Verwijderd

Topicstarter
Als je je cv zet op een vacaturebank zoals een nationale vacaturebank of een monsterboard zit in no time je mailbox vol met reacties. Ik ben benieuwd waar jullie op letten / hoe jullie de krenten uit de pap halen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:18:
Als je je cv zet op een vacaturebank zoals een nationale vacaturebank of een monsterboard zit in no time je mailbox vol met reacties. Ik ben benieuwd waar jullie op letten / hoe jullie de krenten uit de pap halen.

Alvast bedankt!
In de periode dat ik me cv op een vacaturebankt plaatste.
Ging ik per reactie op letten wat ze eventueel kunnen bieden. (niet alleen salaris / ook doorgroei mogelijkheden /eventuele cursussen etc....
Sommige reacties waren erg direct (gelijk een uitnodiging) (mensen werven vind ik) ipv dat men iets kan aanbieden.

Toen ik had gereageerd op zo'n "directe" reactie en ook een gesprek kwam viel het tegen omdat men niks kon aanbieden maar alleen mijn gegevens willen invullen in hun database.
En daar een formule op los gooien om te kijken wat eruit komt. (lijkt een beetje op een loterij)

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

(als ze bellen)
Eerst vragen wat voor werk 't betreft. Vaak belt jan-en-alleman alleen omdat er ict/it/java/.net etc in je cv staat. Ze kijken verder niet wat je wilt.
Ik heb Ti gestudeerd, wilde een technische functie (uitdrukkelijk geen web(design)) als programmeru. Wordt je gebeld voor vanalles, van php-schrijver, wegdesign, html tot vertegenwoordiger voor een of andere computer-toko 8)7

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 16:42

beany

Meeheheheheh

regel 1: negeer Huxley! prutsers zijn het, en ze blijven maar mail sturen

Computer Future Solutions zijn ook prutsers. Die gasten blijven maar pushen. Ze proberen je over te halen tot een exclusive deal: jij doet geen handel met anderen, alleen met hun. En zodra ze met iets aan komen(vacature) dan pushen ze enorm. Je moet en zal een beslissing nemen, die uiteraard 'ja, ik doe het' moet zijn. Erg arrogant. Maar dit is slechts mijn ervaring met hun.

Verders, ach... het is een beetje persoonlijk denk ik. Kreten als 'prachtige baan met eindeloze mogelijkheden' moet je gewoon negeren. Ga op je gevoel af, treed in contact met ze, babbel en kijk of ze naar je luisteren. Zodra ze niet luisteren gelijk de boel afkappen.

Schroom niet om met ze af te spreken om te babbelen. Daar leer je van.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
beany schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:26:
Computer Future Solutions zijn ook prutsers. Die gasten blijven maar pushen. Ze proberen je over te halen tot een exclusive deal: jij doet geen handel met anderen, alleen met hun. En zodra ze met iets aan komen(vacature) dan pushen ze enorm. Je moet en zal een beslissing nemen, die uiteraard 'ja, ik doe het' moet zijn. Erg arrogant. Maar dit is slechts mijn ervaring met hun.
Ik heb een soortgelijke ervaring met hun. Ze belde me steeds op met een joboffer wat totaal niet bij me paste. Na 3 a 4 keer gebeld te zijn begonnen ze agresiever te worden aan de telefoon. Zij zouden de perfecte baan voor me hebben maar dan moest ik dat wel willen en niet steeds nee zeggen. Ze vonden ook dat ik niet meer met andere partijen moest praten maar alleen met hun. Toen maar gezegd dat ze mijn naam +cv uit hun systeem moesten halen.

Was overigens wel 5 jaar geleden. Daarna ook niks meer van ze gehoord. Gelukkig

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Standeman

Prutser 1e klasse

Bedenk eerst wat je zoekt in een baan. Hoe specifieker je bent, hoe beter. Er zijn banen zat (naar gelang je kennis en ervaring) en dat heb je waarschijnlijk wel gemerkt door alle "spam".

Op zich heb ik wel redelijke ervaring met werving en selectie bureau's, maar laat je niets wijs maken. Zij verdienen een hoop geld aan je wanneer ze je plaatsen (vaak een half jaar salaris), dus je hebt genoeg te eisen. Als ze vervelend worden kap je het gewoon af.

Uiteraard kan je ook zelf op zoek gaan naar een baan.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

beany schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:26:
regel 1: negeer Huxley! prutsers zijn het, en ze blijven maar mail sturen

Verders, ach... het is een beetje persoonlijk denk ik. Kreten als 'prachtige baan met eindeloze mogelijkheden' moet je gewoon negeren. Ga op je gevoel af, treed in contact met ze, babbel en kijk of ze naar je luisteren. Zodra ze niet luisteren gelijk de boel afkappen.

