Notice Deze topicstart is grotendeels een kopie van de topicstart over dezelfde mogelijkheden op de DS (Lite en GBA). Hier gelden dus ook dezelfde regels als in die topic wat betreft wat wel en wat niet kan. Ik hoop dat de Mods hiermee akkoord kunnen gaan, zo niet dan hoor ik het graag. Veel dank aan Jelbo voor de opzet. Met de grote populariteit van de Wii vond ik dat de Wii een gelijkwaardig topic als de DS over de homebrew software inmiddels wel verdiend, ook al is het allemaal nog in een vroege beginfase en is het lastig omdat Nintendo de homebrew mogelijkheden via firmware updates voordurend tegen gaat. |
Waarschuwing Laat één ding duidelijk zijn: GEEN discussies over of links naar commerciële images of websites die ze hosten. Dit omvat posts als "Werkt commerciële disc X met chip Y?", "Ik heb alle commerciële discs uit de complete lijst!" en "Is het downloaden/spelen van commerciële discs legaal?". Dit topic gaat over de technische kenmerken en features van de verschillende chips & discs, en vragen/opmerkingen over homebrew software. |
Voor de Wii zijn verschillende backup tools verschenen die je in staat stellen homebrew code te draaien op je Wii en daarmee de mogelijkheden van je favoriete console flink uitbreiden. Denk aan het draaien van Linux en bekijken van DVDs op je Wii. De duistere realiteit is echter dat deze systemen zijn ontworpen voor het spelen van illegale kopieen van commerciële spellen, iets waar wij ons in dit topic verre van willen houden. |
Dit is wat veel mensen die beginnen met Wii backup tools overkomt. Wii backup tools zijn constant in ontwikkeling en de markt wordt overspoeld met verschillende producten waarvan de producenten je willen laten geloven dat je die van hun nodig hebt Meer uitleg over deze beide backup tools volgt. |
Om een chip te plaatsen moet de Wii altijd worden opengemaakt en vervalt daardoor de garantie van je Wii. Bovendien is het mogelijk dat door updates van Nintendo de Wii onbruikbaar wordt gemaakt. Het is daarom belangrijk om extreem voorzichtig te zijn met het updaten van de Wii. Sommige chips zijn te updaten, waardoor mogelijke effecten van een dergelijke chip ongedaan worden gemaakt. De eerste chip die voor de Wii werd gemaakt is de Wiinja chip. Deze is er inmiddels in een Deluxe en een V2 uitvoering: Wiinja deluxe Non Swap / Direct Boot Boots Own Region WII Backups Directly Boots Own Region Gamecube Backups Directly Boots All NTSC JAP/USA on NTSC WII Boots NTSC Backups/Originals on PAL WII Partially Boots PAL Backups/Originals on NTSC WII Partially Boots Directly Gamecube Original/Backups Imports Partially Boots All Gamecube Import Backups by SWAP Supports all the WII Versions/Drive currently available D2B Drive Support and Improved Read Method (No DRE) AudioFix,Multidisc,Multigames & Viper Multigames Easy Soldering & Remove / 5 Wires+Optional RESET Support DVD-R/DVD+R & DVD+RW/DVD-RW without Booktype Universal EUROPE/USA/JAPAN Wii Console Supported Hardware DISABLE Option Using Pin3+SW2 (Poweron+Reset) Stealth Mode Recovery Mode for Bad Upgrade UPGRADEABLE by DVD/ ON SALES NOW!! LIMITED EDITION Includes Genuine Wiinja Deluxe+ Wiinja Deluxe Wiimote Silicon Sleeve + 10cmx10cm Circular Shape Waterproof Sticker Wiinja v2 Non Swap / Direct Boot Boots Own Region WII Backups Directly Boots Own Region Gamecube Backups Directly Boots Imports Gamecube Backups by SWAP D2B Drive Support and Improved Read Method Yes,We've AudioFix Supports MultiDisc/MultiGames Easy Soldering & Remove / 5 Wires Support DVD-R and DVD+R (Burn +R on DVDROM Booktype) Universal EUROPE/USA/JAPAN Wii Console Supported Stealth Mode NOT Upgradeable / ON SALES NOW!! Een tweede bekende chip is de Wiikey. Wiikey - is via dvd te upgraden - start elke Wii backup game direct op net als een origineel Wii spel - start elke gamecube backup game direct op net als een origneel gamecube spel - start alle regio gamecube games - start verschillende NTSC regio games op, zowel origineel als backup - ondersteund games die uit meerdere disc's bestaat - ondersteund DVD-R en DVD+R en DVD+RW! - recover mode als update fout is gegaan - 512 byte EEPROM om instellingen op te slaan - support voor 4Gb disc's voor gamecube homebrew - ingebouwde audio-fix - heeft een stealth mode zodat hij niet gedetecteerd kan worden - compact design - ESD verpakt Deze lijst is nog verre van volledig, aanvullingen zijn welkom! |
Voor deze backup tools is het niet nodig om je Wii open te maken. Wel is het mogelijk dat Nintendo ook deze tools via firmware updates blokkeert, maar je loopt dan niet het risico dat de Wii in zijn geheel niet meer werkt Helaas is er op dit moment nog maar één dergelijke tool en die werkt alleen in GameCube modus. Datel Wii Freeloader Deze tool is in de eerste plaats bedoelt om Gamecube spellen uit andere spellen te spelen. Niet alle versies van deze disc werken met de Wii, de versies die verpakt zijn met de tekst "for Wii" werken wel. Voor iedere regio is er een aparte disc, dus let wel op dat je de juiste aanschaft. Helaas werkt deze disc sinds de Nintendo update naar versie 3.0E niet meer SDLoad Deze methode om 'eigen' software te draaien berust op het gebruik van de 'Action Replay for Gamecube'-software, die oorspronkelijk bedoeld was om het gebruik van cheatcodes te automatiseren. Met behulp van een SD-kaartje met bijbehorende adapter, een tooltje dat 'SDLoad' heet en een code van een halve kilobyte, blijkt het echter mogelijk om een hele reeks programmatuur voor de Wii te ontsluiten, waaronder Nes-, Snes-, Genesis- en Gameboy-emulators en zelfs een Doom-port. Helaas werkt deze methode niet meer met de laatste Wii firmware. |
[table border=1 width=575]
[tr][td bgcolor=#ffdfdf background=http://img219.imageshack.us/img219/3526/headerbgeu1.png]
Populaire Homebrew programma's
WiiLi
Backup tool fabrikanten
• Datel Freeloader
Homepage: Datel.co.uk
• Wiinja
Homepage: Wiinja.com
[/][/]
Ik heb wegens omstandigheden geen beschikking over spellingcontrole en moet dat nog nalopen. Ook kan ik hier en daar wat kleine dingetjes mis hebben doordat er vaak meerdere wegen naar Rome zijn. Suggesties/aanvullingen/verbeteringen zijn altijd welkom. Wat mij betreft kun je deze direct in dit topic posten. Deze TS is echt bedoelt als start en ook om de reactie van de moderators te zien, al ga ik er niet vanuit dat de Wii anders behandelt wordt dan de DS. Overigens is mijn eigen Wii niet omgebouwd, heb ik geen swapdiscs en draai ik er momenteel geen homebrew op, maar het lijkt me leuk om over de mogelijkheden te lezen en te discuseren. |
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 29-01-2009 16:51 . Reden: rommel in de post :$ ]