[advies gevraagt] router keuze ....non-wireless

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
voor 2 single pc, internet verbindingen (van m'n net op zich zelf wondende broer, en m'n zus

ben ik op zoek naar leuke simpele routertjes, omdat
(A) een (goed) firewall pakket ook geld kost,
(B) het makkelijk is voor dyndns etc
(C) je niet constand hoeft in te loggen als je online wilt komen,

omdat het in principe niet zinnig is om voor 1's pc's verbindingen, ook nog 's een draadloze verbinding op te zetten,

zoek ik nu dus niet al te dure (bijv 2poorts) routertjes,
- maar als 't even kan wel met 1 vereiste...

ik zou er toch wel heel graag, linux op draaien, ... zodat je er een goede firewall functie , een dyndns, wake-on-lan etc in kunt zetten,

iemand toevallig ooit zoiets gedaan, of goede sugesties over de hardware.....

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En wat had je zelf al gezocht/gevonden, want er zijn maar zat routers die aan je eisen voldoen. Neem een willekeurige Linksys router en je bent klaar.
Daar zit standaard een NAT firewall in die per default niets doorlaat
Hij kan waarschijnlijk prima met DynDNS om gaan (dat kan mijn cheap ass etech nl ook) en meestal zitten er gewoon 4 ethernet poorten op zo'n ding.

Waarom je in hemelsnaam linux op je router wilt gaan draaien is mij niet duidelijk.
Of bedoel je dat je een PC wilt gaan voorzien van linux om daar - met behulp van iptables - een firewall/router van te maken. In dat geval, zijn er legio voorbeelden/ready made versies beschikbaar..

Kijk maar eens naar freesco. Als je even zoekt op GoT/Google dan kom je genoeg andere distributies tegen waarmee je heel gemakkelijk een router/firewall kan maken.

IIG is het hier op GoT de bedoeling dat je zelf wel wat vooronderzoek doet. Een leuke router uitzoeken voor je eigen budget is iets wat je prima zelf kan doen, of je laat je adviseren in een beetje profi computershop.
Kijk ook nog eens naar de Het algemeen beleid Daarin staat wat we verwachten van een topicstarter..

Suc6 met je keuze..

Dit topic is gesloten.