Toon posts:

[XP] USB-Sticks niet meer herkend.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc met Win XP sp2 die niet automatisch de drivers installeert voor USB-sticks, ik heb gezocht naar de usbstor.sys driver in windows\system32\drivers, deze was niet aanwezig. Heb deze dan van een andere pc gekopiëerd, maar dit blijkt niet te helpen... heeft iemand een oplossing? Geen enkele USB-stick (3 merken getest) installeert zichzelf, en drivers van de fabrikanten helpen niet... iemand een oplossing? is dit een bekend probleem?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:21

M2M

medicijnman

handmatig de usb drivers installeeren via de device manager? als het goed is zou dat wel moeten werken. Werkt dat nog steeds niet, dan heb je een brakke windows installatie, en zul je wat meer exotische truukjes uit moeten halen om je usb sticks werkend te krijgen :)

-_-

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien via apparaatbeheer al eens alle usbapparaten verwijderd en bij reboot opnieuw laten detecteren incl root hub etcetera?

Watvoor pc is het precies?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
Workaround (ik heb dit mijn digi cam):
control panel -> systeembeheer (administrative tools) -> computerbeheer -(computer management) > disk management.

Kijk is of daar in een van die grote balken je USB device voorkomt.. zo ja: daar kan je met de rechtermuisknop een schijfstation letter toekennen.

Heb je dat gedaan, dan zal je de schijf nog niet zien in deze computer.. wat je wel kan doen is met de rechtermuisknop in het context menu nu klikken op "Openen" (niet verkennen)... nu kan je je bestanden weer benaderen..

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat het kopiëren van de usbstor.sys driver van een andere pc niet automatisch werkt... moet ik deze nog ergens registreren of zoiets...?

Toch al bedankt voor jullie suggesties...

Verwijderd

Topicstarter
Morphine schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:06:
Workaround (ik heb dit mijn digi cam):
control panel -> systeembeheer (administrative tools) -> computerbeheer -(computer management) > disk management.

Kijk is of daar in een van die grote balken je USB device voorkomt.. zo ja: daar kan je met de rechtermuisknop een schijfstation letter toekennen.

Heb je dat gedaan, dan zal je de schijf nog niet zien in deze computer.. wat je wel kan doen is met de rechtermuisknop in het context menu nu klikken op "Openen" (niet verkennen)... nu kan je je bestanden weer benaderen..
Bedankt Morphine, maar dit heb ik al bekeken, het is echt een driverprobleem want hij vraagt ook om de drivers... wat normaal niet gebeurd bij een usb-stick...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:21

M2M

medicijnman

drivers bij een xp installatie voor usb flash discs? volgens mij is er flink iets mis met jouwn peezee..

-_-

Pagina: 1