Schroom niet om met ze af te spreken om te babbelen. Daar leer je van.
Computer future solutions... ach. Leuke werkstudente aan de lijn. Hele tijd mee zitten babbelen ;)
Volgende keer was 't een of andere dude die een top-aanbod had met een opleiding waar ik 10-15 jaar mee voort kon :/
en dan daarna zeker met pensioen? Ik blijf liever constant op de hoogte dan na 15 jaar met oeroude kennis legacy systemen te zitten onderhouden :p
Daar had ik geen trek in dus 't hele zooitje maar afgeblazen.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb drie jaar geleden mijn CV op Monsterboard gezet en daar ook veel aanbiedingen op gekregen. Uiteindelijk heeft een heel klein werving-/detacheringbureautje (ik was denk ik werknemer 4 ofzo) mij bij mijn huidige werkgever geplaatst. Hij was vasthoudend en heb een aantal keer met hem geluncht. Persoonlijke benadering en altijd wel gezellig.

Een paar maanden geleden werd ik uit het niets gebeld door Vitae. Ook eerst een persoonlijk gesprek gehad, maar aangezien ik niet actief zoekende was, heb ik ook een passieve houding aangenomen (ze hadden wel een hele mooie timing, omdat ik wel op het punt was om iets anders te gaan zoeken). Ze hebben me bij 10 bedrijven aangeboden, bij 4 ben ik op gesprek geweest; een aantal afgeketst omdat het profiel niet echt klopte. Ze hadden ook een beetje een rommeltje van mijn CV gemaakt. Vervolgens had ik 2 concrete aanbiedingen en de derde wilde erg graag. Ze deden best moeite voor me en ik kon rustig kiezen.

Op zich best tevreden over Vitae, maar als ze aan het prutsen waren geweest, had ik alles af laten ketsen. Ik moet ook zeggen dat er wel een verschil zit tussen wie er voor je werkt.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

1: Intermediairs (headhunters, wervers, selecteurs, recruiters, intercendenten enzovoorts) kun je het beste mijden omdat ze in 99% van de gevallen niet begrijpen wat een IT-er doet en ze alleen maar hun marges willen behalen (lees: je zo snel mogelijk ergens wegzetten);
2: HR-ers van bedrijven hebben vaak hetzelfde en zijn ook nog eens slordig vaak.
Het beste is om direct via-via (bekenden, beurzen, verenigingen enzovoorts) met een manager van een afdeling of onderneming te spreken. Als het dan klikt heb je al meer zekerheid dat het ook gaat lukken en kunnen de HR-ers achteraf het papierwerk verzorgen. Verder zijn ze nergens echt goed voor.
Je CV op een vacaturebank plaatsen is al helemaal vragen om ellende. Voor je het weet ben je een week per jaar bezig met het "nee dank u wel", "kunt u mij SVP verwijderen" gedoe dat het met zich meebrengt. Ook is er tegenwoordig skimming risico via vacaturebanken.
Als je al op een vacaturebank wilt staan kun je dit het beste anoniem doen. Een anoniem e-mail adres enzovoorts en vervolgens kun je die mensen bellen waarvan jij denkt: nou dat kan wel eens iets waardevols zijn.

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:01:
1: Intermediairs (headhunters, wervers, selecteurs, recruiters, intercendenten enzovoorts) kun je het beste mijden omdat ze in 99% van de gevallen niet begrijpen wat een IT-er doet en ze alleen maar hun marges willen behalen (lees: je zo snel mogelijk ergens wegzetten);
2: HR-ers van bedrijven hebben vaak hetzelfde en zijn ook nog eens slordig vaak.
Het beste is om direct via-via (bekenden, beurzen, verenigingen enzovoorts) met een manager van een afdeling of onderneming te spreken. Als het dan klikt heb je al meer zekerheid dat het ook gaat lukken en kunnen de HR-ers achteraf het papierwerk verzorgen. Verder zijn ze nergens echt goed voor.
Je CV op een vacaturebank plaatsen is al helemaal vragen om ellende. Voor je het weet ben je een week per jaar bezig met het "nee dank u wel", "kunt u mij SVP verwijderen" gedoe dat het met zich meebrengt. Ook is er tegenwoordig skimming risico via vacaturebanken.
Als je al op een vacaturebank wilt staan kun je dit het beste anoniem doen. Een anoniem e-mail adres enzovoorts en vervolgens kun je die mensen bellen waarvan jij denkt: nou dat kan wel eens iets waardevols zijn.
Ik heb gewoon nergens meer mijn telefoonnummer staan. Enkel mijn emailadres. Als ik iets verander in mijn profiel krijg ik in eerste instantie heel vele mail maar na een aantal weken worden dit er steeds minder.

