Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ligt dit aan PHP of CSS of ie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dringend hulp nodig bij het verhelpen van een fout op de volgende pagina: http://test.miepjesdesign.nl/fotos/index.php

Op mijn mac ziet alles er pico bello uit in ff en safari. Maar als ik de pagina in ie (6 en 7) bekijk, is het hele zwikkie naar links verschoven (de site moet gecentreerd zijn). De dropdown menu's zien er ook niet goed uit (zwarte border en ze vallen achter de gallery).

Alle andere pagina's zien er goed uit in IE.

De php heb ik gedownload maar ik heb er een beetje aan gesleuteld.
Kan iemand zien waar ik de mist in ga? De site moet vrijdag voor 12.00 uur online, en ik heb het een beetje laten ligggen |:( Stom, stom, ik weet het.

Kan iemand me helpen, please?!

Groetjes,

Miepje

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29

crisp

Devver

Pixelated

Begin eerst eens met een volledige DTD, nu rendered je site in quirksmode (met alle browser-verschillen van dien).

offtopic:
oftewel: het ligt aan je markup die zachtsgezegd nogal gammel is - onvolledige DTD, XHTML markup onder een HTML DTD, gebruik van hacks in je CSS, tables gebruikt voor layout etcetera. Note overigens ook de javascript error ;)

[ Voor 52% gewijzigd door crisp op 30-08-2007 01:47 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Wow, ik heb misschien in het verkeerde forum gepost... ik ben redelijk beginnend en heb nu helaas geen idee waar je het over hebt ;( .
Ik ben maar een simpel designertje die een leuke website probeerde te maken. Ik heb de site gemaakt in Dreamweaver. De CSS's zijn naar mijn weten zonder hacks, behalve misschien style_fotos, die is van de gallery maker. De tabel die ik gebruik wordt automatisch gegenereerd door Fireworks, voor de dropdown menu's.
Zo, nu weten jullie iets meer over het tot stand komen van de site, misschien dat dat helpt.

Groetjes,

Miepje

Verwijderd

http://www.w3schools.com/dtd/default.asp

Hier wordt het uitgelegd.

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10 10:59
Aan PHP kan het nooit liggen vermits deze "visuele" output genereert. 't Kan enkel aan de HTML of CSS liggen

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik weet nu wat de dtd is (denk ik).
Deze heb ik gebruikt van de php programmeur. Als ik namelijk de dtd gebruikte die dreamweaver automatisch in de pagina zet, gaan de teksten in de linkerkolom (de namen van de albums) exact op dezelfde regel staan, waardoor ik ze niet meer aan kan klikken.
Ik ben ook al met de programmeur van de gallery in de weer, maar dat moet allemaal in het Engels (tegen een Italiaan), dus dat loopt niet zo vlot.
Ik had al wel een vermoeden dat het niet aan de PHP zou liggen, maar waar het wel aan ligt is mij nog steeds een raadsel.

Groetjes,

Miepje

Verwijderd

Je moet even een van die divs een align geven (<div align="center">).
IE heeft namelijk nogal moeite met de eigenschap: `text-align: center`, IE implementeerd dan ook echt alleen de inline objecten in het midden, maar block-objecten blijven dan gewoon ongemoeit met deze eigenschap. Maar de align="center" pakt IE ook gewoon.

Het ligt dus zoals gewoonlijk aan de combinatie van Internet Explorer en CSS.

Modbreak:Wil je in het vervolg trolls weglaten en de producten noemen zoals ze heten?

[ Voor 11% gewijzigd door André op 30-08-2007 14:23 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29

crisp

Devver

Pixelated

quirksmode problemen vragen om quirky 'oplossingen'...

Intentionally left blank

Pagina: 1