[XP] muis: cursor werkt, maar klikken niet

Pagina: 1
Acties:
  • 3.591 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Een vaag probleem wat een van de gebruikers op mijn werk momenteel heeft; ze heeft last van een muis die er na een tijdje inactiviteit ineens me ophoudt. Het is dan niet meer mogelijk om iets op het scherm aan te klikken. Ook bij hoveren boven een item op de taakbalk, krijgt dit item geen focus.

Het lijkt als dit gebeurt er op alsof de computer is vastgelopen, maar op het toetsenbord reageert hij gewoon nog wel. Druk je 1x op ALT+TAB, dan reageert de PC ook weer op de muis.

Het gaat om een HP notebook met een standaard optisch USB-muisje. Ook het touchpad geeft overigens dezelfde problemen wanneer je dit gebruikt voor muisfuncties.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heeft zij een screensaver ingesteld? Zet deze eens uit

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Real_MaRsMaN schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:11:
Een vaag probleem wat een van de gebruikers op mijn werk momenteel heeft; ze heeft last van een muis die er na een tijdje inactiviteit ineens me ophoudt. Het is dan niet meer mogelijk om iets op het scherm aan te klikken. Ook bij hoveren boven een item op de taakbalk, krijgt dit item geen focus.

Het lijkt als dit gebeurt er op alsof de computer is vastgelopen, maar op het toetsenbord reageert hij gewoon nog wel. Druk je 1x op ALT+TAB, dan reageert de PC ook weer op de muis.

Het gaat om een HP notebook met een standaard optisch USB-muisje. Ook het touchpad geeft overigens dezelfde problemen wanneer je dit gebruikt voor muisfuncties.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Al geprobeerd op de USB drivers te herinstalleren?

oja welke besturingssysteem draai je?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-03 09:42

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Al een andere USB poort geprobeert? Het is wel gek trouwens dat je de muis nog wel kan bewegen. Ik had hier ooit een pc die er na een poosje ook gewoon mee ophield maar toen kon ik hem ook niet bewegen en na een poosje hield mijn toetsenbord er ook mee op. Maar je kunt proberen een andere USB poort te pakken...

www.maartendeboer.net

• Real_MaRsMaN
Falcon schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:16:
Heeft zij een screensaver ingesteld? Zet deze eens uit
Dat had ze inderdaad, maar uitschakelen daarvan heeft niets geholpen.
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:18:
[...]

Al geprobeerd op de USB drivers te herinstalleren?

oja welke besturingssysteem draai je?
Bedoel je de MouseWare drivers van Logitech? De PC (XP) detecteert de muis nu als een standaardmuis. Wat me nu trouwens opvalt is dat er 2x (!) dezelfde muis gedetecteerd is. Ik heb er nu een uitgeschakeld. Even afwachten wat er nu gebeurd.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Trouwens is er iets te achterhalen in de eventviewer?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Real_MaRsMaN
Falcon schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:30:
Trouwens is er iets te achterhalen in de eventviewer?
Nee, ik heb eigenlijk nog nooit zo'n schone eventlog gezien. Het leek wel alsof die computer nooit gebruikt was. ;-)

Anyways, het uitschakelen van de "tweede" niet bestaande muis heeft geholpen. Ik ga er maar geen moeite in steken om uit te zoeken waarom er een tweede muis wordt gedetecteerd.
Pagina: 1