[iTunes] Dubbele album artwork detect tool*

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik heb een tijd geleden een avond besteed aan het zoeken van de goede album artwork van mn muziek (ja handmatig ondertussen heb ik ook begrepen dat je ook zonder credit card met een tooltje via amazon cover kunt binnen halen) en deed dit steeds door de eerste mp3 af te spelen van het album zodat het "dragg album Artwork here" venster geactiveerd werd. Waarna ik de jpg vanuit Firefox kon over slepen Ik dacht dat dit verder wel goed zou gaan en in de cover flow zag het er allemaal netjes uit.

Maar ik kwam er vanmiddag achter dat alleen het eerste nummer is voorzien van de album art |:(
Je zou toch denken dat als je een nummer een album art mee geeft dat iTunes dan wel zou moeten snappen dat het voor het hele album bedoelt is, maar niet dus.

Dus ik heb vanavond de hele tijd zitten copy & pasten van het eerste nummer naar het volledige album. maar ja, nu hebben alle eerste nummer 2x de zelfde album artwork. iTunes is blijkbaar ook niet slim genoeg om een dubbele cover te herkennen. (sorry ben even niet zo happy met iTunes)
Wat er dus op neer komt dat ik het hele rijtje weer af moet om bij alle eerste nummer de tweede cover weg te halen want dat vind ik wel zo netjes.

Maar voor dat ik daar mee begin vroeg ik me af of er misschien tooltjes zijn die dat automatisch kunnen?? anders heb ik morgen weer wat te doen :z

btw. Ik is Windows gebruiker...

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 07:49

reiker

dan jij!

Ik zou zeggen dat wanneer je alsnog de widget gebruikt, en die instelt dat ie op het hele album toepast (moet je wel specifiek aangeven..) dat het dan gewoon goedkomt..?

Zo gezegd, zo gedaan.

• giveupthejoost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03-2016
Gebeurt helaas niet.. Hier ervaar ik hetzelfde probleem, ik heb al gekeken of er mogelijkheden met automator zijn of iets dergelijks. Van het weekend maar eens wat proberen in Applescript; wellicht dat het daarmee kan.

• Pixeldude
reiker schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 07:38:
Ik zou zeggen dat wanneer je alsnog de widget gebruikt, en die instelt dat ie op het hele album toepast (moet je wel specifiek aangeven..) dat het dan gewoon goedkomt..?
Niet dus, want het nummer die ik al eerst album artwork had gegeven (toen ik dacht dat dat voor het hele album zou worden toegepast) heeft nu dus overal twee keer de zelfde album artwork. Omdat ik de tweede keer artwork aan het album heb toegevoegd.
Dit heb ik gedaan door in het "quick browse layout" (Genre > Artist > Album) het album te selecteren en vervolgens in de zelfde widget die op dat moment de artwork van het eerste nummer liet zien te copy > pasten waardoor de artwork werd toegevoegd aan alle nummers van het album.

giveupthejoost schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:52:
Gebeurt helaas niet.. Hier ervaar ik hetzelfde probleem, ik heb al gekeken of er mogelijkheden met automator zijn of iets dergelijks. Van het weekend maar eens wat proberen in Applescript; wellicht dat het daarmee kan.
Mocht dat gaan werken is dat dan ook op een of andere manier toepasbaar op win xp?

[ Voor 19% gewijzigd door Pixeldude op 30-08-2007 11:58 ]

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Civic519 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:55:
Mocht dat gaan werken is dat dan ook op een of andere manier toepasbaar op win xp?
Nee.

Zoef

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Misschien iets heel anders, maar probeer Album Cover Art Downloader eens, dan gaat het nog vrijwel automatisch ook :P Moet je dus alleen wel je hele albumcollectie opnieuw laten doen, maar de vraag is uiteraard wat méér tijd kost...

• Pixeldude
Ik heb het maar even handmatig op gelost. Maar gelukkig had ik goede muziek bij de hand dus de tijd ging snel ;)

Ben er ondertussen ook achter dat "iArt" playlists kan maken van het aantal album artworks toegevoegd aan het nummer. Maar helaas gaat de freeware maar tot 50 albums... en kost het progje $10

Ik ben weer blij :)
Pagina: 1