yamaha brander plus "No one lives for ever

Pagina: 1
Acties:

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
"Hi
Voor het eerst een brander gekocht (yamaha 2100e 16x10x40x IDE) en nul,nul ervaring.
Voor de oudste zoon "No one lives for ever" PC game gekocht en de andere twee jonkies willen nu ook een copie. Braaf op internet clonecd gekocht en cloneCD Games Database binnen gehaald. de protectie is Safedisk 2 en de instellingen voor read zijn alleen "fast error skip" en bij write niets aanklikken, behalve "write simulation" als de brander dat kan hebben. (een tip van [url="http://www.cdrinfo.com)"]www.cdrinfo.com)[/url] uitgegaan wordt van "RAW DAO" wat clonecd standaardinstelling is. de cd is volgens de detector 73.59 min. Ik gebruik Philips silver Premium 74 CD-R, maar er staat wel 1x-8x op de doos. Volgens Atembo, waar ik ze gekocht heb kan je rustig ermee 16x branden.
Ik heb nu 3 disks verknoeid. Ik maak eerst een imagefile op de harddisk en dan vandaar uit naar de cd. De buffer van 8mb wordt niet meer dan 5% aangesproken. Na het branden hoor ik een triomfantelijk getoeter van cloneCD, dus die is best tevreden met de boodschap dat de copy gelukt is. Echter noch mijn Pioneer 105 cd.dvd rom, noch de yamaha zelf kan de copycd lezen. Ik krijg een boodschap dat de cdrom leeg is en dat ik een cdrom erin moet doen
Wat doe ik fout?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
eigenlijk heel stom: write simulation is een test, hij kijkt gewoon of ie er hem op kan schrijven (die 3 cd's zijn dus gewoon LEEG)
moet het nog eens doen en write simulation/test niet aanvinken, dan zou het goed moeten gaan...

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Hahaha ja inderdaad dat test branden moet je alleen de eerste keer doen :)

Alle proemn in n drek

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
Stom????
Stom?? Wat kan ik anders als newbee dan de experts volgen?
Zie: "Simulate writing: Enable simulation of writing if yr recorder supports this option"
What else can I do.
Natuurlijk vond ik "Simulate" verdacht maar wat weet ik ervan?
:) Maar wel bedankt. Kan ik mijn 3 cd's weer uit de prullenbak halen ha ha