yup, hetzelfde geldt als ze een behoorlijke naamconventie hadden gehad voor servers... hadden we 10tallen network.local domains kunnen hebben zonder problemen.
Edit: ik vermoed dat beheerders bij outsourcing bedrijven liever verschillende naamgeving hebben in servers dan in domain. In praktijk zal je het hebben over servernaam en niet de domainname erbij vermelden.
Blijft een feit dat network.local ook een waardeloze naamgevingsconventie is. Bedrijf.local ook overigens als je "dynamisch" wilt zijn en voorbereid wilt zijn op evt. overnames

Daar werkt het juist niet goed, aangezien men sneller zal centraliseren/verhuizen/outsourcen dan kleineren bedrijven die gewoon altijd op 1 plek blijven. Zoals bv voor het creeeren van uitwijk situaties waarbij Exchange01 en Exchange02 (als voorbeeld) eerst op plek A en plaats A stonden en de DC02 nu naar plek B en plaats B verhuist. Daar gaat je naam conventie dan, of ga je hem renamen en/of herinstalleren?
ten eerste zeg ik niet dat je een plaatsnaam/locatie in je naamgeving moet hebben, maar dat je er zeker over moet nadenken en doen wat handig is voor het bedrijf.
Ten tweede heb ik voor de +- 100 bedrijven waar ik voor gewerkt heb nog maar 2x zo'n verhuizing meegemaakt in de afgelopen 10jaar. En 1 bedrijf waar de DC's zo snel verdwenen als ze verschenen (een bouwbedrijf waar servers regelmatig nog net van de bulldozer gered konden worden

). Bij dit bedrijf was dan ook geen plaats in de naamgeving (wel in de sites overigens)
Ten derde, stel je gaat alles centraliseren, is het dan belangrijk om een fileserver lokaal te hebben staan zodat de naamgeving klopt met de plaats waar hij staat of is het belangrijk dat je weet dat een fileserver door lokatieA gebruikt wordt, terwijl hij fysiek op een centrale lokatie staat?
Als het puur een fileservertje of DC is, dat te doen ja. Zosnel er een applicatie op draait is het renamen van een server gewoon erg veel werk.
het hangt sterk van wat voor applicatie het is. genoeg voorbeelden waar het wel simpel is. DC renamen is wel lastig imho.
Probleem is, als je denkt dat vandaag je omgeving niet dynamisch is en altijd op plek A en plaats A zich zal bevinden, zal je zien dat de directie opeens het bedrijf gaat verhuizen (om maar een reden te verzinnen). Ga je dan al je servers renamen? Lijkt me niet.
Nope, natuurlijk niet. Maar als je heel je infra moet verhuizen, maakt dat ook niet uit. En als het bedrijf een beetje slim is, gebruik het dit verhuismoment ook om je infra te upgraden/daten.
Buiten dat, diezelfde directie heeft ook de naamgevingsconventie goedgekeurd hehe
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 04-09-2007 18:38
]