Xgrid als renderfarm?

Pagina: 1
Acties:

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Topicstarter
Op mijn stage werk ik met Final Cut Pro 5. Nu is het altijd zo dat sneller beter is, en na een tijdje begin ik me wat te ergeren aan de rendertijden. Dat moet toch sneller kunnen!

Nu staan hier twee Dual-G5's naast elkaar, waar ik er eentje van beman. Nu is het bij sommige programma's zoals Adobe After Effects mogelijk om een renderfarm in te stellen. Maar voor zover ik gelezen heb, is dit niet mogelijk voor Final Cut Pro 5.

Tijdens mijn speurtocht kwam ik Xgrid tegen. In een andere artikel stond een verhaal over het sneller renderen in iMovie met behulp van Xgrid (al was dit een 'roman-verhaal' als introductie op Xgrid).

Dit lijkt mij een universele clusteraar, waarmee ik gewoon de computerkracht van een andere Mac kan gebruiken. Maar is dat ook zo? Kun je dit zo installeren zodat een willekeurig programma als Final Cut Pro of Photoshop extra processorkracht tot zijn beschikking heeft? Of moeten de programma's daar specifiek voor gemaakt zijn?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

TerraGuy schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:14:
Kun je dit zo installeren zodat een willekeurig programma als Final Cut Pro of Photoshop extra processorkracht tot zijn beschikking heeft? Of moeten de programma's daar specifiek voor gemaakt zijn?
Nee, ja.

Maar: als je gebruik maakt van compressor.app om je films op hi-res te renderen heb je wel de beschikking over de rekenkunsten van meerdere machines. Hoe dat werkt is geloof ik ergens achterin de handleiding van FCP te vinden.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• TerraGuy

TerraGuy

Topicstarter
Geen mogelijkheid dus om de processorkracht van de tweede dual-G5 aan te spreken dus.. Jammer. :/ Het renderen van het eindproduct zelf is inderdaad ook een optie die ik uit ga proberen.
Maar het leek mij vooral handig omdat ik een week aan het sleutelen ben aan een filmpje, waarbij ik steeds moet wachten als hij weer een aantal effecten aan het renderen is. De rendertijd van het eindresultaat is eigenlijk peanuts vergeleken met al de tijd die ik tijdens het proces kwijt ben aan pre-renderen.. Nu ja, workflow-efficiency verhogen dan maar.. :)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

TerraGuy schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:59:
Geen mogelijkheid dus om de processorkracht van de tweede dual-G5 aan te spreken dus..
Als je Final Cut Studio 2 hebt moet je even naar Qmaster AutoCluster kijken.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• TerraGuy

TerraGuy

Topicstarter
Met Apple Qmaster kan ik via Compressor de boel verdelen, maar er staat in Final Cut Pro 5 niets over Qmaster, helaas..

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het mogelijk met Pooch?

http://daugerresearch.com/pooch/recipe.shtml

Helaas... hiervoor moet nog een plugin voor Final Cut gebouwd worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Falcon op 31-08-2007 08:37 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 14:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Misschien ook eens upgraden naar FCP 6. Is die niet al een stuk sneller?
Zijn de G5's intel of ppc?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:42

breinonline

Are you afraid to be known?

multipasser schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:46:
Misschien ook eens upgraden naar FCP 6. Is die niet al een stuk sneller?
Zijn de G5's intel of ppc?
G5 = PPC

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1