zit met een klein probleempje, heb een scriptje om via een site een bestelformulier door te sturen. Ik gebruikte daarvoor altijd het volgende script:
dit heeft altijd perfect gewerkt, nooit geen last van spam filters die hem tegenhouden ofzo. Maar nu moet ik voor een klant een mail versturen vanaf een windows server, en dan werkt dit script bij mij niet meer. Als ik nu dit script gebruik krijg ik een lege email binnen. Nu gebruik ik op die windows server het volgende script:
alleen wordt dit bericht wel door sommige spam filters tegengehouden, iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen? of hoe ik het eerste script werkend krijg op een windows server?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| //add From: header $headers = "From: noreply@domein.nl\r\n"; //specify MIME version 1.0 $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; //unique boundary $boundary = uniqid("HTMLDEMO"); //tell e-mail client this e-mail contains//alternate versions $headers .= "Content-Type: multipart/alternative"."; boundary = $boundary\r\n\r\n"; //message to people with clients who don't understand MIME $headers .= "This is a MIME encoded message.\r\n\r\n"; //plain text version of message $headers .= "--$boundary\r\n"."Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1\r\n"."Content-Transfer-Encoding: base64\r\n\r\n"; $headers .= chunk_split(base64_encode("$bestelling_email_plain")); //HTML version of message $headers .= "--$boundary\r\n"."Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1\r\n"."Content-Transfer-Encoding: base64\r\n\r\n"; $headers .= chunk_split(base64_encode($bestelling_email_html)); //send message mail($order_klant_email,"Orderbevestiging", "", $headers); |
dit heeft altijd perfect gewerkt, nooit geen last van spam filters die hem tegenhouden ofzo. Maar nu moet ik voor een klant een mail versturen vanaf een windows server, en dan werkt dit script bij mij niet meer. Als ik nu dit script gebruik krijg ik een lege email binnen. Nu gebruik ik op die windows server het volgende script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $headers = "MIME-Version: 1.0\n"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\n"; $headers .= "X-Priority: 3\n"; $headers .= "X-MSMail-Priority: Normal\n"; $headers .= "X-Mailer: PHP\n"; $headers .= "From: \"Website\" <noreply@domein.nl>\n"; $headers .= "Reply-to: \"Website\" <noreply@domein.nl>\n"; $headers .= "Return-Path: <noreply@domein.nl>\n"; mail($order_klant_email,"Orderbevestiging", $bestelling_email_html, $headers); |
alleen wordt dit bericht wel door sommige spam filters tegengehouden, iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen? of hoe ik het eerste script werkend krijg op een windows server?