[Kaspersky]Kopen in Duitsland legaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35
Ik heb voor ongeveer 5 computers een Kaspersky Internet Security 2007 licentie nodig. Ik heb laatst voor een Duitse werkgever de Duitse licentie gekocht.

Wat schetst mijn verbazing, de 5 pc licentie bestaat niet in NL. Kan ik de licentie's ook in Duitsland online kopen wat ook nog eens aanzienlijk goedkoper is.

NL: €210 voor 5 pc's voor 2 jaar
DL: €165 voor 5 pc's voor 2 jaar

Echter staat er wel
In unserem Online-Shop verkaufen wir nur deutsche Lizenzen für Kunden aus Deutschland, Österreich, Schweiz und Liechtenstein. Verkäufer der Produkte in unserem Online-Shop und Ihr Vertragspartner ist: arvato systems GmbH, An der Autobahn 18, 33311 Gütersloh.
Gaat dit problemen opleveren, denk dat het qua licentie geldigheid niet een erg groot probleem is, maar zou het kunnen als ze zien dat je vanuit NL update dat ze mij dan blokkeren?

Hoe denken jullie er over?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Appie Heijn schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:45:
[...]
Gaat dit problemen opleveren, denk dat het qua licentie geldigheid niet een erg groot probleem is,
Dat denk ik juist wel; de licenties zijn namelijk niet geldig. Dus tenzij je dat geen probleem vindt ... ? ;)
maar zou het kunnen als ze zien dat je vanuit NL update dat ze mij dan blokkeren?
Dat denk ik dan weer niet; maar ik neem aan dat je wel legale licenties nodig hebt; dan is dit dus niet zo interessant

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Appie Heijn
Spider.007 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:06:
[...]

Dat denk ik juist wel; de licenties zijn namelijk niet geldig. Dus tenzij je dat geen probleem vindt ... ? ;)

[...]

Dat denk ik dan weer niet; maar ik neem aan dat je wel legale licenties nodig hebt; dan is dit dus niet zo interessant
Volgens de nederlands wet is het dan dus officieel niet toegestaan. Denk niet dat wat voor controlerende instantie's hier een probleem van gaan maken.

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:16
In het kader van de Europese Gemeenschap mag je goederen en diensten in het buitenland kopen en invoeren en hier gebruiken, dus is eigenlijk de EULA niet rechtsgeldig en gaat de Europese wet voor.
Denk dus dat je de software gewoon kunt kopen en gebruiken zonder problemen en dat de licentie wel geldig is.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Het lijkt me sterk dat ze je blokkeren als je vanuit Nederland update, dan zouden heel wat Duitse klanten op vakantie met hun laptop opeens geblokkeerd zijn...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06
MadDog11 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 07:05:
In het kader van de Europese Gemeenschap mag je goederen en diensten in het buitenland kopen en invoeren en hier gebruiken, dus is eigenlijk de EULA niet rechtsgeldig en gaat de Europese wet voor.
Denk dus dat je de software gewoon kunt kopen en gebruiken zonder problemen en dat de licentie wel geldig is.
Ik ga hier in beginsel in mee. In elk geval kan een gekochte licentie niet ineens ongeldig worden omdat deze uitgevoerd wordt en weer ingevoerd wordt.

Indien TS het echter direct bij Kaspersky koopt dan zou het eventueel wel zo kunnen zijn dat Kaspersky mag weigeren het te verkopen aan klanten binnen een bepaalde regio of prijsdiscriminatie mag toepassen.

[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 30-08-2007 20:20 ]

• Appie Heijn
Nou ik heb um gekocht, 5 pc licentie voor 99 euro :)
20€ per pc vind ik niet gek

Ik zie het wel, zal wel los lopen. Idd denk ik dat met de Europese wetgeving het idd wel eens toegestaan is.

Pagina: 1