a7v temperatuur

Pagina: 1
Acties:

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
zoals iedereen wel weet klopt er van de temperatuur metingen op de meeste boarden
geen bal van,mijn a7v geeft direkt na het starten in de bios al een cpu temp aan van 40 graden en mobo temp 24 graden.

nou ik kan je verzekeren dat als ik s'morgens in mn kamer kom het er zeker geen 24 graden is,eerder een graad of 18.

als ie een half uur aan staat is mn cpu temp 58 graden wat natuurlijk flauwe kul is.
op deze temp blijft ie dan verder ook staan
ook als ie 24 uur aan staat.
heb verder geen enkel probleem met dit systeem en is zeer stabiel dus de temp klopt zeker niet in de zomer is de temp nog zeker 10 graden hoger en ben dan blij dat het niet echt waar is wat ie aan geeft.

nou is mijn vraag zijn er mensen die geprobeerd hebben deze temp wel juist door het mainboard aan te laten geven door bv de waarde van de ntc te wijzigen of door een andere hardware ingreep in het mainboard.

raar is het wel omdat er zelfs een speciale asic onboard is die al deze metingen doet
maar blijkbaar niet erg best is afgeregeld.

best wel slordig van asus dat iets wat toch
redelijk belangrijk is zo slecht werkt.
hier mogen ze best wat meer aandacht aan besteden,ze zijn duur genoeg lijkt me.

Verwijderd

Wat je eens kan proberen is een thermometer tussen je proc. en koeler te steken.Is het proberen waard natuurlijk.Heb zelf een KT7 van ABIT en mijn temp. in m'n BIOS is ook afwijkend t.o.v. m'n VIA healt monitor.Maar ik vertrouw m'n VIA H/M.