Toon posts:

Nieuw moederbord nodig, niet te vinden!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey gozers,

Ik zoek een nieuw moederbord voor vervanging van mijn oude, maar ik kan deze nergens vinden op een site. Ik heb nu de Aopen AX45-533, deze ondersteund alleen AGP 4x terwijl mijn Geforce 6800Xtreme; AGP 8x kan ondersteunen. Budget ligt tegen de 140 euro aan. Heb een Intel pentium 4 processor 2,00ghz socket 478, DDR SDRAM 1280mb, een Geforce 6800Xtreme 256mb, en beschik over een ATX voeding, ik zou graag een snellere mobo willen, deze werkt me nu net te langzaam. Kon er nergens een goeie vinden op een site met een Socket 478, misschien dat jullie wat weten?

Alvast bedankt! Gr Blackhonda.

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 13:01
http://tweakers.net/price...ield=prijs&orderSort=desc

[ Voor 51% gewijzigd door GoVegan op 30-08-2007 12:36 ]

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 20:35

Verwijderd

Verschil tusse AGP 4 en 8 merk je bijna niet.

Ten 2e ik ben geen gozer mag ik hopen :+

En ten 3e, kan je beter doorsparen voor een nieuw systeem.

Oja en als laatste dit soort topics mogen niet, maar daar zijn de modjes eigenlijk voor :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Enkel het mobo vervangen levert een performanceverschil van slechts enkele procenten en dan weet je vaak zelfs op voorhand niet in welke richting ;) Bovendien is het wellicht grootste verschil de AGP interface. Laat nu net het verschil tussen 4x en 8x _bijzonder_ miniem zijn (qua performance dan)
Als je pc werkelijk te traag is, is het zaak even uit te zoeken wàt er nu precies sneller moet :)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 01:00

n00bs

Het is weer Zomer!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een ander moederbord kan niet de winst geven die jij hoopt te krijgen. Wellicht kun je in dat budget beter zoeken naar een P4 3,0/3,2/3,4, al zullen de meesten 800 FSB zijn en een Prescott core hebben. In dat geval kun je ook voor een euro of 50 (bij Alternate) een Asrock P4I65G kopen. Vraag wel jezelf af of dat het allemaal waard is.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou een nieuw systeem of een nieuwe videoksaart kopen, t mobo maakt hoogstens een paar procent performacne uit, voor 140 euro kan je een 8600 GT op AGP krijgen denk ik zo.
Pagina: 1