Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows kan het bestand c:\windows\svchost.exe niet vinden.

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zo begint dus de foutmelding als ik Windows opstart, in het geheel zijn het twee pop ups met de volgende tekst:

Windows kan het bestand c:\windows\svchost.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw. Klik als u naar een bestand wilt zoeken op de knop Start en daarna op Zoeken.

Kan het bestand c:\windows\svchost.exe, dat in het register staat vermeld, niet laden of starten. Controleer of dit bestand bestaat op uw computer of verwijder de verwijzing naar dit bestand uit het register.

Ook doet mijn Internet Explorer raar, zo kan ik bijv niks downloaden of niet in mijn Hotmail.

Mijn vraag is dan nu ook, please help!

Alvast bedankt!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

wat heb je er zelf aan gedaan bv google ? en wat denk je zelf te kunnen :)

ik bedoel dat bestand terugzetten is natuurlijk maar het begin. Het lijkt er eerder op dat je wellicht te maken hebt met een virus of wellicht met spyware. Dus wat zegt je virusscanner ? hitmanpro al gedraaid ?

Dus begin eerst eens te vertellen welk OS je draait, wat je verder aan software wel of niet hebt draaien etc

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 29-08-2007 21:06 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het bestand svchost.exe behoort in C:\WINDOWS\System32\ te staan.
Ik denk dat je er verstandig aan doet je computer eens grondig op virussen/malware te controleren.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik het gegoolged...

Dat levert bijv het programmaatje PRT op, maar dat helpt niet.
Ook een virusscan levert niks op.... Net zoals Adaware of zulk soort.

Ik heb zelf het idee dat het komt doordat ik met housecall een verkeerde file heb verwijdert, waar dus het een of ander in zat (een verstopte trojan, een nasty virus) maar ja het probleem met housecall is dat je het niet kan terug zetten. Ja ik weet, stom.

Dus nog steeds alle hulp is welkom!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

chromeeh

the Gnome

Begin eens met het posten van je hijankthis log, de rets van de stappen kun je vinden in de B&V FaQ :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Kan ook komen door een defecte harddisk. Check de SMART status eens met bijv. HDtune en evt. kun je daarna chkdsk uitvoeren.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Staat er C:\Windows\svchost.exe of C:\Windows\System32\svchost.exe in de foutmelding/popup?
Dit is namelijk een behoorlijk verschil. :)

offtopic:
Heb je dit problem ( Slimtype SOSW-825S dvd brander problemen ) nog opgelost? Het is namelijk een bekend probleem bij dit type laptop, en de enige oplossing die ik ervoor had was de DVD-speler te vervangen (je moet allen wel even het frontje overzetten

[ Voor 61% gewijzigd door r0b op 29-08-2007 22:20 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik denk dat je eem virus "svchost.exe" hebt gehad waarvan het bestand geschoond is door een virus scanner, maar de verwijzing nog niet is weggehaald.

Dus je registry doorzoeken of "file-> run -> msconfig" en daar dit bestand uithalen.

/edit: in msconfig hoort geen svchost.exe in je "startup" tab te staan.

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 29-08-2007 22:22 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Lees deze pagina ook even door, aangezien hier exact hetzelfde probleem besproken wordt (indien het inderdaad om C:\Windows\svchost.exe gaat)

[google=missing svchost]

Let wel goed op dat je niet svchost.exe in de map C:\Windows\System32 verwijderd, aangezien dit een kritiek onderdeel van Windows is.

[ Voor 79% gewijzigd door r0b op 29-08-2007 22:20 ]

Pagina: 1