radio wel goed volume? Nogmaals de koptelefoonuitgang geeft gewoon lijn-niveau signaal, dus als dat in orde is, dan moet hij goed werken op welke versterker dan ook.

• deepbass909

deepbass909

Ik heb net in m'n auto gecheckt of er verschil zit in volume tussen m'n iPod Nano gen 1 op de line-in op m'n autoradio (Pioneer DEH-P75BT)en via de iPod interface (CD-IB100 II).
Als ik m'n iPod-volume op 100% zet en de equalizer uit, dan is er geen verschil te horen tussen de iPod adapter (die de line-out van de docking connector gebruikt) en line-in. Ik trek hieruit de conclusie dat een goed werkende iPod met volume op 100% zonder EQ een signaal op de koptelefoon uitgang zet direct vergelijkbaar met een line-out.

Als je koptelefoonuitgang dus goed werkt, dan zit er iets mis met de line-in van de autoradio. Voor zover ik weet bestaan die niet in 4-volt uitvoeringen, alleen als 0,75 volt. Als dit dus niet goed werkt, gaat een versterker ook niet helpen vrees ik.

Maar check je ingang ook eens met een andere bron dan je iPod. Ik vermoed dat dat namelijk ook een laag volume op zal leveren.

Pagina: 1