Toon posts:

Latere optreding van Pixeldefect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vandaag een Samsung 226BW aanschaffen in een goede winkel waar ze hem binnen de afkoelingsperiode (7 dagen) meteen omruilen. Mijn vraag is dus eigenlijk hoe groot de kans nou eigenlijk is dat er na die 7 dagen (ik zal hem in die 7 dagen sowieso wel intensief gebruiken) een pixeldefect op treed. Want dan zou ik inprincipe bij een webshop voor 50 euro een pixelgarantie kunnen kopen. Wat vinden jullie ervan. (heb de search gebruikt maar niet iets gelijkwaardigs gevonden, alleen over defecte pixels bij aanschaf heeel veel :P)

Groeten

Jis

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 13:22
Meestal is er alleen een pixeldefect in het begin als je hem uit de doos haalt, meestal niet meer later. Tenzij je ermee gaat gooien oid

[ Voor 3% gewijzigd door Boyd op 30-08-2007 08:22 ]

Verwijderd

Dit kan idd voorkomen dat er na verloop van tijd een dode/luie pixel optreedt. Ik heb namelijk ook een BW226 gekocht (zonder extra pixelgarantie) en in't begin was alles in orde. Tot na een aantal weken, toen heb ik rechts vanonder een luie subpixel gekregen. Deze blijft dus fel groen. Heb al vanalles geprobeerd voor deze te reanimeren maar tevergeefs. Zoveel last heb ik er nu ook weer niet van want als je bijvoorbeeld een venster met witte achtergrond ofzo hebt zie je de pixel niet meer.

Dus ja het kan gebeuren. WIl je meer zekerheid neem dan een extra pixelgarantie. Nu weet ik niet hoe dat precies zit voor luie subpixels...Toch zeker de voorwaarden goed nalezen in elk geval.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-07 10:46

rg-mohwa

Phoe Hé

nou mij ervaring is als het een winkel is waar je pixelgarantie moet/kan kopen deze er ook wel bij te nemen. Stel dat het gewoon een stelletje naaiballen zijn en dat ze weten dat ze nog een een teruggestuurd scherm hebben met 1 of 2 pixels dan zullen ze deze naar jou terugsturen en dan zit jij met de shit. nu is het natuurlijk zo dat je bij webshops altijd terug kunt vallen op de wet kopen op afstand. maar dat is allemaal extra gezeur.
Ikzelf zou altijd zo'n scherm bij de mediamarkt of mycom kopen ofzo. Omdat je daar 8 dagen niet goed geld terug garantie hebt.
Zo'n pixel lijkt op het eerste gezicht niet zo erg (bijvoorbeeld links bovenin) maar later ga je je er echt aan storen.

Verwijderd

of koop bij een winkel die niet moeilijk doet over dode pixels. heb mijn monitor ook bij zon wikel gekocht, als ik een dode pixel had(of nu nog zou krijgen) zou ik m zo kunnen inruilen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik heb hem toch in de winkel gekocht :) 340 euro. En nog in ieder geval bij aanschaf GEEN dode pixel, maar wat niet is kan nog komen :P. Het enige is dat ik wel flinke BB heb, ik moet nog even zien hoe dit in films en games naar voren komt. (het is ongeveer 2 cm alle 4 de kanten).

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
BB is vrij normaal bij dit scherm... Eigenlijk ook alleen 'storend' bij donkere zwarte schermen.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 13:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:04:
Bedankt voor de tips, ik heb hem toch in de winkel gekocht :) 340 euro. En nog in ieder geval bij aanschaf GEEN dode pixel, maar wat niet is kan nog komen :P. Het enige is dat ik wel flinke BB heb, ik moet nog even zien hoe dit in films en games naar voren komt. (het is ongeveer 2 cm alle 4 de kanten).
Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://excalibur.lagra.org/samsung/PICT0025.jpg

en dit:

Afbeeldingslocatie: http://excalibur.lagra.org/samsung/PICT0029.jpg

Meteen terug sturen. Zou ik niet pikken.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is veel minder extreem dan die foto's. Dus ik denk dat ik hem maar gewoon hou want heb bijvoorbeld net lekker gemerkt, en niets gemerkt.
Pagina: 1