CaseFan connectors werken niet?!

Pagina: 1
Acties:

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 21:08
Hoi,

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe kast opgehaald en was natuurlijk ontzettend blij. Het gaat op een Antec p182. Na de kast opgehaald te hebben en alles te hebben geinstalleerd drukte ik de PC aan en leek het alsof alles goed zat.

Ik stak mijn hoofd in de kast om alles beter te kunnen zien en tot mijn verbazing voelde ik veel hitte eruit komen op mijn gezicht. Ik keek beter en zag dan mijn VGA fan niet draaide. Deze zit namelijk op het mobo vastgeprikt. Verder werkte mijn casefan ook niet die op het mobo vast zit.

Ik heb de p4 stekker moeten verlengen die naast de processor zit dus die heb ik doorgeknipt en verlengt met een paar draadjes. Eerst dacht ik dat ik dat fout had gedaan, maar heb elke combinatie geprobeert en dat zit wel goed. Verder denk ik dat die stekker niks met de connectors te maken heeft.

De CPU fan draait wel en de bovenste connector doet het ook, waar ik momenteel mijn videokaart op aan heb gesloten, maar op de onderste helft van het mobo werken de connectors niet...

Waar kan dit aan liggen?

Het gaat om een Asus M2N-E Ultra mobo

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-05 00:36
Miss toch iets mis met die p4 stekker? :X

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:52

TommyGun

Stik er maar in!

maar heb elke combinatie geprobeert en dat zit wel goed
Erhm, als in; gewoon de kabeltjes steeds verwisseld? :X

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Verlengen van de P4 stekker... 8)7

Dat was misschien geen goede zet?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Case fan aansluiten op je CPU fan header werkt wel ? Pc niet te lang aan zonder CPU koeler. Aanzetten->Kijken->Uitzetten

Met andere woorden zijn het de Fans op de Connectors die het niet doen. Eventueel kun je ook nog een 5.25 naar 3pins convertertje proberen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcsilent.nl/images/Adapter_5_25__power-connector_to_3pole_Molex_for_fans__12_volts-MIDI-525molex3.gif

[ Voor 10% gewijzigd door raymonvdm op 29-08-2007 23:17 ]

• gebruikershaes
TommyGun schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:08:
[...]

Erhm, als in; gewoon de kabeltjes steeds verwisseld? :X
Ja er zijn 2 gele en 2 zwarte. In eertse instantie dacht ik boeiend.. geel is geel en zwart is zwart en heb ze gewoon geknipt en verlengt. Nadat ik het prob kreeg heb ik dus idd de kabels steeds met elkaar omgewisseld geel met geel en zwart met zwart en elke combi die ik kon bedenken.

• gebruikershaes
raymonvdm schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:16:
Case fan aansluiten op je CPU fan header werkt wel ? Pc niet te lang aan zonder CPU koeler. Aanzetten->Kijken->Uitzetten

Met andere woorden zijn het de Fans op de Connectors die het niet doen. Eventueel kun je ook nog een 5.25 naar 3pins convertertje proberen.

[afbeelding]
Ja dat werkt wel. Heb ik al geprobeerd en de casefan werkt ook op de casfan-connector naast de CPUfan connector. Alleen de connectors op de onderste helft van het mobo doen het niet.. Kan het miss zo zijn dat ik een condensator oid heb gesloopt.

Ik heb namelijk niet de gelegenheid gehad om te kijken, want het was al donker en met kamerlicht zie ik geen moer.

En tnx ik wist niet dat die converters bestonden.

[ Voor 7% gewijzigd door gebruikershaes op 29-08-2007 23:23 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
geel is geel en zwart is zwart, dat maakt geen ******** uit kan ik je verzekeren.

EDIT trouwens, hoe heb je dat vastgezet? toch wel met allemaal fatsoenlijke kroonsteentjes mag ik hopen? god, alstjeblieft niet met stevig draaien en plakband voor een main voedingskabel he...

[ Voor 54% gewijzigd door iceheart op 29-08-2007 23:22 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

gebruikershaes schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:18:
[...]

Ja er zijn 2 gele en 2 zwarte. In eertse instantie dacht ik boeiend.. geel is geel en zwart is zwart en heb ze gewoon geknipt en verlengt. Nadat ik het prob kreeg heb ik dus idd de kabels steeds met elkaar omgewisseld geel met geel en zwart met zwart en elke combi die ik kon bedenken.
Okay maar toch niet zwart met geel verwisseld / ze gecombineerd bijv?

• gebruikershaes
iceheart schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:22:
geel is geel en zwart is zwart, dat maakt geen ******** uit kan ik je verzekeren.

EDIT trouwens, hoe heb je dat vastgezet? toch wel met allemaal fatsoenlijke kroonsteentjes mag ik hopen? god, alstjeblieft niet met stevig draaien en plakband voor een main voedingskabel he...
Ja met kroonsteentjes :)

• gebruikershaes
TommyGun schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:22:
[...]

Okay maar toch niet zwart met geel verwisseld / ze gecombineerd bijv?
Nee niet zwart met geel verwisseld, maar ik denk ook wel dat dat goed zit en het probleem ergens anders ligt, maar waar... :x

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

iceheart schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:22:

Kroonsteentjes in je pc is ook not-done hoor. Liever krimpkous en nog beter; solderen!

Verwijderd

Ik heb mijn P4 stekkertjeook gewoon verlengt. Zoals hierboven is gezegt, ik heb zelf eerst gesoldeert, en daarnaeen speciale krimpkous er om heen gedaan, werkt perfect.

• gebruikershaes
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:22:
Ik heb mijn P4 stekkertjeook gewoon verlengt. Zoals hierboven is gezegt, ik heb zelf eerst gesoldeert, en daarnaeen speciale krimpkous er om heen gedaan, werkt perfect.
Heb je ook specifiek erop gelet welke geel op welke geel moet of heb je netzoals ik gewoon gedacht geel is geel en zwart is zwart dus het maakt niet uit?

Verwijderd

gebruikershaes schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:26:
[...]

Heb je ook specifiek erop gelet welke geel op welke geel moet of heb je netzoals ik gewoon gedacht geel is geel en zwart is zwart dus het maakt niet uit?
Ja, lijkt me vrij logisch 8)7 :)

• gebruikershaes
Ik heb vandaag gekeken en kon niks vinden wat er vreemd of verdacht uitzag :(. Weet iemand nog iets waar ik naar zou kunnen kijken?
Pagina: 1