Hoe zit dat nou precies met nummerportabiliteit?

Pagina: 1
Acties:

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Hey mensen,

ik heb nu een Libertel IZI prepaid simkaartje (die eerst in een Sony CMD-C1 zat), met een daarbij behorend nummer. Nu wil ik overstappen op een Dutchtone abo en een andere foon. Kan ik nu eisen dat mijn nummer overgenomen wordt naar het nieuwe abonnement?

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

ja

zijn ze verplicht aan te gehoorzamen >:)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:00

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ja, kan gewoon. Onderling tussen de providers nummers uitwisselen moet gewoon kunnen, natuurlijk wel formuliertje goed invullen en opsturen (of hoe het ook geregeld moet worden, bij elke provider anders).....OPTA Bedankt ;)

Er zijn nog een paar momenten dat je je nummer niet kan meenemen, dit is dus bij sommige providers intern. Ik had dit probleem zelf bij BEN. Ik had een BEN abbo, wilde een nieuw abbo (met nieuwe telefoon, kreeg dus VETTE KORTING op de 6210 icm abonnement ;) ) maar kon mijn oude nummer niet meenemen omdat dit intern bij BEN niet mogelijk is. Ook bij andere providers is dit (nog) niet mogelijk. Bij sommige wel, alleen weet niet bij welke het dus wel mogelijk is intern je nummer te behouden.
LET OP! Je kan dus wel je huidige abonnement verlengen of je Prepaid-kaart om laten zetten naar abonnement, waarbij je dus je huidige SIM-kaart houd. Het gaat alleen om de gevallen dat je een nieuwe SIM-kaart krijgt, als je dus net zoals in mijn geval een nieuwe telefoon wilt hebben oid.

Maar zoals jij in je voorbeeld stelt (iZi kaart naar Dutchtone abonnement) moet gewoon kunnen, gewoon wat formuliertjes invullen (LET OP! Direct bij aanvraag abonnement zeggen !) en klaar ben je, heb je zsm je oude nummer weer terug....

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Dat kan idd. En het gaat duuuuuuureen!! Je provider moet inderdaad nr vrijgeven maar eer dat gebeurd is kan je echt 2 a 3 maanden verder zijn!!