Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#]Design time drag and drop ondervangen

Pagina: 1
Acties:

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:30
Ik kom af en toe componenten tegen die drag and drop en docking bevatten tijdens design time. Heeft iemand enig idee hoe je dat kan realiseren? Tijdens runtime heb ik al een mooie docking kunnen realiseren door middel van DoDragDrop:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        /// <summary>
        /// Raises an OnMouseDown event
        /// </summary>
        /// <param name="e">A MouseEventArgs that contains the event da</param>
        protected override void OnMouseDown(MouseEventArgs e)
        {
            DoDragDrop(this, DragDropEffects.All);
            base.OnMouseDown(e);
        }

Maar de events voor drag and drop worden (helaas) niet verzonden tijdens designtime.

http://hawvie.deviantart.com/

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het design-time gedrag kan je veranderen met attributes die je aan je class hangt. Hoe het precies met docking zit weet ik niet.

Mischien kun je hier wat vinden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Geef 'ns een voorbeeld van zo'n control? Je doelt toch niet op het plaatsen van controls in een container-control vanuit de toolbox?

En wat doet DoDragDrop precies?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Drag-and-drop tijdens design time? Hoe moet ik me dat voorstellen?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Mastermind schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:54:
Drag-and-drop tijdens design time? Hoe moet ik me dat voorstellen?
Sommige controls die docken automatisch in de designer. Tijdens het draggen en droppen van je controls zie je dan al hoe ze gaan docken. Ik denk dat de TS dat bedoelt

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Dit.

Maar volgens mij zul je meer moeten doen dan alleen dat. Ik denk dat je inderdaad iets van een Designtimeattributeclassding aan je class moet hangen. Zo kan je bij een Datagrid bijvoorbeeld een UITypeEditor gebruiken (toevoegen met EditorAttribute) om makkelijker custom kolommen toe te kunnen voegen. In die hoek moet je het een beetje zoeken denk ik.
Meestal begin ik er niet aan, geen tijd voor en te weinig toegevoegde waarde.

Soms wil overerven van een class waar je iets in doet, het gewenste resultaat ook wel eens geven. Als je een class maakt die iets tekent in een control en je overerft die vervolgens, dan wordt wat je tekent in de baseclass weergegeven in de child in designview (okee, beetje ingewikkeld uitgedrukt, maargoed).

[ Voor 25% gewijzigd door MrSleeves op 30-08-2007 10:11 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:30
rwb schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:01:
Het design-time gedrag kan je veranderen met attributes die je aan je class hangt. Hoe het precies met docking zit weet ik niet.

Mischien kun je hier wat vinden.
Bedankt voor de link, ik denk dat daar wel waardevolle informatie tussen staat.
mOrPhie schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:29:
Geef 'ns een voorbeeld van zo'n control? Je doelt toch niet op het plaatsen van controls in een container-control vanuit de toolbox?

En wat doet DoDragDrop precies?
Bijvoorbeeld het veranderen van volgorde van menuitems kan dmv drag and drop en wat rwb zegt, automatisch docken van items.

De DoDragDrop begint een drag and drop procedure. Alle objecten die allowdrop aan hebben zullen gaan luisteren naar de drag and drop events.

http://hawvie.deviantart.com/

Pagina: 1