Heb bijvoorbeeld 6 weken geleden iets gewijzigd op monsterboard en sinds een week of 2 krijg ik ipv 10+ mailtjes nog maar 2 a 3 mailtjes per dag.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik ben drie jaar geleden via een recruiter aan m'n huidige baan gekomen en niets meer dan lof over haar. Ze heeft me keurig voorbereid op het gesprek, dingen verteld over het bedrijf en welke vragen ik kon verwachten. Op deze manier stapte ik toch een stuk zelfverzekerder het gesprek in.
Bij vacatures die ik toegemaild krijg via vacaturebanken reageer ik negen van de tien keer niet, ik heb m'n cv er anoniem op staan en gebruik het enkel om de markt in de gaten te houden.
Ik ben momenteel niet echt hard zoekend, maar als ik iets anders wil blader ik die reacties eens door en pak die eruit die echt persoonlijk zijn en niet die mailtjes die door een of andere mailbot zijn verzonden.
Ik heb in m'n profiel duidelijk staan dat ik in de regio wil werken, toch krijg ik aanbiedingen die voor mij 200km verderop liggen. Dan hebben ze duidelijk mijn profiel/cv niet goed bekeken en ga ik ook geen moeite doen om terug te reageren.
Indien ik nu een persoonlijk mailtje krijg, reageer ik soms. Ik heb een aantal aanbiedingen heel netjes afgewezen (direct bij bedrijven niet via recruiters o.i.d.) met het idee in het achterhoofd dat ik die bedrijven later nog wel eens nodig zou kunnen hebben.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Verwijderd

WorkForce schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:13:
[...]

Ik heb gewoon nergens meer mijn telefoonnummer staan. Enkel mijn emailadres. Als ik iets verander in mijn profiel krijg ik in eerste instantie heel vele mail maar na een aantal weken worden dit er steeds minder.

Heb bijvoorbeeld 6 weken geleden iets gewijzigd op monsterboard en sinds een week of 2 krijg ik ipv 10+ mailtjes nog maar 2 a 3 mailtjes per dag.
Dat was ook mijn 1e fout mijn mobiele nummer achterlaten wat als resultaat had dat ik na me werktijd alle voicemail berichten die waren ingesproken kon afluisteren en verwijderen....

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
Stel, je staat op MonsterBoard o.i.d.: zijn dan de meeste mailtjes die je krijgt automatisch gegenereerd door het matchen van keywords? Worden ze bij bulk verstuurd om maar te zien hoeveel van de 1000 er reageren? Of zijn het persoonlijke dingen waarop wel een reaktie wordt verwacht?

Als iemand interesse heeft in mij voor de een of andere baan, wil ik graag zo beleefd zijn om de reakties ook wel persoonlijk te beantwoorden. Maar als ik dan van alle kanten hoor dat je meer dan tien reakties per dag krijgt, laat maar. Dat weerhoudt mij een beetje om zo'n site te gebruiken.

Is een site zoals Monsterboard uberhaupt een beetje bruikbaar als je specifieks zoekt, bijvoorbeeld een bepaalde verandering van branche of functie? Of krijg je alleen maar reakties die in lijn liggen met de dingen die al op je cv staan (dus voorbij gaan aan je wens tot verandering)?

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:58
Ik ben net klaar met mijn opleiding (computer science @ TU/e) en had mijn cv eens op monsterboard gezet om te kijken of er nog wat nuttigs tussen zat. Heb een week lang alleen maar zitten bellen en mailtjes lezen. Tientallen reacties per dag kwamen soms binnen.

* IntToStr makes note: zet telefoonnummer niet op monsterboard bij eventuele volgende keer

Er is trouwens welgeteld 1 nuttige reactie voor mij gekomen die ik anders niet zou hebben gevonden. De andere afspraken had ik viavia zelf geregeld. Dat gaat vaak toch makkelijker.

Verwijderd

Een goede kandidaat kent zijn beroep en daarmee ook wat er zich in zijn markt afspeelt. Vaak weet je dan ook wel welke organisaties je zelf kunt benaderen. Dat lijkt me veel nuttiger. Het is ook nog eens zo dat de meeste reacties inderdaad bakkenvullers zijn. Dat wil zeggen: je gegevens worden opgenomen in een database. Het meest waardevolle van recruitment agencies zijn hun databases. Dus hoe meer gekwalificeerde kandidaten ze hebben, des te gemakkelijker komen ze binnen bij een organisatie.
Pagina: 1