[vista] zoekfunctie werkt niet op netwerklocaties

Pagina: 1
Acties:
  • 919 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel over problemen met zoekfuncties gelezen, maar nog nergens een antwoord/oplossing gevonden op mijn vraag/probleem.

Besturingssysteem: Windows Vista Business Editie.
Probleem omschrijving: De zoekfunctie werkt perfect op lokale schijven, maar zodra ik op een netwerkschijf iets wilt zoeken worden er geen zoekresultaten weergegeven. Netwerkdetectie staat aan, alles ingesteld op particulier netwerk, etc. Als ik bij geavanceerd zoeken de netwerklocatie aangeef en vervolgens handmatig zoek, zoekt Vista ook niet, terwijl dat ik er zeker van ben dat het bestand bestaat waar ik naar op zoek ben. Vista zoekt geeneens, er komt gelijk de melding dat er "geen zoekresultaten" zijn.

Iemand ervaring hiermee of hetzelfde probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand hetzelfde probleem of een idee? :'(

@sanfranjake: sorry

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 19:39 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Arend, het is niet de bedoeling dat je als laatste poster binnen 24 uur het topic omhoog haalt. Om info toe te voegen kan je dan Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geavanceerd zoeken en dan 'ook in niet geindexeerde inhoud zoeken' (o.i.d.) aanvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@loninkwoner:
Helpt allemaal niets, wat ik ook aanvink of kies. Netwerklocaties zijn nooit geindexeerd, bij mij op mijn laptop werkt de zoekfunctie prima op netwerklocaties, maar bij de desbetreffende pc waar dit probleem zich voordoet 'zoekt' de zoekfunctie niet eens als er iets ingetypt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb er zelf ook al eens last van gehad. Probleem was plots weg en ik weet niet waarom. Ik ben een tijdje bezig geweest met de opties van het delen van bestanden. Misschien moet je het daar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in het netwerkcentrum allerlei opties geprobeerd, maar niets blijkt te helpen. Vreemd probleem, komt niet veel voor als ik zo eens op Google kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nobody any idea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel een hele late reactie nog, maar het probleem is inmiddels al lang opgelost. Voor degene die interesse hebben in de/ mijn oplossing: "De netwerkmap waarin niet gezocht kon worden (zie beginpost) was offline beschikbaar gemaakt, waardoor er niet in gezocht kon worden. Nadat ik offline beschikbaar maken had uitgevinkt was het probleem opgelost" :)
Pagina: 1